Pages

Tuesday, December 23, 2008

seMalaM.....


aku tak dapat nak online smalam..kenapa?hurm..ada dua sebab utama...

pertama: broadband aku wat hal..tak boleh nak log in blogger...tak tahu kenapa...poning aku pk..dah tiga hari broadband ni wat prangai...so,biler aku gi kejer jer aku dapat log in...tupun kalau aku sempat curi asa kejer...maklumlah..asyik ngadap kejer pun boring gak..lagilah kejer aku ni agak memboringkan juga...kejer pejabatlah katakan....nak wat fieldwork dah tak sempat..tak cukup masa....

secondly:hurm..smalam penyakit tetiap bulan datang menyerang..."senggugut"..ntah biler penyakit tu dapat dipisahkan dari aku...aku sendiri tak tahu...org kata kalau dah kawen..nanti penyakit tu hilang...betul ker?betul ker?ish...ish...kawen ni penawar upanya yerk?kuikuikuikui..kenalah kawen mcm ni!!!tak boleh ditangguh2 mcm nih!!!kuikuikuikui....waktu sakit tu tuhan jer lah yang tahu deritanya sakit senggugut nih..rasa bagai nak tercabut nyawa dari badan...walaupun aku takdelah sampai nak pengsan2 mcm org lain..tapi..kelabu jugalah mata nih biler terlalu banyak bergerak..nafas ni, mcm org ngandung 9bulan...tak cukup oksigen aku rasa...kaki ni lemah longlai...tangan pulak menggigil menahan sakit...perut aku pula umpama di pulas2....diterik2...di hiris2....ya Allah besarnya ujianMU pada ku saat ini...aku masuk kejer smalam pun dah lewat...aku inform lu peg tadbir supaya org tak tercari2 aku...sampai2 jer..banyak plak kejer nak kena setel..hurm..."senyum"...itu yang aku berikan pada diri ku..mencari sedikit kekuatan dalam diri aku yang tgh lemah nih..aku cuba setelkan mana yang patut dan yang perlu...sampai lunch hour,aku mula hilang kekuatan dalam diri ku...senyum ku mula terasa tawar...tapi aku kuatkan juga semangat ku...aku tapau jer makanan tghri aku...lapar...tapi...aku tak boleh bau nasi..mualnyer...kalah org mengandung...aku bungkus kuetiau goreng jer...balik makan kat umah...aku rasa mcm nak muntah biler makanan masuk ke keroongkong..makan juga..sebab perut siyusly lapar....doktor penah cakap, aku akan muntah2 waktu senggugut sebab badan aku tak tahan sakit so,aku akan reject mknn...so..mmg sesialah sebenarnya aku makan..heh...lepas muntah2 tu aku mula pening..dadaku terasa berat sangat...aku rebahkan diriku di katlku...aku peluk "jamal" sekuat hati ku..air mata mula mengalir....bukan hanya kerana sakit yang tak mampu aku gambarkan...tapi..tiba2 aku terasa rindu untuk ada seseorang disisi ku saat ini..menenangkan aku agar aku tidak menangis....menyanyi buat ku hingga aku tertidur....air mata ku mula laju turun membasahi pipi ku...sakit terasa begitu memuncak...aku tak jumpa ubat tahan sakit aku...akhirnya...aku tertidur di temani air mata....sedar2 dah kul 4lebih..."huh...ponteng kejer aku hari ni...." kepala ku masih terasa berat...perut ku masih lagi terasa dipulas2...aku pejamkan mata ku....hingga 6 petang...badan ku dibasahi peluh....terasa bagai "demam senggugut"ku mula menurun...penatnya aku semalam...
huuu...mcmnila tetiap bulan..sakit ni akan mula surut pada hari ketiga....sangat2 jarang aku tak sakit biler datang bulan...kebanyakannya mmg akan sakit...org kata sakit yang tuhan berikan sebab nak hapuskan dosa2 kecil kita..kalau ini kenyataan...."Ya Allah, aku rela menanggungnya walau sakitnya tak mampu untuk aku hadapi...sesungguhnya ampuni lah aku..."

datang kejer arini..yaAllah banyaknyer mender nak kena setel..aku dah mula pening2 semut nih...cuba gak setelkan mana yang patut...walaupun payah...akan ku gagahi juga...(ceh..poyo jerk...=p)

so..adios...amigos...

No comments: