Pages

Monday, May 23, 2016

hari ni pagi2 lagi dah siap...

pagi2 dah kena standby kat dsm..

pm nak mai untuk perasmian program....

dah dapat msg kena pakai baju korperat warna kelabu..(jgn berangan nak pakai dress ka baju kurung ka.....kurang gemar pakai baju koperat yg baru ni.....body fit n sengkat....sumpah aku sakit hati nak pakai baju nih,,,,,)

make up sket..... calit foundation revlon, bedak pasar malam ja,...lipbalm avon baru beli minggu lepas....(hahahaha)

sampai dewan...berdiri jadi mak pacak..... janji program start 830 pagi....tunggu punya tunggu.....org besar datang jam 11 hokey.....

sembang2 ngan hakak2 yang lain yang sama2 bertugas,,,,,

tiba2....

"akak suka tgk kulit awak tau....chantekkk....."

alamak!!!!malu...rasa panas2 muka sebb malu.....
sorok belakang hakak sorang lagi....

"ala kak shiha ni...malu kite.....mana ada...malu..malu....."
(dalam hati kembang tak yah cakap lah.....)

"eh...betullah...kita suke sgt tgk kulit awak...cantekkk....awak pakai apa erk??"

"saya pakai produk tukar2,,,,sebbb tak jumpa lagi yg sesuai n serasi....."
(dalam hati.....tgk budget kak.....kalau budget lebih beli mahal sket...hahahahaha)

"ni hari ni awak pakai ap??"

"rini calit revlon jer....kita suke foundation die..."


hokey....
kembang kuncup...kembang kuncup lobang hidung.....

kakakakakaka....
memang malu bila orang puji kulit kite....
sebb kulit kita biasa2 jer......
dengan mata lebam sembab...eye bag kalah beruang koala......
eh...terlebih2 plak...
org puji kulit jer cantekkkk..bukan puji kiter cantekkkk....
wakakakakakaka.......


sempat berdiri sebelah pm....tapi workmate amik gambar pm jer...gambar kite takde...
cehhh...
hampeh...
takleh harap tol.....

sekian...
tu jer nak share...
hahahahahaha(^^p)


Wednesday, May 18, 2016

just nak share lagu ni...
happy listening.....


Sunday, April 17, 2016

kontrak

tadi masa meeting duk cakap pasal isu perjawatan....

then tetiba keluar plak cerita perjawatan kontrak....

aku dah rasa lain macam...rasa nak lari keluar pun ada...

bukan apa...

kurang selesa bila soal perjawatan kontrak ni dibincangkan secara terbuka dalam mesyuarat...

yang tak merasa pegang jawatan kontrak ni takkan rasa apa yang aku rasa.....

bila org dok sebut2 kontrak itu ini itu ini.....

kau akan rasa mcm nak sorok bawah meja....

apatah lagi bila org dok sebut2 kau takkan sambung kontrak lagi....

masa tu semua mata akan tertancap pada sebatang tubuh kau...

masa tu kau akan rasa seperti dipanah......

masa tu juga kau akan perasan ada yang akan berbisik2 sambil pandang muka kau....

lepas tu wat2 tgk kertas ke apa....

yer...

masa tu juga kau akan rasa kau sedang tersenyum hambar penuh kepura-puraan....

masa tu juga kau akan sangat goyah berada di kalangan manusia2 tetap.....

masa tu kau akan rasa sangat down walaupun kau dah kerja sepuluh tahun kat situ......

yer...

itu yang aku rasa tadi....

bila mana berkali2 dilaungkan kontrak tidak akan disambung...

kontrak tidak akan disambung....

kontrak tidak akan disambung....

ya Allah....

masa tu....masa tu....

rasa nak lari keluar dari bilik meeting......

ntah....tak tahu kenapa.....

memang kami yang kontrak ni sedia maklum kontrak ni boleh tamat bila2 masa sahaja....

tapi...
tapi...

be wise lah.....

kami pun ada hati dan perasaan....

perlukah dibuat pengumuman sebegitu sekali........

dahlah yang tinggal kontrak tadi cuma aku.....

rasa mcm org nak halau kita sangat2 dah time tu.....

Allah...

nak jatuh rasa jantung tadi....

tapi tetap cuba control walaupun aku tahu muka aku tadi dah mcm plastik!!!!

so unwise....
so unprofesional..........
so cruel!!!!!

yakin...

rezeki milik Allah.....

doakan yang terbaik buatku........

Wednesday, March 16, 2016

"sihat"

lama tak jumpa en.azlin..
antara supplier legn kat sini...
dulu selalu beli barang dengan die....

hari ni bertembung ngan en.azlin...
cari org lain pakat takdok dalam bilik..
kebetulan barunaik dari hatcheri....
tegur dan sembang2  sket...

sebelum angkat kaki...
en.azlin cakap....
"sehak nampok ork...."
aku terus gelak besar...
"hah..yeke en. azlin....hahahaha...kena diet lah saya pasnih...."
huhuhuhu...
"oooohh...dok la sehak sgt...sikek jer,,,,,,hahahaha"
cehhh...ayat klise lepas cakap org gemok lah tu...
hahahahahaha

kalau nak banding aku yang 7-8 tahun lepas mmg lah....
takkan lah nak kekal slim melim..tak daya den....
wahahahahaha..
wat sedap hati sendiri sudah.....

Thursday, March 10, 2016

nikmat hidup....

salam wbt..

sejak akhir2 ni sering kali diingatkan Allah tentang nikmat kesihatan yang hanya pinjaman....
ntah di mana kurangnya...kesihatan sering berada di tahap yang kurang memberangsangkan....
mungkin juga tabiat malas makan mula memakan diri....
atau juga kerana sakit yang ditanggung sekian lama menjadi semakin teruk.....
semuanya nikmat sakit yang Allah bagi rasa....

kadang2 rasa dah tak tertanggung....
kadang2 rasa bosan bila asyik sakit....
dan kadang2 bila tersedar kerana terlalu banyak mengeluh dan merungut....
kembali istifar mohon keampunan....
bukankah telah Allah ingatkan bahawa semuanya pinjaman semata............
Allahu......
aku org yang banyak dosa....
Allah......

dua hari lepas...
dikejutkan dengan berita kematian rakan sepejabat....
sudah sampai ajalnya dahulu....
sudah gugur namanya dahulu dari kami....
terkejut dan kelu di saat baca berita kematian arwah...
hilang selera untuk bersahur pada pagi itu.....

jam 10pagi satu bas jabatan ke rumah ibu arwah di dungun....
jauh kami pergi....
untuk seorang yang langsung tak rapat dengan kami...
ya....
kami tidak rapat....
malah andai berselisih bertegur pun tidak...
masing2 hanya menundukkan pandangan dan berlalu penuh kebisuan.....
namun.....
di hari pengurusan arwah...
kami beramai2 turun menziarahi arwah....
malah kami juga yang menguruskan jenazah arwah....
Allah......
airmata ku mengalir laju di saat memegang kepala arwah dari tempat mandian jenazah ke hamparan kain kafan...
kaki ku menggigil....badan ku bergetar.....
siapa aku untuk menguruskan jenazah ini......
kami bukan kawan..kami bukan teman....
namun...kemuliaan yang Allah beri pada arwah.....
membuatkan kami yang jauh dari arwah datang dekat dan menyambut arwah disaat nyawanya sudah tiada lagi dibadan....
Allah....Allah....Allah.....

bila pandang dua anak arwah yang masih kecil...
air mata semakin mengalir laju...
mereka tidak faham dan mengerti apa itu mati.....
Allah..
aku juga punya anak....
bila pandang sang suaminya...
aku terkedu..
kelihatan jiwa lelakinya begitu kacau....
dia sepeti hilang arah.....
di saat dia mengucup arwah buat kali terakhir....
jelas nampak tubuhnya bergetar....bibirnya menggigil....
hilang sudah isteri yang dicintai......
Allah.....
ini kali pertama aku sebegini dekat dengan arwah....
semoga arwah ditempatkan bersama golongan yang dicintai Allah swt........................

sepanjang perjalanan pulang....
otak ligat berfikir....
hati asyik berbisik sendiri......
andai satu hari nanti tiba pula masa ku....
daun yang terukir nama ku juga sudah gugur.....
sempatkah aku untuk memohon kemaafan dari yang lain.....
sempatkah aku untuk memadam segala amarah dan luka dihati.....
memaafkan insan lain seikhlasnya.....
Allah......
di saat aku telah tiada....
adakah suami yang akan menguruskan tubuhku yang dah tak lagi bernyawa....
adakah anak2 yang akan menemani tubuhku yang telah kaku......
Allah....
makin laju air mata ini mengalir...
makin sebak rasa hati ku...............

matikan lah aku dalam iman...dalam islam Ya Allah...
matikan aku dalam keadaan Engkau benar2 redha pada ku......

#alfatihah buat mu....
#semogaengkaudamaidisana