Pages

Monday, December 15, 2008

perubatan tradisional..

hari tu aku sajer2 sembang ngan mak pasal pusat rawatan yang ada dekat umh aku..nama pusat tu "Pusat Rawatan Tradisional Khairi" penah dengar tak?org kata org seluruh malaysia datang kat taman aku nih sebab nak berubat...mmg penuh r keter depan pusat tuh..sampai tgh2 malam pun tak habis lagi...ramai yang kata menjadi..aku jadi teruja...tetiber aku tanya mak aku.."mak die tu leh wat kita lupakan org tak?"mak pandang muka aku.."angah nak lupakan saper?" aku sengih jer..."adalah...boleh tak mak?" "hurm...boleh...wat org jadi angau pun boleh..."kata mak..aku sengih2 lagi..."nak la mak...mak booking kan time die..yati nak jumpa die r...nak berubat!nak lupakan org..."mak kata aku ngengader...aku cakap ngan mak.."betul lah ni mak..nak wat sungguh ni..ni soal hidup dan mati dah nih!mcmna skali pun kena gak lupakan die..kalau tak,tak tenang hidup anak mak ni..."aku wat muke sposen..mak pikir aku nak lupakan X aku..aku cakap bukan die..aku nak lupakan sesorang yang menghantui hidup aku dalam masa yang singkat...mak diam jer...tapi..aku tetap bersungguh nak jumpa org tu..walaupun sebenarnya aku tak pernah percaya mender2 nih...lagipun sampai biler aku nak mcm ni kan..kenalah berusaha..jadi atau tak,wallahualam..nak lupakan die sendiri... mungkin mustahil .. bukan senang nak lupa..dah puas aku cuba,,,tapi..tetap tak boleh..makin nak lupa..makin aku memikirkannya... kadang2 sampai nangis pun ada..sebab asa tersiksa sangat2... dan perasaan tu tak pernah berubah...so, terpaksalah guna cara nih...huhuhu...tak sanggup dah asa menanggung semua ni...mungkin balik cuti nih aku nak wat...harap2 menjadi...hope so...

wallahualam....

3 comments:

aKu..DiA...kAmU said...

Bila kita buka pintu hati untuk suka seseorang kita x akan pernah mampu untuk menutup pintu tu semula. Jangan cuba untuk lupakan..kita x kan mampu..tapi cuba belajar terima kenyataan dia bukan untuk kita. Terima kenyataan lagi mudah dari melupakan. Moga berjaya ek. Jgn sedey2.

Yatie said...

salam .. thanks ye sudi nak ziarah blog .. ehmm, didoakan semoga berjaya utk menempuh dugaan ini ..

Topeng Perak said...

salam...
sperti yg ku katakn sblm ni,..ap yg kite ukir dihati xkn hilang..smpi bile2..ia hnya akn hilg skejp jek..wktu kite tido...ap plu dibuat kalo tetp xdpt nk lupekn???blh ke cabut hati yg kite ukir tu???mn nk dpt hati yg baru???..xkn blh bbuat bgitu..np dlm dunie ni ALLAH ciptakn ssuatu b'psgn???org akn pk b'psgn tu hnya manusie sprti ADAM & HAWA...bukan tu aje...ade lg yg subjektif yg mnusia slalu lupe..cnthnye..sedeh & gembire..2 prasaan yg bbeza tp ia adalah pasangan..np wujudnye psgn prasaan bgini...??kalo cahaya terang sy blh jwb, awk xkn perlu jupe sape2pn utk mlupakan ap yg wak hajati...trust me...