Pages

Saturday, November 1, 2008

aku dipanggil polis..

heh…sepanjang hari ni sarjan wan asyik telefon aku…bertanyakan tentang kes kecurian di rumahku…malam tadi jam 3pagi..serbuan dijalankan kerumah sebelah..aku yang baru aja lepas habis bercakap di telepn…tak dapat melelapkan mata…ku pasang telinga di hujung tingkap…bunyi yang ntah apa2 yang aku dengar..aku benar2 berdebar2 malam tadi,,,bimbang andai si pencuri lari masuk ke rumah ku…almaklumlah…kunci bilikku masih lagi dalam simpanannya….aku pandang een di bawah..adui..lenanya minah ni tido…

jam 4 pagi sarjan telepon aku lagi…memberitahu si pencuri sudah berada dalam tahanan polis…huhuhu..aku hanya terus mendengar perbualannya dalam keadaan otakku kosong….yah..waktu itu…otakku hanya memikirkan si Dia…huhuhuhu….

aku tak dapat melelapkan mata ku sepanjang malam…pagi2 lagi aku dah ke hatcheri..bantu een…dr. abol juga ada di situ…aku berkongsi cerita dengan dr.abol tentang kejadian semalam…

huh…tadi aku dipanggil lagi ke balai polis untuk mengambil statement penangkapan…sarjan pesan jangan kemana2 dalam tempoh ini..aku perlu sentiasa bersedia untuk dipanggil ke balai pada bila2 masa…huhuhuhu…aku stay di balai polis hingga jam 1130…aku agak terkejut bila sarjan kata kena bersedia masuk court esok…aku kena masuk court?huhuhuhu…aku takut mah…huhuhuu…semuanya gara2 si pencuri yang tak masuk akal tu..huhuhuhu

sepanjang di balai polis..aku pandang jer henset aku…yah..usually ada msg masuk tanya aku dimna….ngan sapa..wat apa….tapi hari ni..henset tu diam..tiada sms darinya lagi…huuu…cepat betul die buang aku dari hatinya….aku plak..sepanjang hari memikirkannya….huhuhuhu…sedih tol..apala aku ni…kenapa rasa sangat kehilangan ar…sangat2…

hari ni pun een tegur aku kenapa aku tak makan dan tak minum satu hari…jawapan ku ringkas..”takde mood”..dengan senyuman serba tak ikhlas aku rasa….yati…yati….yah..bermain api lagi kamu…huhuhuhu…

so…esok kena siap sedia ke balai atau ke court lagi…yah…hidupku…..so unexpected….
thats all…adios….

No comments: