Pages

Monday, November 3, 2008

keinginan...


hari ni sepatutnya aku lapor diri di tempat kerja ku...aku bangun cukup awal pagi ni..habis sajer azan subuh..aku membuka mata ku...aku bangun dan duduk dihujung katil ku...termenung jap...hurm...jam tepat 5.43 pagi....aku jadi blur...tringat pada doa ku sebelum tidur smalam...
'ya Allah aku bermohon petunjuk dari mu..andai benar pilihan ku untuk menerima kerja ku ini,bangunkanla aku sebaik sahaja azan subuh habis berkumandang Ya Allah..sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segala yang baik dan buruk untuk ku...aku bertawakal dan berserah pada mu...'

aku bangun dengan berat sekali..ke bilik air...bersihkan diri serba kurang..amik air smayang..dan aku tunaikan kewajipan ku...dalam doaku..aku mohon seperti biasa...ntah kenapa di akhir doaku...aku kehilangan kata2...yang ada hanya air mata turun laju ke pipi ku,,,,hujan lagi mata ku pagi ini...kenapa...aku sendiri tak tahu...perasaan sebak itu datang dengan sendiri nya....

jam 615 pagi...aku duduk di hujung katil..melihat een yang masih tidur...aku rebahkn kepala ku semula ke bantal ku...merenung siling..dan berfikir..kenapa begitu berat hati ku untuk lapor diri hari ni...kenapa aku rasa seperti terpaksa...aku tutup kembali mataku...jam 630..aku terjaga lagi..een bangun sembahyang....aku tetap paksa mataku untuk tidur kembali...jam 7..aku terbangun lagi...aku dah tak boleh tidur....aku taknak bangun..aku tetap rebahkan tubuhku...walaupun tidak lelap...tepat 740...aku paksakan diriku mandi...gosok baju...n aku bersiap...akhirnya aku ke pendaftar...bukan untuk lapor diri...tapi untuk aku tangguhkan tarikh lapor diriku...ntah...kenapa...rasa lega bile aku dapat tangguhkan tarikh ini...

so...di sini lagilah aku menapakkan diri ku...mencari ketenangan dengan cara ku sendiri...melalui bait2 ayat yang aku tak mampu untuk suarakan...tapi mampu untuk aku coretkan...

adios...jah!!(^__^)

No comments: