Pages

Saturday, November 15, 2008

first time...


hari ni buat pertama kalinya kau memberanikan diri pergi makan kat kedai sotong celup tepung tepi pantai sengsorang....mula2 tu berat gak langkah kaki ni nak gi makan..tapi..tekak ni teringin sesangat2....nak sesangat makan sotong goreng...mula2 masuk kedai tu..aku tak tahulah aku jer kot yang terover perasan...tapi aku rasa mcm semua mata tertumpu pada aku...aku cuba wat slumber jer..walaupun jantung aku ni berdegup kencang...aku tgk ikan kembung celup tepung yang terhidang kat dalam dulang tu..hish...mengiurkan....toleh kekanan...nampak plak udang goreng panas2...hish...berair mulut nih...aku tercari2 mana lah sotong idaman kalbu nih...skali,,pakcik tu angkat panas2 dari kuali...apa lagi..order r..'pok,sotong nok sparuh'...mula2 niat dihati nak makan bungkus jer kat umah..malu lah plak nak dok sorang2 kat situ...tapi melihatkan cantiknya pantai petang tadi....dengan angin yang nak kata sepoi2 bahasa tu idok le..tapi...sejuk jer asa..aku amik keputusan makan jer kat situ...aku duduk kat meja luar yang boleh tgk view pantai..aku belakangkan sumer org...hurm...pandang kanan..2 pasang kapel kat meja berlainan, pandang kiri..satu family..sempat gak aku kenyit mata kat budak kecik yang tersengih2 tgk aku...blakang aku ada sekmpulan lelaki yang agak kecoh..ada gak bunyi2 'pewit..sorang jer..' tapi aku pekakkan telinga and menikmati hidangan yang aku dah amik tadi..sotong separuh,ikan kembung sederhana besar, dan dua cucuk udang...nikmat sunggoh makan mender2 mcm tu tepi pantai...n apa yang membuat aku bleh duk lama kat situ is sebab member aku kol..so..sambil makan,sambil cakap...takdelah rasa janggal sangat...nilah first time aku wat mcm ni...giler r....huhuhuhu...

masuk hari ni dah seminggu kot aku dok sorang kat umah..smalam een dah angkt almost sumer barang2 die...kiranya skarang secara officially nya aku mmg dah dok sorang..perasaan?hurm...apa perasaannya dok sorang erk..nipun first time dalam hidup aku dok sengsorang nih...selama nih ada hosmate..tak pun roomate...aku tak tahu mcmnan nak gambarkan perasaan aku..blur pun ada..sunyi pun ada...n kadang2 aku tak terasa apa2...ntahlah...tak reti asa nak diluahkan perasaan nih...kalau hari kerja..mungkin aku kurang trasa sunyi..tapi time hari cuti...huhuhuu..boleh mereng gak aku pk nak wat per sengsorang nih.....huhuhuhu...

hari tu...first time juga..aku gi mydin sengsorang...aku taktahu nak wat apa...so aku gi round2 la kat mydin mall tu sengsorang..rerupanya besor juga mydin mall ni bile jalan sengsorang erk?aku pusing2..tgk org kiri kanan..duk jap kat kusi die...pastu aku masuk kfc..alang2 belum makan lagi..aku bungkus snack plate, wedges, and popcorn bwa balik...ntah apa yang tak kena ngan aku malam tu..aku boleh habiskan sumer tuh!!!!!hebat tak?kuikuikui...aku rasa aku makan tu punya lah lama..sampai kul 12malm aku masih lagi mengunyah depan tb...mmg kembung r perut aku malm tu..esok pagi sepanjang hari aku sakit perut..kuikuikuikui...

biler dah sengsorang ni mcm2 plak yang aku nak buat..mcm2 tempat plak yang aku nak pergi..sepanjang aku pusing2 kat mydin tu..aku ada gak terpk...kalau aku mampu hidup sorang kat sini..aku nak cari kejer lain..kejer baru kat tempat baru...aku nak environment baru..aku nak pergi tempat yang aku tak kenal org,,and org tak kenal aku...cewah...bajet cam terre r...tersengih2 aku pk kanbenda ni...apa org nak kutuk pun kutuk lah...aku wat dek jer pun...jalan kat mydin tu mcm aku sorang jer yang ada kat dalam tu...hehehe...

hari ni juga first time...aku duk kat tepi pantai sorang2...bukan duk dalam keter...tapi aku pi duduk kat atas pasir pantai...biasanya aku duk kat dalam keter jer kalau sengsorang...kali ni..aku dudk betul2 kat pantai...merasa angin sejuk pantai waktu petang menyentuh kulit mukaku...sekejap aku pejam kan mata ku...sekejap aku buka...tiber2...terasa ada bendalir hangat mengalir ke pipi...aku cuba tahan supaya ia tak berterusan...tapi aku tak mampu...ntah kenapa...aku tak mampu berhenti memikirkannya...apa yang dah terjadi antara aku dan die amat melukakan hati aku...aku di tipu..dan tertipu...he is not a bad guy..but..he is avery bad guy...a very bad guy.....huuuu....kenapalah aku boleh tertipu erk...dan kenapa aku perlu dihantui semua ini...kenapa aku yang tersiksa mcm ni....mungkin..mungkin sb aku adalah seorang WANITA....mungkin sb itu...aku terasa ingin menyumpah die seumur hidupnya...tersa ingin menyumpah satu keluarga die...terasa ingin menyumpah adik2 die...biar dorang pun asa apa yang aku rasa...huh..tuhan maha adil kan....huuu...

so...lepas ni makin banyak la frst time yang akan ada dalam hidup aku....wish e luck for my new life...cos im gonna need it very much....

No comments: