Pages

Saturday, December 6, 2008

sehari dalm bulan disember...

aku rasa wktu2 smalam is waktu org dah sibuk2 nak balik kmpg..maklumlah,isnin dah raya aji...aku plak...hurm..selepas satu alam yang amat melukakan hati ku..aku bangun dengan amat berat..mata aku tak bolh buka...malam tadi..merungkai segalaya...dan aku pasrah pada ketentuan tuhan...."bantu aku yaAllah..kuatkan ati ku Ya Allah...padamu ku berserah..."

tepat jam 730,aku seperti biasa,besihkan diri lebih kurg...masak air n wat kopi..layan kopi jap sesejuk pepagi buta..kat luar kedengaran suara kakwan n aya..apa yg dorang bisingkan pun aku tak tahu..selesai minum,aku bertudung dan mula mengangkut sampah2 yang ada kat dlm umah aku..waktu itu, bau umah aku tak ubah seperti tandas awan yg dh bertahun tak basuh..aku mula pening..nak pitam pun ada bau mcm tu..sedangkan aku dah simbah air dalam umah tu 3kali..penat juga ngangkut smpah 4,5 kali nih..dahla berat..kepala aku mulala pening2 semut..jenguk umah k.wan..hurm..sama nasib gak..k.wan pun ngah kemas2..aku tgk henset..ada msg!"cuci umah kul baper?"aku bls..pastu diam jer..tak boleh dtg kot..takpelah..wat la slow2...alaupunbrg aku tk byk..tapi ntah kenapa asa tak larat sgt nak angkat sumer2 ni kat luar...aku kena cuci umah ni sama mcm aku mua2 masuk dulu.."penat weh!!!"

aku angkat tikar getah tu..."wuueek" dast tol bau...mcm tangki kumbahan jerk..tahan..tahan...jgn muntah...cepat2 aku simbah ar sabun...gosok2mana yg patut..smbah air...nak angkt n jemur..terduduk jap..mcmna nk angkat erk..berat nih...tp takkan nak biar..hurm..aku gagahi juga angkat tikar getah tu..jln pun terhuyung hayang..berat tol mender nih..dalam kul 10,zulkarami n anuar dtg..asa lega sgt2....dorg tolong basuh...berus rumah..angkat itu ini..lega sgt2...kul 11,azmi plak sampai...tlg2 apa yg patut..kalau nak kira banyak sgt dorg tolong aku...sampai clear umah aku..kalau takde dorg mesti arini pun aku masih sambug bersihkan umah...dlm kul 12 lebih, umah aku dah bersih...dorg berpindah pak ke rumah kakwan..tlg2 kakwan..aku juga ke sana membantu apa yg patut..penat betul...tp st berterimakasih kat dorg..sgt2...

my two bestfren dari klatan juga dtg membantu..dorg sampai lewat sket sb jauh...sampai2 tu dorg tlg mop umah aku sampai kering...rasa ringannya beban aku...dorg awal2 lagi dh pesan jgn wat kerja berat2 sgt...tapi aku ckp,member2 opis ada dtg tlg..huhuhu...terharu gak org jauh2 dtg tlg...tulah kawan baik aku dari skolah...yg sentiasa ada wktu senang atau susah..mili n amin pun nak dtg jua..tapi tak dapat..sebb ada urusan..n aku paham...sokongan yg dorg bagi pun dah cukup untuk aku...

rumah dan barg2 aku siap n clear dalam ul 3lebih..penat sgt2 tuhan jer yang tahu...apapun, thanks a lot guys...moga tuhan membalas budi korang dengan nikmat tak terhingga....

adios..anymous..

No comments: