Pages

Saturday, December 6, 2008

7 perhentian

perhentian pertama- "turunkan saya kat bt6 jelar wak..member sy tgu kt situ..korg balik hati2 tau..sampi gitau r.."aku melintas ke arah sri comel.kakwan dan sikin dah menunggu kat situ...pastas kami bergerak ke chendering dalam hujan lebat dan jem yg tak tentu hala...kepala aku mula berdenyut2..aku tido spanjng perjalanan ke sana..tapi tak lena...huhuhuu

perhentian kedua- kami sampai di rumah ina..dalam hujan lebat,kami berkongsi payung..ceh..basah juga...pakcik depan umah ina bagi pinjam payung BN pada aku..harung air depn umah ina..alamak..habis sandle aku..berbual dgn ina.hurm..simpati,,dan sedih...nak balik..ma ina tahan..kena tunggu untuk tahlil..alamak!pakai jeans ngan tshirt nih..kena tunggu tahlil..aku,sikin n kakwan sembunyi kat dpur jer...kakwan wat lawak..tringin nak makan agar2 merah..hehehehe....pas makan,jumpa ina jap,,kitorg balik....

perhentian ketiga- kami gi MBKT..kakwan nak beli tiket untuk adk die...gi tgk kenyir bus..tutup..round2 lagi..kakwan beli tiket cepat express...lepas beli tiket kami terus balik..dah lewat...

perhentian keempat - sikin hantar kakwan ke bt6 amik keter kakwan..aku juga turun,nek keter kakwan...kakwan singgah beli buah jap..beli mata kucing n liau tecik2..."kakwan,purse yati mana erk?"hurm.."dlm keter sikin kot"

perhentian kelima- sampai umah..cek kat kereta kakwan..purse takde..aku cuak...cek kat kereta sikin...TAKDE!!!!alamak...kami kalut..cari gak purse tu...tapi tetap takde..dah berdebar ni...mcmna nih...cari lagi dalam keter kakwan...takde juga...alamak...mcmna nih...aku stat keter aku...

perhentian keenam- kami ke bt6 semula..dalam kegelapan, aku hidupkan lampu kereta..menyuluh kawasan yg mungkn tempat tercicr purse aku...hish...lesen,ic..duit..kad2 bank..takde...kecewa,,,tapi amik keputusan balik umah smula n cari dlm keter kakwan..bomoh sikin kata mesti ada..hehehehe...

perhentian ketujuh-sampai umah..cari juga...belek2.."hah!ada..ni dia!" purse aku jatuh bawah kusi keter kakwan...tertindih plak ngan kasut kakwan..patutla raba2 tak jumpa...aku mengucap syukur...tak hilang...huhuhu..sikin ngan kakwan kata, aku boleh lagi tersengih2 purse hilang..sebenarnya cuak gak..hehehehe...alhamdulillah tak hilang....

tamat tujuh perhentianku....sembahyang..n rest...tidur dgn lenanya..hujan lebat diluar...jam dah menunjukkan kul1..mengharap dan berdoa jgn banjir lagi....

No comments: