Pages

Wednesday, September 30, 2009

kalAu BUlan BIsa NgoMOng...

owh..bulan malam ini terlalu indah...
cahaya bulan malam ini sgt cerah....
kalau lah aku punya kamera yang canggih manggih..akan aku kongsi pada kalian..
betapa indahnya bulan malam ini..walaupun malam ini bukan bulan penuh...
cahayanya yang indah menerangi segenap langit yang gelap..
bersama bintang bersinar terang setia menemani si bulan..

kalau bulan bisa ngomong..
pasti bulan tak akan bohong...
pasti bulan akan turut menceritakan perkara yang sama...
benar..bulan malam ini begitu indah....
mataku terpaku terpesona pada ciptaan Yang MAha Esa...
ntah kenapa,,tiba2 rasa mcm nak nangis bila melihat bulan seindah itu....
sebak didada dtg tanpa diundang....
benar aku kagum dengan kejadianNya....
terpaku aku melihat keajaiban ciptaanNya.....
kelu lidah ku untuk berkata2....
MasyaAllah....3x....

kalau bulan bisa ngomong...
pasti bulan tak akan bohong...
pasti akan dikhabarkan pada sekalian makhluk...
kebesaran ALLAH yang menciptanya...
MasyaAllah...3x....

sejuk!!
badan ku tak mampu bertahan...
ku pandang sekali lagi sebelum melangkah masuk ke rumah...
indahnya kejadian mu hai bulan...
andai aku bertemu lagi dengan malam esok...
aku pasti akan tersenyum...
melihat keindahan mu....


p/s:kredit to kakti yang msg i untuk tgk bulan...hehehehe...thanks kakti...cayalah...mmg cantik tol bulan malam nih..berdobar semacam jer yati tgk...hikhikhik..demam pun rela lagi kuar tgk kat laman umah nih..berbaloi..baloi...hikhikhikhik(sory..mmg takleh nak amik gambar..kamera i tak cukup canggih...huhuhu)


No comments: