Pages

Wednesday, September 30, 2009

aku peLik nGan die????


bismillah...

memula skali nak aku tekankan kat sini...post ni bukanlah untuk mengutuk atau mengeji..cuma aku ingin luahkan rasa kekaguman aku pada kepelikkan seorang makhluk tuhan nih...huhuhu..so..kalau tak suka..or rasa aku nih mengutuk org...terpulanglah...lagi senang korang tutup jer tetingkap... kalau tak korang pun sama jer bersubahat ngan aku...ahaks..(^^p)

nak kata citer nih pelik..takdelah pelik sangat...mmg tak sepelik citer mr.teethbenthic pasal alien kat umah die... mahupun sepelik citer bro.apei sal workmate die dulu...tapi pada aku...die nih mmg pelik...pelik gileeeeer(sebut cam budak kerek k)hehehehe:P .... siyus aku tak tipu...yang pasti die terlalu pelik dimata aku... kadang2 buat aku istifar 44kali tiap kali berdepan dengan die... sebb die nih mmg pelik ah..takde yang lebih pelik dari yang pelik sepelik die...huahuahuahua(^^D)

kalau nak kira seniority, mmg aku lagi senior dari die... die baru masuk kejer sebulan lebeh tewus dapat jawatan tetap..kata org KABEL die BESOR BAPOK.... kIpas pakai yang GEDABAK tu...yang kecik2 pakai batri tu tolak tepi r... itu aku tak tahulah..mungkin REZEKI die..tak siapa tahu kan..tapi adalah juga sedikit kejelesan dalam hati yang tak berapa bersih nih...redha pun cam redha terpaksa jer...huhuhuu... "udoh rejeki dier..teghimo ajolah.." hahaha... tapi mmg pelik r bile tetiber die dapat tetap... dan bukan aku sowng yang asa pelik..adalah lagi insan2 yang perlu dirahsiakan kepelikkannya...hikhikhik....

dulu bos aku slalu cakap die cemerlang gemilang dan terbilang!!dan slalu jer downkan kitorg staf yang 41 nih ngan kejer2 die... tau tak apa kejer die? hurm..tak kisahlah org nak kata aku nih mulut jahat ke apakan.. dari die mula2 masuk kejer sampailah hari nih...aku tak tahu pun apa kejer die... siyus aku tak tahu... dulu tiap kali meeting kejer die asyik bentang proposal nak wat itu ini...nak bangunkan itu ini...tapi takde satu pun yang bergerak..takde satu pun yg membangun.. collapse lagi adalah...hehehehe... siyus aku tak tipu... tapi masa tu bos aku tak nampak sumer tu...pada die poposal yg die buat tu mmg gah giler r..siap cakap.."hah, tgk nih "si pulan" nih..cemerlang..mcm nilah pekerja yang saya nak..."kami yg kontrak n tetap ni telan air liur n pendam rasa jerlah... dah wat kejer cam nak mati pun bos tak pandang time tu... aku asa time tu kalau aku berjaya wat KL tower kedua pun bos aku jeling ujng mater jer...huhuhuhu,,mmg pelik n ajaib r die nih...

penah dulu die wat hal...kami mengadu hal die..tapi bos backup die..cakap kitorg busuk hati..dengki kat die... eh.eh..eh...apa ingat kitorg takde kejer ke nak busuk hati kat die..please lah... sejak tuh tak penah dah kitorg ngadu sal die nih..pendam jerk..malas nak baziq ayaq liuq ni ha... simpan lagi baguih...harharhar(^^D) teck ati kitorg nih bos kater gitu....

die sgt berani...berani mengenakan org....huish...bahaya..bahaya...mmg tahap DANGEROUS r si pulan nih..kalau terkena mmg Ingat sampai mati.... bayangkan lah die nak tikam org...tak main blakang2 nih...tikam depan terus tanpa memikirkan perasaan mahupun air muka org yang ditikam...dasat wa cakap lu.. seingat aku lu..en.fendi former staf sambilan kitorg lu penah kena direct kat dalam meeting...siap guna "lillahitaala..." pergh....tak leh nak kata apa beb... mmg terkedu r time tu..kami yg dah kenal ngat ngan prangai die nih gelng kepala jerlah..kang kalau menyampuk kata busuk ati plak kan.. mmg teruk r mamt tu kena tikam bertubi2...seb bek panjang umur lagi..mana tak nyer pas tu kene ngadap bos eye to eye..face to face..nose to nose tu..fuhhh...dasaaaat!!!

die gak penah gaduh ngan abgngah aku...siap men tuding2 jari n bawa boypreng...pergh..dahlah abgngah tu darah hang jebat,,..seb baik tak kena tampo jerk aku asa....kalau tak mmg bisu makan penompor abgngah jer sipulan tu ngan boypreng die... dahlah ngan penuh ego dan sombongnya mempersoalkan kebolehan dan kewibawaan seorg juruteknik yg punya pengalamna lebih 20tahun apa kelayakan die untuk baiki blower...????pergh...menggigil tangan pakcik tu nahan marah...dasat seh...mmg aku pelik giler tgk die...siyus aku pelik...

die pun penah gak gadoh ngan bos aku..time tu plak aku ada di tempt kejadian..rasa nak luruh jantung ni tgk dorg gadoh...ngeri beb..mmg bergogar gegendang tlingo den ni ha...suara bos ngan die sama naik..sama lantang..mcm halilintar...siap angkat tgn kat bos aku ugut nak gi wat laporan polis...time tu asa nak jer aku tampor2 mulut die...tapi..ilek r..peperangan nih bukan antara aku dan die..hakhakhak....paling kurang pun..takleh ke dia pk bos tu kan lagi tua..dah mcm mak...tak reti2 ke nak hormat siket?seb baik takde sape2 masuk spital sebb serangn jantung ke apa....pelik tol lah jadi manusia mcm tuh....

yang lebih aku pelik...bila dah tahu die tu sebenarna takleh wat apapun...kenapa masih kekalkan die...n tetiber memberi die satu tugas yang kononnya tak bebankan org lain tapi sebenarnya sgt menyusahkan org!!!!!mmg bengang tahap gaban r... siap nak gado jer aserk...geram seh bile kena ganggUAn mcm tu...org yang tak kena ganguan dari SipuLAn ini mungkin tak merasa sakitnya... cubalah kena skali..mmg asa nak tampor jerk...huhuhuhu...pelik tol.... pesal ntah tak buang jer... buka lah pintu rejeki tu untuk org yg lebih layak..ni dok main kesian..kesian...kat org lain yg lebih memerlukan kerja n kerja cam nak mati nih tak kesian plak???kesian kat org yg tak patut dikesiankan pun...!!!apa Kes??? pelik tak?pelik kan?huh...ngarut tol pemikiran!!!!

masa meeting ngan JKE..die melakukan sesuatu yg sgt tak wajar dan agak mengejutkan kitorg... mau tak nyer..masa nih beriya gusti n kakzan mempertahankan keperluan pembantu makmal untuk meringankan beban kerja kami..eh...boleh plak tetiber die menyampuk dn cakap "saya setuju yer dgn pandangan prof yer. saya rasa kita tak memerlukan pembantu makmal. ini kerana apalah salahnya kalau pegawai melakukan sendiri kerja-kerja begitu yer. jangan lah sebb kita nih pegawai kita tak boleh melakukan kerja2 mcm tu kan. lagi pun pada pandangan saya yer tuan pengerusi,,kat akuatrop ni saya tgk en.hanifflah yang paling banyak kerja yer.. die nak uruskan tender lagi, akuaponik lagi, makmal lagi dan pelbagai lagi. oleh itu saya sangat bersetuju dgn pandangan prof tadi...(gitulah gamaknya lebih kurang ayat kerek die..)" ceh...mmg dalam hati nih...menyumpah seranah minah nih..asa cam nak sumbat jer mic tu kat mulut die..bengang jer aser.....apa ingat org lain takde kejer cam die ker?cit pooodah...(~~o)

arini pun pelik gak...kitorg ada meeting aset petang tadi...eh...tetiber jer die masuk... apa yang peliknya..die tak termasuk pun dalam committee member meeting tuh..apahal lak rerajin sgt die masuk..kalau tak kaco org takpe gak...tapi membengangkan org ngan wat2 bijok kat dalam tuh...org ngah sibuk2 bentang sal aset n mempertahan alat yg kita nak nih...bleh plak die menikam dengan soalan "besar tak barang tu.nanti en.azmie nak letak mana barang tu?"..aku pandang muka azmie yg menahan kebengangan nyer ngan soalan si pulan...hahahaha..kelakor pun ada gak time tuh...tak tao r nape... hikhikhikhik...

ayat die yang paling tak boleh lupa is.....masa tu aku kena jadi mc untuk satu majlis kat hotel..so cam gabra gak r..biasalah darah gemuruh..sbenarnya takde paper pun..eh...tetiber die pegang tangan aku.."sabar ye yati...rileks...tarik nafas...lepas...tarik nafas lepas..takde papernyer..." tetibe!tetiber aku asa gemuruh aku semakin memuncak..die ingat aku nak bersalin ke apa yg gi ckp mcm tuh..mmg lawak r!!! lagi satu ayat die yg buat mbuatkan aku punya first impression "minah ni smthing wrng.." is..bile saminggu pas die masuk keje..die dtg sembang ngan aku... die tanya aku "yati dah ad apakwe?" aku kerutkan dahi...angguk jer..."owh...kat mana pakwe yati?" dalam hati aku "pehal minah ni..." um..jauh...bukan org sini...korg tau apa die ckp kat aku? "yati...yati kena pasang spy tao kat pakwe yati..yati takleh caya sgt ngan lelaki zaman sekarang..kita takde depan mata dorg leh wat apa2 jer...yati takde ke kawan2 kat sana yang boleh wat spy?" aku tak tahu nak wat muka mcmna...nak tergelak tergolek2 pun ada...hahahahah..mengarut sunggoh minah nih!!!!kalau lah aku jawba takde lagi...ntah apa yg die bagi pun aku tak tahu...

haduih..penat citer sal die....tapi..die nih mmg pelik...kadang2biler aku tgk die...asa kesian sgt kat die...sb takde org pun suka die...org asyik kutuk die jer... kesian tao...tapi...die yg mencampakkan diri die dalam keadaan tuh... die taknak campur org...pada die dunia die hanya ada dia dan boypren die yg kini sah menjadi suami die...alhamdulillah.... pelik tao... tak tao nak kategorikan die ni sepelik apa...tapi mmg pelik... kalau nak citer bab pelik die nih mmg tak habis ah..tapi tgn aku dah lenguh ar....hahahah..cukup2lah.... stakat ni jer...

2 comments:

teethBenthic said...

ingat citer mende la..x pasal "dgr" cik cahaya ngumpat.he3..

sabor jelah..

cahaya said...

hahahaha...ayok..tanggung dose sama2..hahahaha