Pages

Friday, September 4, 2009

TerLepas....


along kol pagi tadi..dalam kul9 lebih..time tu diri ni ngah bergolek2 lagi tahap mals nak bangun... almaklumlah, malam tadi jer takleh tido...pas kul3 baru leh tido.. bangun sahur tadi pun asa malas jer..tapi disebbkan berbuka ngan nasi iar jer smalam terpaksa gak bangun sahur untuk mengals perut..kang ada yg 'koma" hari ni..huhuhuhu... owh..kembali kepda cerita along.. along kol katanya mak suh balik...

"huh..malslah angah nak balik hari ni..."
along:kenapa malas plak?mak suh baliklah...balik..balik...
"huuu..tgk lah...org penatlah nak drive..sakit perut nih..."
along:ala..balik jelah...mak suh balik...
"malasla... tak larat asyik nak pakai tudung jer kat umah....huh"
along: huh...abglong takde lah...balik..balik...
"huh...yelah...yelah...nantilah...."

dah..terlepas cakap kat along... aku malas nak balik sb ada abg ipar...mesti ngajuk nyer ngan aku nih... dari nada semangat pujuk aku balik..kepada nada suara yg agak perlahan... alahai....huhuhuhu..ni yg leceh ni..kalau dah terlepas cakap... bukan leh tarik2 balik....

huhuhu..tapi mmg betul pun..kadang2 aku tak larat nak bertudung 24jam sari kat umah... rimas seh...rambut kalau pendek cam abah takpe gak... biler kene bertudung di umah sendiri... nak lepak depan tv pun aku jadi segan... asyik kena bersopan santun jer... ish..rimas... selama nih kat umah nak tido depan tv ke.. kat ruang tamu ke...nak tergolek2 kat mana2 pun takpe... skang..suasana dah lain... dah tak boleh mcm dulu... leceh r... rasa tersekat... huhuhuhu..bukan taknak terima keadaan sekarang...cume susah nak adapt... di tambah plak abg ipar i ni jenis yg alim.. hurm..lagilah kena jaga tata susila nih... antara rela dan tidak...kena gak rela kan...huhuhu...tu yg kdg2 malas nak balik... ni lagilah..along dalam pantang.. abg ipar berulang je dari kotabharu-tanah merah... huhuhuhu...bukan tak suka kat abg ipar...cume kdg2 asa rimas... tu yg jadi takde mood jer nak balik... huhuhuhu... sian plak kat mak... dah lah suh aku balik... huuuuu...dalam dilema tol asa skang nih... huhuhuhuhu


smalam pun asanya terlepas cakap kat en.haniff... die dtg lab belakang kata nak g cek inventori kat kelah... aku asa aku jeling kot kat die n cakap "malaslah.." ..sambil membelakangkan die sb nak amik mask... pastu muke en.haniff terus sirius semacam jer ngan aku,.... "hah..sah..mamat ni merajuk...terasa hati ker?"huhuhuhu... nak pujuk mmg harapan lah.... so..sebagai jalan mudah..terpaksalah wat derk jer..kukukukuku....

susah..susah...kalau dah terlepas ni... terlepas cakap ke...terlepas tindakan ke... bukan leh tarik2 balik..huhuhu..kenalah lebih berhati2 skang nih...

"terlajak perahu boleh di undur...terlajak kata, badan binasa..."

No comments: