Pages

Tuesday, December 30, 2008

cuti2 teNggaNu..

bismillah...
hurm...ujung tahun..sumer org amik cuti..nak abis kan cuti tahunanla katakan...mcm tu lah juga ngan aku...ada baki cuti 4 ari...ish...tak boleh Bazirkan...maklumlah..kontrak cam aku nih mana ada cutI bawa Kedepan kan...so...JangAn bazIrkan Cuti yaNg ada...kuikuikui..sO aku pUn mulalah berCuti dari 25hb sampaiLah 30Hb termasuk Cuti uMum KrismAs and Awal MuhaRRam..NiAt kaT hAti ni MMg nAK bAlik KmPung..Nak lePak Kat umah,,,and Jumpa kawan2 baIk aku..sebab dorang pun Cuti Gak!!!tapi...tapi...huhuhuk,,,msg ni menghancurkan semua impian ku...huhuhuhu..
'angah..mak kat tempat abah lagi nih...hari jumat malam baru mak balik umh..angah jgn balik lagi la yerk,takde org kat umah...."
huhuhu...cedihnyerk!!!!!!!tak boleh balik..abis cecuti aku nak wat apa?huhuhuhu...so,nak dijadikan cerita....pagi khamis,mr.F sampai tengganu...jam 630 die dah kat mpkt...kul 720 die msg aku cakap dah sampai....mata ni mmg berat giler lah nak bangun...maklumlah hari cuti kan...tapi..aku bangun gak...die tak mintak pun aku amik die...tapi...ntah...asa bowing gak tak wat paper kan...asyik tido jer...membesarkan badan yang dah semakin berkembang pesat nih...so..aku bangun,,mandi n siap basuh baju lagi!!kuikuikui...pas siap2 baru aku amik die...die nak tunggu bas pun sama jer lambatnyer..alang2 tu ada gak member nak ajak gi Makn Oti caNai,,,,so, pas amik die, kitorang gi bfast kat bUmbung merah...aku makan oti canai kosong 1..mulanya nak maKan 2,tapi tetiber asa cam loya2 lah plak...pagi sangat kot..huhuhu...aku hntr die kat umah sewa lama die pas bfast..bio die tido n ehat..so, akupun balik n sambung kejer aku..."tido"!!!!!kuikuikui...best tol layan tido!!aku Tido sampai tghri...msg masuk pun aku tak sedor diri lagi...hehehehe...
peTang dalam kul 2 baru aku terbangun...tgk ada msg die...hurm.."jadi ke tak nak gi mydin?" aku baRu tringat..aku ajak die teman aku belI barang...hurm..ngan malsnyer membaWa diri yg berat nih aku bangun mandi..gosok blaus pink n tudung...siap2...amik die kat umah.."wah..pink arini.."aku sengih jerk...so..gi la shopping...makan tghri/petang kat food court mydin...best kuar ngan die sb die layan cam kiter ni putri jerk..kuikuikui..sumer toLong amikkkan,orderkan..n bayorkan..kuikuikui....duduk..pandang depan balakang...eh...eh...alamak..saloma ngan ramlee lah..memula nak wat derk jer...tapi..maklumlah...saloma kan adik kesayangan mr.F..kuikuikui,,,tegurlah abg kesayangan die...hehehe...aku Rasa waktu dorg tak perasan kitorang,ramlee baru jer buka laptop die..tapi biler dah terperasan kitorg blakng jer...tewus ramlee ngan saloma kemas2 barg n angkat kaki..aku ngan F tersengih2 jerk..aku usik F.."hah tu lah, mesti saloma frust tgk kiter berdua...kuikuikui'kitorg gelak jerk n layan makan..lapor gak time tu...
teman die gi cari tudung lak pastu...hurm untuk mak n adik2 die...die offer nak belikan 1..tapi aku taknak..sb aku baru jer borong tudung hari tu..ish.ish..rugi2...nak tambah tapak kat sandle sb dah haus...tapi sb terlalu lewat,kedai dah nak tutup..die suh dtg esok jer..pastu kitorg jejalan kat astaka...ada pesta..joinlah..jejalan sampai penat...balik...
esoknya..pepagi lagi aku dah ke hatcheri...bantu en.imran n een suntik ikan...hurm..sampai kul 11 gak aku rasa...pastu aku gi bfast...ajak F teman aku makan oti canai lagi..tapi kali ni kat pak tuyu(kalau betullah nama tempat tu)hehehehe...kali ni aku makan oti telur..oti canai kat situ best sb garing...pas makan, balik...aku ehat2...sampai tertido...penat kot...bangun dah tghri...hurm..umah lom sapu..aku kemas la apa yang patut...dah petang...hurm..basuh bajulah..badan bau pelali..."huh..dah wangi!kuikuikui.."aku sengih sengsorang depan cermin..siap2...amik die..gi mpkt...die tukar tiket die...nek tingkat atas..nak tampal tapak...alamak..jumat lah arini..mana bukak...hampanya....tapak sandle makin licin...kalau jatuh ni..mmg tergolek mcm bola lah aku...huhuhu..gi makan...pastu gi jejalan...gi pesta kat astaka lagi...smalam hujan..takleh jejalan...hurm..ada berkenan satu baju..tapi tak terasa nak beli lagi...rasa cam cantik jer blaus tuh...nanti jerlah...jalan2...nek astaka,cari bantal kecik..tapi takde...masuk kedai kasut...alamak..ada heal yang berkenan sgt2...tapi tkt nak pakai..."seksi"..org tngi mcm aku nih..kalau pakai heal..ish..ish..tak taulah...tak jadi beli..tapi suke sgt2 heal tu...asyik terbayang2 jer..huhuh..gi makan...balik...
pagi sabtu..aku bangun agak lambat...ntah kenapa,kaki nih penat kot...hurm..dah terlambat tolong een n en.imran breeding...aku datg tu dorg dah hampir siap...die dtg gak...tlg2 mana yg patut..pas siap, kitorg bfast kat "hot hot" aku tak tahu nape nama kedai tu gitu..aku panggil kedai tu kedai karipap...kuikuikui...tghri tu jumpa die lagi..kali nih kena tampl gak tapak kasut tu...kang aku jatuh tergolek takde org nak tlg angkat...pas tampal kasut,kitorg gi makan kat nasi ayam yunan.."shedap......"hehehe..trigat 1st time mkn kat situ..abgnudman yg bawa...kuikuikui...pastu kitorang p taman tamadun islam..best pusing2 kat dalam tu..amaze gak aku tgk...tapi kitorg gi dah petang sgt..baru jer melawat 3,4 masjid "kepada semua pengunjung, taman tamadun islam akn ditutp sebentar lagi..." ceh..tak sempat nak tgk masjid kristal..gambar2 yg aku amik dah pun aku upload kat Fs..setelah di edit dan dipilih..kuikuikui..mmg penat r jadi model nih...kejang asa urat pipi aku nih kena senyum...huhuhuhu...tapi..enjoy ngat jejalan kat situ...yang tak best nyer tak abis round dah nak tutup...biler lagi lah aku boleh gi sana..ngan saper lgi lah aku bolh jejalan...huhuhuk....takkan nk jejalan sorg2....huhuhuhu....
sebelum balik...kitorg men men bowling...huhuhuk..aku kalah 2game,,,game last aku menang...puas hati kalahkan die!!!asyik kena kutuk jer,..last2 aku menang!the victory is mine at last!!!!!!!kuikuikui....
so..stakat tu jer lah citer aku...heheheh..esoknya aku balik tanah merah..sampai umah,lepak ngan mak..ngan abah..tido sbelah mak..cejuk!!!!kuar ngan mili..lepak2...sembang2....ish..mili nak kawen 1hb Jun nih..huhuhuk..jadi pengapit den...kuikuikui....nurul plak 30hb nih..penat den..penat den..kena booking cuti...nanti dorg marah kalau aku tak cuti...huhuhuhu..best nyer korang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tu jer kot...dah penat taip nih...nanti aku sambung lagi eh...kuikuikui..mesti bowing korg baca kan...wakakaka....
adios...amigos...

No comments: