Pages

Wednesday, December 31, 2008

maafin aku..


(post nih aku ciplak dari post FS aku..kuikuikui)

diam tak diam..pejam tak pejamlah kan..ish..ish..ish...dah nak tahun baru...awal muharram @ tahun islam..dah pun berlalu selama dua hari...esok plak tahun baru tahun masihi...mmg tak dijangka dan disangka...yang tahun baru akan menjelma lagi..agak2..esok aku hidup lagi tak erk?malam ni adakah malam terakhir aku?hari ni hari terakhir aku ker?huhuhuhu...kalaulah...kalaulah ini adalah hari terakhir dalam hidup aku..bukan untuk tahun ini..tapi untuk hayat ini...huuuu...aku...aku..

aku nak mintak maap kat tuhan...kerana banyak langgar janji ang aku buat denganNya...sb banyak gak buat dosa dari pahala...banyak leka dari sedar...banyak lupa dari mengingati Mu...ampun kan aku Ya Allah...

aku nak mintak maap ngan abah mak..sb aku tak jadi anak yang terbaik..aku bukan anak jahat..cumer nakal..huhuhuhu.."angah tahu angah ni keras kepala...keras hati..degil...suke melawan...maapkan angah..."

aku nak mintak maap ngan along and adik2 sb slalu gado..mntak maap kat along sb banyak wat die marah n marah die..mntak maap kat epi sb salu tarik rambut die..tumbuk pewut die,ejek die ngan makwe die..kutuk2 die..mintak maap kat adik sb slalu gigit die..sekeh die.cubit2 die..pijak die...korang pun spatunya mintak maap kat angah..sb slalu buli angah teruk2..huhuhuhu...

aku nak mintak maap kat kawan2 rapat aku..kawan2 yang aku panggil sahabat sejati ku..maap yerk korang kalau aku bukan sahabat terbaik korang penah ada..kalau ada time2 aku wat prangai..hilang akal dan sebagainya...koranglah sahabat sejati ku.. (mili,dz,syam,amin,nurul,nazrul n lelain...)

aku nak mintak maap kat x pakwe aku...sb hubugan kiter tak berakhir seperti yang drancang dan diharapkan..andai hati mu terluka..fahamilah..hati ku lebih terluka dari mu..hati ku hancur kerna mu...maafkan aku kerana aku bukan insan sempurna seperti yang kau harapkan....

aku nak mintak maap kat teman2 istimewa ku..maapkan diri ini andai kehadiran ku banyak membawa masalah dan pertelingkahan antara kita...maafkan aku andai sikap ku menyakitkan...kata2ku melukakan...

aku nak mintak maap kat sumer staf akuatrop...manalah tahu sepanjang dua tahun lebey nih aku ada banyak wat silap.."cik nurul ni tak sempurna..."maaplah kalau tak banyak senyum or slalu ngat wat muker siyus...insyAllah pasni banyak senyum...kalau tak senyum gak..tegur jelah..walaupun muker ku garang..hati ku baik..hehehehe..pasan sket...

aku nak mintak maap kat een..andai sepanjang perkenalan dan persahabatan kiter yati ada tersalah bahasa atau kata..tersalah laku atau perbuatan..mintak halal sumer2...terima kasih sudi jadi kawan..sudi jadi hosmate walau pun tejap..hehehe maapin yati ya...

aku nak mintak maap kat seorang lelaki yang aku panggil "abgngah"maapkan adik andai diri ini terlalu menyakitkan dan menyusahkan...hanya itu yang mampu aku katakan...

aku nak mintak maap sumer friendlist fs aku..maap lah kalau aku add korang tapi tak pernah anto apa2...maap sesangat....

aku nak mintak maap kat sumer2 manusia yang pernah kenal atau tak kenal,,,jumpa atau tak jumpa..lihat atau tak pernah lihat...aku mintak maap sumer2 yerk...

andai esok aku masih bernyawa...kita mulakan hidup baru kita ya...moga hari2 mendatang lebih manis...lebih indah dan lebih bermakna....amin...

buat semua kenalan...semua sahabat..semua teman dan setiap makhluk yang aku kenali dan hadir dalam hidup ku..kehidupan ku menjadi lebih bermakna dengan kehadiran kalian..walau dalam apa keadaan kalian hadir dalam hidup ku..walau dalam apa wajah kalian muncul dalam hidup ku...terima kasih...terima kasih..terima kasih kerana sudi singgah didalam perjalanan hidup ku ini....

selamat menyambut tahun baru..salam maal hijrah...
moga hari esok adalah permulaan untuk sesuatu yang terindah...

No comments: