Pages

Sunday, September 27, 2009

RayA Ku taHun Ini(~~p)

salam wbt...

diam tak diam dah 8syawal hari ni... tahun ni raya benar2 berlainan untuk aku dan keluarga...

firts and foremost, kelahiran cucu sulung dalam keluarga ismanina.. menambah keceriaan dan kekalutan di pagi raya... hehehehe...mana nak siapkan dia..nak siapkan hidangan pagi raya lagi...tak pasal2 jadi nanny tak bertauliah aku dipagi raya..mandikan ari dan siapkan die secomel yang mungkin..hikhikhik.... pagi raya mak masak lontong.. tolong mak semalaman sampai aku demam...kalau nak kira mmg pecah rekod tahun nih sebb duduk kat dapu seharian menolong mak.. kalau nak kira mmg mcm ada ufo jatuh ke bumi!!! hahahah... ntah kenapa tahun ni cam rajin sket nak tolong mak...hiks...kecian kot... kalau bukan aku sape lagi kan.. along dah dalam pantang..abah plak sibuk kemas2 umah, tinggal aku lah yg kena sukarelawan secara paksa menolong mak sampai demam2...hahahah... siap kene perli ngan alng lagi...sebb aku mmg tak ska duk kat dapur..hikhikhik..so tahniah pada diri sendiri sb berjaya memecah rekod sendiri..kukukuku(~~P)
(hahaha..nie kaklong dia nie..mmg betul pun..sesungguhnya eidulfitri tahun ini merupakan eid yg ajaib kerana adikku yg mmg terkenal dgn PEMALASNYER...berjaya duduk di dapur!!)- ceh sempat lagi along menyibukkan diri die kat blog aku nih.sabo jer lah;p

raya pertama tahun nih, dengan rajinnya aku ikut mak beraya ke rumah jiran tetangga... actually gi umah jiran sebelah jer...disbbkan cuaca yg terllu panas..kitorg sumer mcm nak pengsan dan balik tido!!hahaha(^^p) petang2 sket..kuarga Nurul a.k.a bakal adik ipar i datang umah... lama gak dorg kat sini...sambil2 melantak loNtong NO1 mak i...hehehe..tgk r tgn sape yg toLong..hikhikhikhik... malam2 cik ni n cik din dtg...kawan baik mak n abah... layan lah juga sampai kul12 malam... berbulu jer mata nih tahan nantok...last2 aku layan tido lu sb demaM..huhuhu...owh tidak dilupakan...Puan Mili dan Abdullah datang petang tu... menunjukkan perutnya yg takberapa nak boncet lagi tu...hikhikhik..sweet jer tgk dorg... miLi dok perli2 biler nak kawen.. loh plak sengeh2...sabo jer den..."sedak Tie Nikoh!!" tu la ayat die pada aku...huhuhuhu(@@.)

raya kedua, kitorg Blur tak tahu nak gi mana.. along n abg ipar balik ke manong... aku ajak abah balik kmpung..tapi raya ketiga abah dah abis cuti..huhuhu..niat balik kampung terpaksa dibatalkan...cedihnyerk!!!!... so, kitorg layan citer BaGhban samBil layaN jemPut2 udang!!heheheh(^^p) malamnya selepas magrib kami sekeluarga menyerang umah NUrul a.k.a bakal adik ipaR i tu di kuala Krai.. makan keTupaT goreNg dan saTe goreNg..hahahaha(^^p)

raya ketiga? lagi la kelakar..korg bayaNgkanlah..raya keTiga kiTorg spent kat KbMall Men bowlIng 2 round!!!mmG tak betUl akallah!!! abah Juara Bertahan... diIkuti epi..adik dan biasalah peserta tercorot aku lah..yang penting ada gak dua kali strike 4 kali spare...kukukuku...sepanjang hari berada di Kb merantau ntah kemana2...mmg ntah apa2... sempat mengusha heal dan sandle... malam tu belikan abah sandle raya..n aku angkut satu sandle hitam bertakhta belian tipu...kekekeke..mmG kopak den!!!

raya ke empat...hurm..kitorg watpe erk...owh..pagi2 selepas subuh abah berkejar balik ke perak menjalankan Tugas... aku asa aku layan tido sampai kul9... mak bising...bangun sambung tido lagi kat depan tb..kihkihkih... tetiber epi ajak pi kB lagi..die nak tukar duit die plak... ceh... ke Kb lagi..meronda Ntah kemana2... mak nak cari baju vouge nak gi dinner 3hb.. epi cari barang2 keperluan die nak gi inDia nanti..aku?dengan keKOpakkan yang telah melanDa..masIh laGI membeLI sepasaNg heAl setInggi 21/2 inci!!!canTik saNgat!!!suka2....hehehehe..mmG ni adalah tindakan hiLang akaL paling nyata aku lakuKan tahUn ini...hahahahah..(^^p)

raya keLima...terpaksa BangUn awal...ePi merAYu minTak Hantar Pi macHang sb die nak gi datIng nGan Nurul kat KB laGI?huhuhuhu..baDan betul2 tak sihat...taPI banGun gak Stelah mak bisinG...yela...yela... Tulah suh amIk lesen taknak... kalau tak amik jer keter anGah tu...nTah pape jer...pLan Hari ni nak ke teRengganu... nak Gi majlis kawen Adik kakzan... en. pesona juga dah janJi nak dTg umah walaupun aku merajUk sakAn ngan die malam sebelumnya.. pagi2 pas subuh die bertolak dari umah die... tersekat di jerteh Dan machang menyebbkan petang baru sampai... sempat lagi aku ngamuk kat die sb leh sesat dalam taman umah aku...bengkek jer asa..dah lah kita terpacak tgh2 panas nih taKut die terlepas umah...huhuhu..geram jer... berTolak ke tengganu setelah die makan dan beraya dgn mak abah... jem lagi... sampai tengganu kul7lebih...hahahah..kol kakzan tak dapat...segan lah plak nak gi umah die..akhirnya aku ikut en.Pesona beraya...huhuhuhu...

raya ke keEnam... pagi2 lagi bertolak dari tengganu unTuk balik ke tanah meRAh... Otw nak balik en.saBri kol...kata nak dtg beraya kat umah..mak aih..cuak gaban aku!!!! yelah..dahlah kiter nih kat tenGGanu lagi... Kol mak..mak kaTA belilah apa2 Yg boleh jamU dorg... so..dengan kegabraan dan kekalutan nak sampai umah aku pun borong lah keropok lekor..hahahaha... memandu kereta en.pesona dgn sgt laJunYa...sb die kepenatan dan tido sepanjang perjalanan...hikhikhikhik..aku berenti bli tembikai pun die tak menyedarkan diri lagi...sian die...best r pecut ngan keter die... siap raCe nGAn HondA CIVik, waja dan juga bmw... hehehehe...dalam seJAm setengah aku dah sampai umah...en.pesona terkejut sb tao2 dah sampai umah aku...hahahah..tulah tido maTi... saBo jerlah....petang tu dalam kul 4 kot en.saBri daTang Bersama En.hanIff, en.Azmi dan juga En.zulkaRami... aku cam Cuak2 gak...ahaha...berdebar semacam jer..pes time terima Tamu daRi Opis... hehehehe...paksa abh berbUal nGan dorg sb tak tahu nak cakap apa...hahahaha...apapun, thanks guys... sb sudi gak singgah umah saya reraya nih..tak kisahlah azmi nak kata umah i ni dok dalam list paling last skalipun...yang penting korang datanG berAYa..kan?Kan?kan?(~~,)

Raya KeTuJUh ku spaTutNya cuti dah habis... tapi disebbkan badan yang tak berapa sihat di tambah ngan mals bekerja..aku telah berjaya mendapatkan Mc 2hari...berehat Di umah... lesu n penat badan nih mmG tak dapat nak di tipu... huhuhuhuhu..tapi dalam penat2 n demaM ni sempat lagi balik ke teRengganu sb abah nak Potong UmpuT kat umah sewa i... ePi juga nak berBelanja dI Mydin Mall...Sampai 300HinggiT die borg kat sana...gerUn..gerun.. malam Tu sebelUm baLIk ke telUk keTapang...Epi menGidam Nak makan sotoNg n Udang celUp tepUng...kedai biaSA tutup...Pi kedai laIn..skali kedai sedaRa NurUl..bOrak Punya bOrak time nak bayar tu....masing2 terbelalak bijik mata...mau Tak nya.. sepIngGan Udang sorg Makan, sotong 2 ekOr(tecik cinonet jer), n ikan kembung saiz sederhana tecik di cas 34Hinggit!!!giler mahal..rasa tersekat jer mendealah tu nak masuk perut aku...taPI HulUr jer lah ....dah Makan...takkaN naK caBUt laRi... sepanjang perjalanan Tu mmg KiTorg KutUk habIS2san kedai tu...hahahahaha...(^^D) ceKiK darAh seh....

rayA kelapan...eh..hari ni lah!!hahaha..PoyO jerk...hari nIh duk kaT umah Jer..penAt sgT2...peTang Tu skalI laGI memecaH reKod tOloNg mak Masak...masak Lauk Pecal n Pucuk Ubi...sedap.......hahahah.makan banyak tol hari nih..sampai boncet pewut...kukukuku..suka ngat makan pecal...laYan pLak Ngan Ikan Pekasam..masYaAllah..nikmatnya.....

so..setakat itu laPoran di hari raya...ekekekeke...membosankan kan? mmG raya Ni raya yg sgt berlainan dari raya2 sebelUmnya...takde jalan2 umah member...takde gi beraya sana sini...semuanya berubah saMa sekalI...yelah...masing2 dah siBuk nGan FaMIly sendiri...aku jer yang BelUm lagi...huhuhu...bile agak2 nyer erk?hahahah... sOaLan Yg TiAda JawaPaNnya...hehehehe(^^p)

purPle...swEEt kan kaler die?kukuku..teraSa swEet meMAkai baju ini(^^p)hehehehe

mY brothers....

My paReNts..

kapel Of the Years...new Parents,...

babY irsyaD yg saNgat comel...nilah Baju raya yg i beLikan...siaP ada Tie Ok...hahahahah..die dah Penat bergamBar nih...



"angah tau angah anak baik...hahahah..takde wat salahkan...hahahah"

owh..ni try pakai TuduNg arIani...Rasa cam kelaKar GIler Muka aKu...hikhikhikhik...



No comments: