Pages

Monday, January 12, 2009

akU dan HidupKu..

sesuai ke title post aku kali ni ngan cerita aku hari ni...hahahaha..ntahla..
aku baru jer bgn dari tido..bangun yang amat tak ikhlas..aku betul2 ngantok..terlalu dan teramat ngatuk..tak tahu kenapa aku terlalu mudah ngantuk skarang ni..lagi lah sesejak amik alih tugas baru nih...biler malam jer terasa lenguh2 satu badan dan aku sgt udah ngantuk....bermula ahad yg lalu aku dah mula menjalankan tugas aku di hatcheri kelah..pagi2 lagi backwash...men2 ngan filter tu dalam 15mnit..sambil2 tu aku bagi makan kelah yang ada kat situ..pastu beralih plak ke anak2 n induk2 kelah yg kat dalam hatcheri separa tertutup...hurm..ini bukan satu beban buat aku...kerna ia tanggungjawab...mungkin badan aku terkejut kot tetiber wat kejer2 gini..maklumlah...baper lama aku tinggalkan kejer2 hatcheri ni n tumpukan pada management...lenguh2 abis badan aku nih....kebetulan ahad lalu juga aji dtg wat commisioning genset..pening2 kekura aku nak paham aplikasi genset tu..n ngapal aper nak kena wat kalau genset tu tetiber tak nak berfunsi..jaga genset nih sebijik mcm jga keter...kene stat tetiap minggu...untuk maintenance injin..kene cek minyak, minyak itam,air dalm coolent, air batri n komponen2 lain...ta pasal2 aku asa aku ni cam mekanik yang takde basic mekanikal..kuikuikui...terangguk2 aku mcm "pak angguk" cuber memahami setiap arahan yang aji ckp..genset ni dah atas tanggungjawb aku..nak taknak..aku kena blajar...huhuhuhu..

arini juga aku dan shafiq basuh 3tangki konkrit yang di "klorin" abgngah aritu...penat weh...pening2 semut gak kitorg pusing2 cuber pikirkan aliran air tangki tu...kat mana outlet die sebenarnya...tutup yg ujung,yang tgh n depan bertakung...biler try n error..shafiq kata yang depan tu outlet utama..yups..he right...so..memberus la kitorg kat dlm tangki tu...punya kuat si shafiq nih smpai patah batang penyapu yg die guner...actually aku bersyukur sgt yang shafiq di bawah aku...die senang untuk aku mintak tolong...atau berikan arahan...die bukan jenis yg melawan..die tahu kerja die...membuatkan aku senang untuk bekerja ngan die...tangki ni besor ngat...tinggi lebih kurang 6/7 kaki....nak panjat kene guner kusi...setinggi2 aku pun tak sampai lagi...mmg penat r!!!mungkin sebab ni aku asa bebetul tak larat...badan aku abis lenguh2...walaupun eventually shafiq yg lebih byk memberus dan menyimbah air...tapi..akudrat ku yang tak seberapa nih umpama melepasi limitnya...X aku slalu pesan.."jgn wat kejer yg melampaui kemampuan..."huhuhu..sekarang ni mcm aku dah lakukan sesuatu yg melepasi kemampuan..aku tkt expectation dr.abol pada aku terlalu tinggi...risau jer..kalau kejer byk yg tak siap...kang die pk aku takleh harap plak...walaupun aku tak berapa pakar bab2 sistem nih..pepasang sistm n sebagainya...aku jadi risau andai aku tak mampu menghandle org bawahan aku....huhuhu..ntahla....

No comments: