Pages

Monday, November 10, 2008

sendiri..

smalam aku sendiri di rumah...hari ini terasa janggalnya biler bersendiri...rumah yang kecil terasa begitu luas....aku bingkas bangun bila azan kedengaran...pilu hati ku masih lagi membelenggu jiwa dan raga ku....aku menangis lagi sepuasnya....rasa ingin aku cuci segala2nya dengan air mata....andai aku mampu.....

selesai sembahyang...aku tak sedar yang aku tertidur kembali di sejadah ku...bangun2 dah kul 710..sakit belakang kerana tidur telungkup mcm tu...dengan penuh perasaan mals aku bangun iron baju kurung hijau dan tudung yang baru aku beli kelmarin...kemas2 rumah apa yang patut..aku keluar sidai baju2 yang ku basuh malam tadi..."hai..awal sidai baju'...abg sharol menegur..aku hanya tersengih...maklumlah..muka tak mandi lagi kan...kuikuikuikui....aku bersiap,mandi..wat air..makan biskut ngadap tb...hurm...malsnya nak lapor diri hari ni......

selesai semuanya..aku msg kakzan..."kakzan..kalau nak lapor diri kene gi pendaftar dulu ke opis lu erk?"...kakzan kater opis lu...tapi..prof cuti!huh...makin aku malas nak ke opis...dengan kemalasan yang melampau.aku gagahkan kakiku..panaskan enjin viva...aku ke opis...

melangkah dengan muka yang agak sugul..tapi aku sembunyikan segala resah dihati dengan senyuman yang seikhlas mungkin..."shikin..prof ada tak?"saje2 wat tanya walaupun tahu prof takde.."prof takde lar yati..kakti pung takdok..yati maghi daftar esok ah...ke nok maghi lapor dighi ke dr.anuar?"...aku tersengih2..."dakpe r ken...esok jer ah...malas r nak lapor dighi kat dr.anuar..buang karan jer...."

"semekum!!!!" dengan tersengih2 aku menjenguk ke bilik kakzan..."hoh..maghi pom...lapor dighi dok lagi?"aku hanya tersengih dan menggelengkan kepala..."kang dok dang gaji baghu tau..gi la pendaftar lapor dighi..."aku sengih lagi..."esok jerla kakzan..prof tak dok...malah r..."aku habiskan pagi ku kat bilik kakzan...diri ku di sana...tapi hati dan minda ku melayang ntah ke mana...aku masih keliru dan rasa tertekan....aku rasa sangat2 dihantui...dan perasaan itu tak dapat aku bunag jauh2 dari diri ku....ya Allah....bantu aku....

esok...kena lapor diri..bersedia atau tidak..aku tetap kena lapor diri...huh...berserabut nya kepala dan hati ni....ketenangan ku benar2 disantap oleh kejahilan dan kebodohan aku sendiri....sakit nya........sesaknya dadaku.....huh.....

'i can curse you to death...i can curse you to hell...but what i get....what i will get...im cursing myself..for believing in you...but you betray me....im thinking of cursing you....im thinking of it...'

No comments: