Pages

Monday, November 24, 2008

pemandangan ku...


hari ni aku makan sotong goreng lagi...tapi bukan aku sorang..petang ni aku makn ngan ex-hosmate aku...ex-hosmate?hehehe..ntah kenapa rasa mcm kelakar menggunakan istilah ex...mcm ex girlfriend plak....tak pn cam ex pakwe jer..kuikuikui...well...mmg dah ex..kan?nak wat ganer...sambil2 makan.tgk2 pantai..walaupun pantai tak seindah hari tu.,..namun ia tetap menyenangkan...tetap menyegarkan pandangan ku...orang kata kalau nak lupakan maalah tgk pantai.renung setiap gulungan ombak yang datang dan pergi.ntahlah...
sepanjang bercakap ngan een tadi mcm2 cerita juga yang tkeluar...tanpa aku sedari..aku mula meluah perasaan sekali lagi...rasa mcm tak pernah habis masalah yang datang pada aku...mungkin ini dugaan dari yang maha Esa untuk aku...yang mampu aku buat ..terima.redha..dan jalani hidup aku seadanya....hurm.....yang penting...senyum...walaupun hati tak mahu..kena gak senyum....walaupun hati menangis..kena gak senyum...senyum tu kan pengubat luka....
hari ni..smthing happen..mili my bestfriend tetiber jer msg..tanya asal gambar yang aku baru je upload kat FS...die tanya aku ada letak ke tak gambar kitorang lepak kat Hayaki Kopitiam malam hari tu,,yup,i did..then..die cakap tunang die ngamuk2...huh...apala..letak gambar pun salah...takan kuar ngan bestfren pun salah kot...aku tak faham betullah...kadang2 tu pelik sangat ngan lelaki ni tau...kalau time die..nak kuar ngan sesaper pun boleh...kalau time kiter..nak kuar ngan mak pun kena bagitau...pehal?kalau die tak msg kiter berhari2 takpe..tapi kalau kita lambat bals msg die seminit pun tuduh kiter yang mcm2...aku pelik betullah dengan manusia yang bergelar LELAKI ni...tuhan bagi 9 akal..tapi..ntah berapa yang dorang guna..kalau guna banyak pun untuk kelentong.untuk menipu...adalah...huh....lelaki,lelaki..mana2pun sama jer...aku rasa bersalah plak kat besfren aku ni...manalah aku tahu letak gambar pun boleh bawa masalah kat die..lagi pun aku tak tulis mender pelik2 kat gambar tu.cuma tulis 'me and my besfren' tu jer...hish pelik tolla...rasa mcm nak pi sond jer mamat tu..tapi...aku taknak rumitkan lagi keadaan...nanti lagi teru jadinya...bersabor jelah yer mili...huhuhuhu....
tadi lepas hantar een kat umah..aku dapat msg yang amat tak menyenangkan hati...msg tu rasa mcm menghiris sgt hati aku nih...rasa mcm nak nangs pun ada juga...geram jer asa..sakit hati pun ada..knapa erk..lelaki ni bahasanya kasar sangat...biler marah tu, dah tak ingat langsung...sakitnya hati ni..aku tak jadi balik umah tadi..aku terus kan jer driving kereta aku...for about 20 minutes aku drive around......rasa mcm nak drive terus balik kelantan..nak tido kat umah.nak tido sebelah mak..sambil peluk perut mak...nak menangis kat mak tak boleh..nanti mak risau.mak start tanya mcm2...aku rasa aku dah lama tak nangis depan mak..aku sendiri dah lupa biler kali terakhir aku nangis kat mak..huh..tiber2 asa homesick..huuuuu,,,,,,,kenapa..die begitu menyakitkan....sakitnya hati ni yaAllah...
rasa mcm dah kehilangan kaa2 untuk aku menulis di sini.............................
anymous..
adios...jah...

No comments: