Pages

Sunday, August 30, 2009

AyaHanda..Moga Cepat SemBuh(^^,)

JUmaat yg lalu... kakti kol aku..di saat aku sedang melandingkan diri di sofa baru ku...
kakti: ti tau dok Dr. abol gi kedah wat mender?
aku:hurm..tak tau lah kakti..die takde cakap pape pun ngan yati ..nape?
kakti: pok jaafar kabo..Dr.abol masuk IcU...heart attack!!skang kat kdah medical centre..
aku:(istifar) ye ker kakti... die mcmna sekarang?
kakti: kak ti tak tahu gok.. ti tepon dr.ikhwan la..die ada skali tu..
aku: ok2..thanks kakti...harap2 dr. ok..
jantung aku tetiber berdebar...kenapa ngan dr..kan die sihat jer sebelum nih.. aku tahu die ada High blood presure..tapi bukan sakit jantung..
jari jemari aku lantas mendail no. Dr. Ikhwan... argh!!!,,komunikasi antara aku dan die umpama ayam dan itik... akhirnya kami terdiam untuk seketika dam memulakan kembali perbualan kami...
aku:Dr. abol mcmna dr?dah sedar ke belum?
Dr. Ikhwan: belum lagi nurul..sekarang ni masih dalam rawatan..
aku:owh..mcmna leh jadi mcm tu? die ada salah makan ker?
Dr. Ikhwan: kietr pun tak tahu..mase kiter duduk ngan die, die cakap sakit belakang n mintak kiter urut... kiter urut2 die...kiter tgk die makin berpeluh2... makin lama urut..makin banyak berpeluh..kita hantar die gi hospital.. sampai hospital die pengsan.. sampai sekarang..kiter pun risau gak..
aku: owh..mcm tu ke dr... hurm..kalau ada ap2 perkembangan dr. bagitau lah yer...
bla..bla..bla.. adalah dalam 20minit aku ckp ngan die..
waktu magrib aku dapat msg dari haniff dan matyie.. mengkhabar Dr. abol dah sedar... tapi masih di tahan di ICU... aku menghela nafas lega... andai kata die masih tak sedarkan diri..aku dah nekad ahad aku amik cuti n drive gi kedah tgk die.. risau yang teramat sgt...
walaupun aku slalu gaduh ngan die kat hatcheri..die slalu sakat aku..kutuk aku.... die tetap ku anggap seperti ayah ... dan kadang2..tak agak2 aku dan een bermanja dengan die... so biler terjadi mcm nih..aku risau dan aku takut andai berlaku sesuatu yang tak diingini..
tiba2 malam tu semua kenangan ku bersama die bermain di fikiran.. rasa mcm nak nangis pun ada... 3tahun kenal die sebagai student.. terlalu banyak memori tercoret bersama.. 3 tahun sebagai staf... lebih banyak yang dikongsi... lagilah aku ni antara subjek2 die untuk kutuk dan kenakan.. gelak tawa.. gado mulut... mcm2 lagi... tiba2 aku rindu die... huhuhu.. terngiang2 semua senda gurau bersamanya... huhuhuhu
"Ya Allah, selamat kanlah die.. panjangkan umurnya..berikanlah die kesihatan yang berpanjangan.. moga die berada di bawah perlindunganMu ya Allah.. amin.."
BUat Bloggers sekalian..mohon doakan ayahanda saya yer..moga die cepat2 sembuh...(^^.)

No comments: