Pages

Tuesday, December 16, 2008

ceritera ku lagi..


smalam aku bersihkan dapur aku..hurm..sejak dari banjir hari tu,umah aku tak ubah seperti umah setinggan..ntahlah..nak pasang balik tikar getah tu semua org nasihatkan hold dulu..almaklumlah musim banjir tak abis lagikan..lagi pun air kat mengabang tu asyik tinggi jer..siap mengalir kat jalan lagi..takut gak aku kalau banjir lagi..penat weh..tak mampu aku nak kemas2 lagi..tak larat dah...smalam,slow2 aku kemas dapur..semua pinggan mangkuk kena basuh balik..asanya semua tu trendam air banjir..penat giler..baru aku perasan..banyak betul "pinggan daia"yang aku dapt..lebih 20 biji juga semuanya..pastu aku kemas lak dapur masak..walaupun aku ni jenis yang tak suke memasak,aku ada dua dapur..satu beli sendiri n satu lagi dapat percuma sebab beli peti ais..huh..basuh punya basuh..aku terlukakan jari sendiri..memula tu ingatkan tak dalam..sekali,darah mengalir laju jer keluar dari belahan luka tu...sampai menitik2 kat lantai..satu hal plak aku nak bersihkan..so,aku bersihkan luka tu bawah air...masyaAllah..pedihnya..tuhan jer yg tahu..berair gak mata ni tahan sakit...darah tak juga berenti..mcmna nak wat kejer nih..aku cari handiplast,,tapi takde..maklumlah..umah mangsa banjir,cari apa2 pun takkan jumpa..akhrnya aku ikat je jari ni ngan kain..sambung wat kejer..penat gak kemas dapur tu..tapi bila aku tgk balik..sama jer mcm tak kemas..kuikuikui...smalam, tiga ekor anak lipan aku jumpa...hurm..mula2 cam kalut belut gak lah aku nak cari "senjata pembunuh"..last2 aku pijk jer lipan tu sampai tak nampak rupa dengan berat badan yang berat nih...wakakaka..so smalam juga aku jadi "serial killer"...(^_^)

malamnya,lepas smayang isyak..aku layan citer upin dan ipin yang amin bagi ari tu...giler lawak citer tu...aku gelak sorang2 sampai sakit perut nih...dari takde mud..terus jadi ceria...mmg comel r upin dan ipin tuh...dialog yang ipin slalu sebut "betul,betul,betul"..sentiasa mengiyakan ayat si upin..tak puas tgk citer tu..hehehehe..maklumlah,nak layan kat tv 9 umah aku tak dapat..nak dapat mcmna..guner ariel yang RM4.90 tu jer..kuikuikui...skang ni nak tgk tb lagi lah takde mud..ngan umh yg masih tunggang langgang mcm tu...huhuhu..nasib2...(~~_)
sejak2 jadi mangsa banjir hari tu, aku jadi fobia semacam jer biler hujan tgh2 malam..mesti aku akan terjaga kalau hujan..yang paling lawaknya..bler aku terjaga jer, aku raba lantai bilik..kot2 la ada air kan..kuikuikui...biler bangun subuh pun aku akan raba2 lantai lu..hehehehe...satu lagi sebelum tido, aku akan angkat semua mender2 yang kat lantai ke tempat tinggi sket..hehehehe..kelakor plak biler aku pk2 balik..tapi..banjir tu betul2 wat aku fobia...fobia ngan ngan hujan!!!!(@@_)

adios...amigos..

2 comments:

aKu..DiA...kAmU said...

Pindah rumah jer lar susah2 sgt! Rasional x? Kui..kui..kui..

Topeng Perak said...

awk tetap awk...
tu ugkapan ssuai utk awk..knape??sy akn gtau nnt..bbrapa pkare nnk komen tntg blog awk:

1- awk rs ap sy akn wat kalo tgn luke awk tu btul2 didpn sy???ap reaksi muke sy wktu tu??
"kalut belut"...dats me..
ati2 tau len kali...byk kali sy dh pesan dl, kdg2 ap yg kite nk wat kite kne tgk bnd yg kite tugaskn utk bkeje tu blh ke x wat keje yg ditugaskn...fhm x mksud sy??
kalo tgn wak lmbut & kulit awk nipis, blh ke awk bg tgn awk wat keje kasar2 & ganaz2??? blh mmg blh..tp tgk keupayaan tgn tu...kalo kulit nipis, jgn wat keje kasar dgn kasar..sbaliknye wat keje yg kasar dgn lembut..igt tau =)

2- psl umah, sy sarankn wat slow2,..yg mn tmpt yg jd tmpt landing tgk cite upin-ipin, bleach or laen2, better awk kemaskn kt tmpt tu dl...jgn biarkn kotor, ade habuk,..nnt kne pnyakit batuk & sbgainye...mate sy ade pd jamal..cmne awk wat keje sy nmpk...wat slow2...

3- awk adalah awk..nape???ni bukn perli awk..tp mmg betul...mmm cite bnjir yg btul2 bg sy kelam kabut tp awk leh wat ia ssuatu citer yg plg lawak dlm hdup awk..org yg comel akn tpapar sifat comel tu kt mn2 je pd diri...=)