Pages

Tuesday, January 20, 2009

cErita Tntg Aku


nama aku cahaya....(bukan nama sebenar)..nama dalam ic?cahaya hidupku binti ismail...(hehehehe) umur?hurm..perempuan cukup sensitif biler berbicara tentang nombor yg ada dalam hidupnya...umur, dan berat...tapi...umur aku genap 2* 1 april nih...hehehehe..berat?hurm..bile lompat asa berat, biler lari asa mengah...biler jalan jauh2 laju2 tercungap2..mungkin dh 60kg kot!!!!wakakakakaka(@@p)aku anak kedua dari 4 adik beradik..anak bongsu pempuan kat umah...ada dua adik lelaki yg garang...n suke buli aku..kat umah aku garang..tersangat2 garang walaupun slalu kena buli ngan along n adik2 aku...kat opis..aku garang gak..serius pun yer gak..susah nak senyum kat laki.suker senyum kat puan...bukan jual mahal or budget cun ker apa..sb aku mmg tak cun pun..cumer tak tau r...takut giler asa nak senyum kat org lebey2...berdebor gok sposeng nok tgk org..mmg tu sifat dari kecik..tgk org yg tak tgk kiter boleh...tapi biler men bertentang mata nih....mulalah...hehehehe...aku manja..keanak2 anakkan.kuat merajuk sesangat sangat..sensitif kalah gaban otromen taro...kuat membebel biler aku bengang dengan sesuatu...tak reti nak marah org depan2....tau marah belakang jerk..kalau tak tahan marah aku nangis jerk...gabra n kadang2 kalut...poyo la juga sesikit...mulut kekadang lazer...suker tp kdg2 tak sengaja terjeling org...suke tido..tido..n tido...suker makan wlaupun tak kuat makan dah...suke eskem (especially coklat n balckforest)..suker coklat (dark cokelat!)suker mender comel n kiut miut yg bulat2..yang ada perut bulat..sker usha org...sker sakat org..hobi, gigit org...sker makan pucuk ubi rebus n sambal asam mak masak...ske makan bubur nasi yg mak masak..takleh minum susu..tapi minum 3 in 1 waktu panas2 jerk..kalau tak loya n sakit perut sesangat pastu...elergi ngan mender2 putih nih...(susu..lakna..n org kulit putih!hehehe..taklah...) ske org yg kulit sawo matang or cokelat2...ske org yg romantis..ske gak org yg garang sket2...aku ske dengar lagu hindi...lagu omputih n sebagainya..aku fleksible bab2 lagu...movie..tak suke yg membosankan...mcm cerita korea yg panjang lebar amik masa bertahun2 nak abis..suke gegiler tgk katun n anime...suke laptop aku...suke mini hi fi baru aku..suke baring sebelah mak n peluk perut mak..kadang2 gigit perut mak..pastu kena tampo ngan mak...hahahaha...suke membebel pnjang lebar biler abah merokok dalam umah..dalam keter...tak suke perokok..dorg nampak cam mafia yg jahat giler...buwuk lak tuh!suke termenung n slalu hilang (koya/berkhayal) tak tentu pasal...kalau dah tgk tb aku cam tak peduli kat dunia sekeliling...suker menulis...kurg bercakap.tapi biler dah bercakap..susah nak berhenti...boleh menangis secara tiba2...org kata aku keras hati..tapi aku sensitip...pandai menyembunyikan emosi dan masalah...susah nak sebut "tak boleh.or taknak" biler org minta sesuatu...degil dan sgt degil...perahsia..pendendam..pemendam...yg bahaya nya pendendam ni lah...cuber buang sifat nih..tapi tetap ada walaupun siket...nak kata lemah lembut..tak juga...ayu?hum...jauh panggang dari api kot..tringin sangat nak pakai high heal..tringin nak make up muker sendiri...tringin nak bawa lancer!tringin nak bawa bmw mater helang....huhuhuhu...suker jalan2...n...n....n...etc..etc..etc...

hahaha..ntah paper jer lah cerita tentang aku nih...ntah kenapa aku tulis mcm nih..tapi...aku asa ni semua tntg aku....ye ker?hihihihiks...yer la kot....(^_^)

t0 bE coNtinue....

3 comments:

Unknown said...

Abg suka pose nurul ni..Senyumanmu..Memberi perasaan yg tak dpt digambarkan..So sweet..(^__^)

cahaya said...

hihihiks..ni yg start nak malu2 kucing nih...kuikuikui(^^p)

Anonymous said...

salam..Mcm tue ke dr Cik Cahaya nie?..tapi mmg betul kot..lagi2 bab tgk tb tue:)..Ntah aper la yang Cik Syg nie khayalkan time tgk tb tue..Kesian "org" disini.