Pages

Tuesday, November 18, 2008

baru aku tahu...






hari ni baru aku tahu...selepas bebual dengan seorang rakan sejawatyang aku anggap mcm kakak ku..baru aku faham dan aku tahu...aku tak tahu selama ni yang rupanya lelaki dari kelantan dan terengganu mempunyai attitude berbeza dengan lelaki dari bahagian negeri yang lain...dari segi attitude...cara pemikiran dan sebagainya...well..sepatutnya aku tahu..tapi..ntahla..mender ni mcm tak menarik perhatian aku pun pada mulanya....tapi setelah diterangkan oleh kakak ku yang sorang ni..baru lah aku mengerti dan faham kelainan lelaki terengganu dan kelantan...atau mungkin lebih tepat lelaki pantai timur....

rupa2nya lelaki pantai timur ni jenis yang kalau kita dah kuar sekali ngan die berdua..die akan menganggap itu sesuatu yang sirius..betul ke ni?aku pun cam blur2 lagi...well,,actually mana2 lelaki pun mungkin akan pk mcm tu kot...kalau layanan yang kita beri tu agak istimewa..mereka akn lebih mudah berfikir yang antara kita ada smthing samada di nyatakan atau tidak...patutlah aku selalu tersepit dengan perasaan org lain yang aku sendiri tak faham dan tak mengerti...betul ke..org pantai timur lebih kuat keinginan untu memiliki dan menguasai sesuatu?terutamanya dalam mengatur hidup org yang dia suka..mereka kurang terbuka dengan perubahan dan sukar untuk menerima pendapat orang lain..betul ke mcm tu?

itu aku tak tahulah kan...tapi..dulu waktu matrik..ada kawan aku kata ..die taknak cari org kelantan atau org terengganu..or secara senangnya org pantai timur...mungkin org pahang pun termasuk dalam senarai ni kot...die kata pada aku..org pantai timur tak reti nak bercinta atau melayan perempuan...betul ker?ntah la..dia kata lelaki pantai timur kurang alert ngan perasaan perempuan...hurm...pada aku, pendapat ini boleh diterima dan dianggap logik berdasarkan pemerhatian dan pengalaman sendiri...aku pun tak tahu benar atau tidak fakta ni..atau mungkin hanya mitos atau omongan kosong...masih belum sempat untuk aku wat kajian berkenaan hal ni...tapi..kalau ada yang mengomen dan memberi pendapat..mungkin ini dapat membantu aku memikirkan kenapa bila aku berkawan ngan org pantai timur..especially org terengganu..aku akan sakit hati...

ada yang kata karma aku dan org pantai timur espcially terengganu tak ngam...tak boleh campur...betul ker?heh..kalau la betul benda ni..maksudnya sampai bile2 la aku takkan dapat kawan lama ngan org terengganu...MASALAHNYA...perkara ini hanya terjadi bila berkawan ngan LELAKI sahaja....huhuhuk..fenin..fenin....apalah agaknya solution untuk masalah aku ni erk...kelakor pun ada...tak boleh kawan ngan lelaki terengganu...hurm...ada ke sumpahan mcm tu???

No comments: