Pages

Monday, January 19, 2009

thinGs i HatE most!!

1> i hate when he keep messaging me when he knew im with sm1 else!
2>i hate when he keep busy body with my life n everything i do!
3> i hate when he keep saying this n this when i go out..alone or not!
4> i hate when he never stop msg me when im with my friends..n send words i dont want to hear or listen!
5> i hate when he start to controll my life again!n again!and again!
6>i hate when he dont understand that i dont like to be disturb!
7> i hate when he pretended like he is a very good guy to me..n im not...!!!!hate it soooooo much!!!!
8> i hate when he touch my friends...whoever they r to me...i hate it..i really hate it...its so unforgiveable!!!!!!!
9> i hate when he is so selfish about his own feeling without even thinking what i feel..what i have feel and been through!all this while when im with him!!!
10>i hate when he keep saying bad things about me to others!!!!!if im that bad..why he want me!!!!HATE IT!!!SO HATE IT!!!!!!
11> i hate when he force to meet me...and start to threating me!!!soooooo hate it!!!!!!
12> i hate it when he said he love so..miss me so..n what so ever..but the only things he knows is breaking my heart..make me cry so badly...n make me feel so suffered to be alive...i hate those lies...i really hate those lies!!!!!
13> i hate him when he said he will change..he will n promised he will..but he never do...not even once...not even a bit...he just the same he used to be...i hate he do that...because its hurt so much...so much....
14>i hate all the things i listed above sooooo much and theres many things tht i hate most about him....so many things that i cant say or describe with words anymore..
15>n..i hate myself..for all what had happen...to me..to him...and to others related....huhuhu hate it...hate it...i hate it...soooo much!!!!

11 comments:

Sang Asura said...

Salam Cahaya...

Stelah membace kisahmu, ku ade satu cerite utk ku kongsi bsame mu...juga mngandungi 15 point..cite ni ade ssorg laki yg bkata2..die ckp cmni...

1) wlupn ku tahu die dh bsame org lain, ku tetap inginkn die..krn ku masih rs mmpunyai...

2) ku bukn gnggu hdup die nk kuar dgn ssape pun.ku hnya jeles. ku mmg jeles tp akhirnye ku lepaskn die pergii jupe kwn2nye..cthnye wktu aku keje kt sri gading, die kol mntak izin nk kuar dgn mamat yg keje toyota...aku majuk, tp aku xblh majuk sbb nanti aku yg kene marah...huu

3) ble kau kuar, ku sgt2 riso ade laki yg dekati kamu krna kamu tdak menarik org utk dkati mu, tetapi kamu pnyai sfat yg kamu sedari akn wat org tertarik pd kamu..ku jeles jika kau pergi ke tmpat yg ku nak sgt2 g, tp bukn g dgn ku..mn dikau ingin tuju, bawa ku bsame wlupn tmpt tu mngkin tmpt kali yg ke-10 bg mu...

4) ku tahu dikau bsame kwn mu,..tp ku xpnah abaikn sms mu jika ku bsame kwn2ku,..ku akui ku bls lmbt tp ku xpnah abaikn...tp ku kdg2 tahu kamu mgkin sbuk..maaf krn ku tlalu bnyak snga buruk..dikau tlalu istimewa..ku sgt2 tkut ble dh bjauhan...

5)ku xpnah halang dikau nk buat ape pn, tp plz dgr nasihat ku jika ia bkait dgn ssuatu yg ku tahu ap buruk padahnye..ku ingin bawa kamu g 1 tmpat, tp ku tahu ia tmpat yg xkn bw dikau kceriaan yg spenuhnye..itula kesan jgka pnjgnye...ku bnyak nasiht sbb ku tkut ssuatu tjadi pdmu...

6) kdg2 dikau sunyi, ttp ku plak xdpt nk penuhi khndakmu.., kdg2 ku sunyi n dkai tdak dpt penuhi khndak ku..ia kdg2 lumrah yg mmg ku terime..ku tahu dikau sgt2 memahami keje ku...

7) im not a good guy, i know dat..but i need sum1 to make me a good guy in her eyes..dat is my luv -NH-...dats y im not stopping msg u..

8) kdg2 ku cari mreka bile ku perlukn nasihat dr mreka..ku cpat buntu ble kadaan mnjd semakin parah...tp ku tahu ku telah tsilap langkah..ku dh wat salah besar yg mmbawa kehancuran ini...maafkn aku...

9) ku tahu kau xbahagie dgn ku..dl ble dkat, wujud bahagie,..bile jauh akn wujud sngketa...pnyelesaian mngkin perlu sntiase bertentang mate...samada ku ke tempatmu, atau ku bawa kamu tinggal bsame ku...

10) ku mahu diri mu krana ku slalu set dlm minda ku bahawa dikau lebih baik dr org lain, sfat dikau lg baik dr org lain, kecntikan, comel, ayu, lembut, manja kamu melebihi org lain..sume ni la yg slalu ku tetapkan didalam hatiku..krn pd suatu ketike dl, ku penah dgr 1 nasihat pkar motivasi yg bgune utk ssape sj..'jikalau ssorg tu ingin jaga hubgn baik sesama suami istri, maka pasangan berkenaan harus aggap bahawa mereka adalah pasangan yg tbaik utk bsame. jgn pndang atau pk ade yg lg baik dari pasangan kite'..

11) ku ingin bjumpe mu krn ku nk tatap wajahmu..ku akui ku paksa, tp ku tiada pilihan...

12) ku xpnah tipu dikau bile ku btul2 nk dikau..tp, sedarlah..bukn senang ku ingin jd mr.perfect atau hmpir2 perfect..maafkn ku andai ku tdak sperti dl..andai dl ku jeles sdikit, tp kini jeles ku btambah2 krana kau smakin mnyerlah...ku tkut kekasihku diambil org...

13) bile jeles ku tiada lg cm dl, maka ku akn kembali sprti dl..ku ingt lg ms tu die still tgh stdy & lepas abis blaja,..ku lgsg xjeles krn die tdak dikelilingi oleh dunie yg akn mmburu die jike die keluar dr kepompong tersebut...

14) dikau sgt2 merana utk cube melupaknku..tp ku sgt2 merana jika kehilanganmu...

15) ape yg tjadi bukn dpt kite kawal dgn mudah,..jika ku tahu akn blaku peperangan cmni, pasti ku elak dari awal lg..otak mnusie kdg2 dikawal nafsu,..kdg2 dikawal hati,..kdg2 dikawal prasaan,..kdg2 dikawal oleh fikiran yg btul...jike otak dikawal oleh nafsu yg terburu2, maka hncurlah segalanye,..bile dh hncur br otak dikawal oleh akal fikiran...ms tu, nasi mungkin sudh jadi bubur...

bagitu la kisah laki tersebut,..sy hayati btul2 ape yg die rs..ape yg die kesalkan...n ape yg die plg syg..kemaafan & pnyesalan pasti tpapar pd wajah die...arap2 ape yg die lalui akan wat die kotakn janji die utk berubah..

Cahaya doakn die jgk tau...finale.the end...

Anonymous said...

Sabar ye..setiap yang berlaku ada hikmah di sebaliknyer.Anggap yang telah berlaku itu telah tersurat.Mungkin pedih di hati siapa yang tahu. Cuba cari ketenangan di dalam hati dan jangan serabutkan kepala. jangan marah-marah n benci. Kalau marah, ambik wuduk ek:)..(pesan tok bomoh)

Sang Asura said...

Salam Cahaya...

Tersurat dengan pensil atau dgn pen dakwat kekal?????

aKu..DiA...kAmU said...

Salam cahaya!

Ermm...sy mengikuti blog saudri dari mula. Sy bace kesemua entry saudari. Saudari, saya cuba memahami, menelah dan memahami luahan saudari. Maka disini sy simpulkan.

Terlebih dahulu maaf kalau kata2 sy menyinggung hati saudari. Tetapi tiada lain niat sy hanya berkongsi pendapat agar saudari tidak terus dalam keaadan bersedih begini. Anggap saya seorang teman walau x pernah bersua.

Saudari,
Kalau betul telahan saya, saudari jatuh cinta dengan seseorang yg saudari tidak ditakdirkan bersama. Mungkin seseorang itu sudah berpunya barangkali. Saya faham rasanya menyanyangi seseorang yg kita tidak mampu miliki. Sakitnya...cemburunya... Disini saudari perlu kembali bertanya diri saudari. Cintakah saudari padanya? Sanggupkah melukakan byk hati yg lain hnya untuk bersama dia?

Saudari,
Pertimbangkan sewajarnya setiap tindakan yg saudari telah ambil. Kalau saudari putuskan untuk bersama. Teruskan. Jgn pedulikan org lain. Tetapi saya rasa jarang sekali kebahagiaan dapat dibina atas kesedihan org lain. Ini risiko yg perlu saudari ambil. Andaikata saudari mengambil keputusan untuk meniggalkannya. Itulah sebaik keputusan. Sekali keputusan telah saudari ambil jgn sekali menoleh kebelakang. Simpan sahaja semua kenangan lalu. Jgn lagi dikenang atau ditangisi. Lupakan segalanya tentang dia saudari! Jangan jadi lemah dengan pujuk rayu. Kalau benar dia menyintai saudari tentu dia tidak akan membuat saudari bersedih dengan mengenang dirinya. Harus dia melepaskan saudari mencari kebahagiaan utk diri saudari.

Saudari,
Byk sebenarnya yg ign saya perkatakan lagi. Tetapi cukuplah setakat ini dahulu. Terpulang pada saudari untuk mempertimbangkan kata-kata saya. Saya selalu percaya cinta itu tidak semestinya bersatu. Cinta sejati itu bukan sesuatu yg menyedihkan, tidak akan membuat kita rasa berputus asa dan merana dalam hidup.

Sang Asura said...
This comment has been removed by the author.
Sang Asura said...

ADK: Salam terlebih dahulu..sungguh bmakne kate2 kamu..satu hujah yg baik dan ku kdg2 dpt terime ape yg dikau katakn...drp cara kamu ckp, ku percaye kamu hdup bhagia dgn insan yg kamu pilih..tp disini ku ade 1 sklan..ku dh btnya kpd bnyk org tentg sklan ni tp tetap buntu...sklan ku berbunyi bgini...

Jika ssorg tu byk kali mlakukn kesalahn thadap insan yg dicintainye, tp pd akhirnye die sedar akn kesalahannye (cnthnye ske marah2, dengki tak tentu pasal) dn mahu kekasihnye kembali kpdnye sedgkn die tdak penah simpan pmpuan lain atau berpisah dgn kekasihnye..

bgmana pndapat tuan hamba?????blh gue setelkan masalah yg melanda seorg kwn...

cahaya said...

a.d.k: terima kasih buat kamu yg senantiasa mengikuti blog ini...hurm..kali ni pnjg lebr nasihat kamu untuk saya...n byj=k yg wat sy tersenum..takde sebait ayt pun yg wat sy terasa hati n seangkatan dengannya...terima kasih untuk komen dan nasihat yg diberikan...tak tah nak koemn mcmna...ada yg betul dan ada yg tak berapa tepat..espeially bab "pakwe org" nih...sy tak bercinta ngn pakwe org wak..huhuhu...tapi nasihat awak saya akan jadika panduan dan ingatan..mekasih bebanyak...n sorrylah kalau byk penulisan sy yg sedey2...kat sini jer lehluah perasaan...huhuhuhu

anonymous:makasih...saper ni erk?

sang asura : lebih byk cakap tak serupa bikin...i have no komen n you...

aKu..DiA...kAmU said...

Salam Sang Asura dan maaf utk cahaya sebab dah gunakan blog saudari utk menjawab. Moga sama2 kita dapat manfaat dr pendapat sy.

Saudara SA,
Sy x nampak mengapa begitu susah utk mencintai seseorang. Seperti yg saya tegaskan cinta sejati itu membahagiakan. Beginilah saudara, kalau saudara ikhlas mencintai seseorang tunjukkan kesungguhan. Semua manusia melakukan kesilapan apalagi pada org yg dicintai. Sy juga begitu. Hati wanita itu terlalu lembut. Jika saudara menunjukkan kesungguhan untuk mencintai sy tidak nampak kenapa saudara tidak dapat meruntuhkan tembok keegoan seorg wanita. Sy amat pasti dengan ini sekeras manapun hati seorang wanita, dia tidak akan dpt menolak cinta yg ikhlas dan bersungguh2 dr seorg lelaki MELAINKAN dia sudah mempunyai seorang yg istimewa di hati. Jika ini berlaku musathil untuk saudara kembali meraih cinta.

Saudara,
Sekiranya si dia telah mempunyai seorg yg istimewa di hati, lepaskan dia. Mengapa begitu ego menagih cinta dr dia. Saudara pernah diberi peluang utk mencintai tetapi peluang itu telah saudara sia2 kan. Disini sy percaya, peluang kedua amat sukar dimiliki. Sesuatu yg baik hanya datang sekali dalam hidup. Biarkan dia teruskan kehidupan dengan org yg berhak dia cintai. Usah diganggu...apalagi dipujuk rayu. Seperti juga dalam komen sy pada cahaya, kebahagiaan tidak akan tercipta atas air mata org lain. Maka lepaskan lah saudara dan belajar dari kesilapan lalu.

cahaya said...

wahhhhh!!!!!!!!!!!!blog saya dah jadi medan debat bab percintaan...ish..ish..no hal..majulah adk untuk negara.,..waduh2...dah jadi dokter cinta kamu nih..(^_^)

aKu..DiA...kAmU said...

Cahaya,
Maaf ek. Sy mmg x boleh tgk org sedey2 ni. Pepun sy hya skdar luahkan pendapat berdasarkan pengalaman. Awak jgn ler takut nak luahkan perasaan kat blog lps ni. Jgn bimbang...kan skrg awak dah ada "dr cinta" hahhaahaaa...

Sang Asura said...

Dr. Cinta dh ade awek ke?