Pages

Monday, January 5, 2009

penatnyer....

aku penat..bebetl penat..tak terkata penat aku nih..aku tak tahu mcmnan nak digambarkan penat aku nih..tapi aku penat..penatnyerk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hati aku terasa penat...hati penat untuk menelan semua rasa yang ada..hati aku penat untuk menimbang semua perasaan yang bertandang...hati aku penat untuk menjaga hati semua org disekelilingku..hati ku penat untuk mereka yang menghampiri dan mendekati...hati ku penat untuk memuaskan hati setiap org..hati aku penat sgt2...teramat2 penat..adakah hati yang peduli dengan kepenatan hati ini?...............penat dah hati ni.....penat.......

otak aku penat...otak aku penat memikirkan sumer benda yang datang menyemak dalam pikiran aku nih...otak aku penat memikirkan setiap solusi masalah yang bertimbun dalam kepala aku nih...otak aku penat memikirkan setiap jawapan untuk setiap persoalan....otak aku penat untuk memikirkan kewajaran setiap tindakan...otak aku dah penat...penat untuk berfungsi dengan sempurna....penat yang teramat sangt...rasanya otak ni panas mcm nak meletup...penat sesangat2....otak aku nih dah penat merancang...otak aku ni dah pent mengiyakan semua.otak aku ni dah penat menafikan sebahagiannya...otak aku nih dah penat menyusun dan mengatur....otak aku nih dah penat berfikir....merenung...dan mentafsir..otak aku nih dah penat sesangat....penat...otak aku ni dah penat.....

badan aku nih dah penat..penat untuk bergerak ke kanan atau ke kiri...badan aku dah penat untuk melangkah ke depan mahupun ke belakang...badan aku dah penat untuk berjalan..apatah lagi berlari...badan aku dah penat menerima arahan kesana kemari...badan aku dah penat mengangkat dan mengambil...badan aku dah penat meletak dan menyimpan...badan aku dah penat...dah penat sampai tak larat nak bawa badan sendiri...badan aku dah penat untuk memikul segala beban...badan aku dah penat untuk membawa segala masalah...badan aku dah penat untuk berevolusi dengan keadaan disekitar ku...badan aku betul2 dah penat...penat sangat2.......

otak aku dah penat hingga tak mampu memberi arahan pada hati dan badan...hati aku dah penat hingga tak mampu menanggung masalah dipikiran ku...badan aku dah penat hingga terasa beratnya seketul otak...dan sekeping hati.....penatnya....penatnya.....penatnya......

2 comments:

Sang Asura said...

Salam Cahaya...

Jika hati kamu penat utk cube mnjaga hati smua org yg ingin mndekati mu, maka hati kamu bukn dicipta utk smua org...hnya segelintir sahaja...

Jika otakmu penat sgt2 dlm memikir, mrancang, mnyusun & mgatur, maka pastikn otak mu habis bfikir dahulu diikuti mrancang, myusun, mgatur & bertindak...jika dibiarkan smuanye bertandang & ingn dilakukan dalam 1 mase, maka mane2 otak manusie pn tak bdaye utk mlalukakannye..

Jika bdanmu sgt2 penat, maka ketahuilah dahulu dimana & stakat mane kmampuan bdan kamu..mana mungkin baby disuruh agkat barang sedangkan sudah tentu baby tu tak kan berdaye & masih blum mampu melaksanakan kerja tersebut, bgitu lah perumpaannye...kdg2 diri kite tpakse melakukannye demi kerja & arahan mreka yang lebih atas..jika benar2 tpakse, maka jalan yg plg ssuai adalah 'biar lambat asalkn slamat'...asalkan bdanmu tdak pnat...

dimana terlebih dahulu datg pnat tersebut? adakah ia datg singgah di otak dahulu? di hati? di bdn? prasaan ksusahan sprti pnat ini akn singgah di hati dhulu krna hati akn slalu bkata 'ya tuhan, pnatnye aku harini'..masalah ini sterusnye smpi di otak & otak akn berkata..'aduhai, cmne aku nk wat ni? ape harus ku lakukan? dimana harus ku mulakan'...isyarat dari otak akn smpai ke bdn..si badan akn cube buat arahan drp otak,...jika otak sudah penat memikir ape arahan yang ptut diberikan pd bdan, maka badan kite yang akn penat juga nanti...hati akan penat juga....

-pengalamanku-

aKu..DiA...kAmU said...

Pernah dgr quote ni, "Stop to reflex!" Mungkin ni yg awak perlukan sekarang kot. Berhenti sebelum atur tindakan seterusnya. Jangan ler sedey2 sgt ek! Entry awak byk sedey2 tau! x elok utk diri awak. Tc ek! Cheer up beb!!