Pages

Monday, July 6, 2009

mC sebb Influenza....

tekak ni dah dua hari asa tak sedap..nak telan air liur pun perih jer...malam plak suhu badan tetiber jer naik...kadang2 sesak nafas....mmg Tak tido satu malam aku dibuatnya....bangun Pagi..mata aku bengkak semacam..suara plak, ala2 rock GItu...satu badan sakit2.nak angkat gelas pun menggigil tgn aku...dalam kepala otak aku nih, takkan sebb tertelan air sekayu pun jadi mcm ni..huhuhu..so aku lalui jelah hari aku seperti biasa n wat2 kuat..hehehe...

sampai time tengahari...tekak aku semakin sakit...rasa semcam jer....mcm ada mende yg menyumbat kerongkong aku nih...aku cuba keluarkan...huhuhu..skali ketulan darah beku yg kuar...cuak gak r....petang tu aku teruskan je kejer2 kat hatch...pindah ikan..pasang net...bahang matahari terasa seperti sejengkal dari kepala...pandangan ku gelap untuk beberapa saat...seb baik tak pengsan jer...huhuhuhu...kejer panjat memanjat terpaksa dihentikan bila kaki shafiq tertusuk paku karat....cian plak kat die...aku dan een paksa die ke klinik..cucuk anti-tytanus...bahaya tuh karat...aku plak dah semakin hilang keseimbangan diri..nafas pun sesak semacam jer....

otw balik umah, een teman aku ke klinik...lepas check up, doktor kata aku kena influenza...but no worries...buka A H1N1 tu...huuhu..kalau tak mmg aku org 1st kena kat pantai timur ni..n kompem masuk muka depn paper...hahahah..aku kena influenza biasa jer....cuma kerongkong aku nih luka dan dijangkiti kuman...sebb tu berdarah dan pedih...so, aku dberi MC 1 ari untuk berehat...ubat sampai 3,4 jenis...yg penting habiskan antibiotik tu....huhuhuhu....mcm2 jer....dahlah aku paling benci makan ubat..

aku msg mak..gitau kena influenza...tapi dah cakap awal2 bukan H1N1 tu...boleh plak mak msg adik aku kat india tu cakap aku kena H1N1..apalagi..cuak la adik aku..tepon tnya kabar..kelakar..kelakar...abah aku pun cuak....aku cumer gelak jer...apalah mak nih...suker jer gempak2 kan citer...ahahaha..apapun..i love you guys soooooo much....huhuhuhu..nak sangat makan bubur nasi mak ngan lobak masin goreng....huhuhuhuhu....

so,harap sgt tekak ni cepat baik..s tak best asa tak leh minum air batu...huhuhuhu...


No comments: