Pages

Wednesday, January 21, 2009

kenapa Dr?

huuu..kenapa lah dr. ske wat mcm ni...kdg2 aku harap aku ada lebih dari satu otak..lebih dari dua tgn dan dua kaki...kdg2 aku harap aku leh jedi cam naruto!pasti aku akan gnakan teknik pembahagi bayang dgn jayanya untuk melaksanakn setiap tanggungawab yg tergalas atas bahu aku nih...adakah die lupe aku hanya manusia biasa yg hanya punya sekujur tubuh yang takmampu nak dibahagi2...dipotong dua tiga atau empat untuk melakukan semuanya sekali gus...kenapa Dr.?kenapa.....
pagi2 aku akan ke hatcheri selepas punch kad..itu rutin aku setelah memikul dan menggalas tanggungjawab nih...aku lakukannya dengan rela hati dan ikhlas...tapi biler melihat TAP 8686 sampai dulu sebelum aku..hati aku mula dihenyak perasaan geram dan kadang2 marah...bukan aku nak menghalang die dtg ke hatcheri..dtglah..aku mmg dah lali ngan perangai die yg mmg akan dtg tetiap pagi ke hatcheri tgk ikan2 kelah die nih..tapi biler aku rasa seperti aku di awasi...aku mule merasa lemas dan sesak dadaku..terasa oksigen tak mampu menyerap ke setaip rongga dan sel darah merah aku..kdg2 aku mampu buat bersahaja dan menganggap die tidak wujud di situ...tapi..biler die dah stat merokok lepas sebatang..sebatang.n tak reti2 nak balik opis...aku mula merasa rimas..dan kdg2 tertekan..huhuhuhu
keidahan pemandangan dengan bunyi2 burung,air mengalir seperti di tapak air terjn rasa terganggu dan tergugat biler die mula menyoal aku dgn pelbagai persoalan..."hah, yati poposal dah siap belum?" "hah, ni kenapa air tak masuk nih?" "hah. ni kenapa air kat tangki induk ni slow nih?" "hah. filter ni biler nak pasang nih?""hah, tangki ni biler nak bersihkan?" "nanti tukar yang nih" "nanti cuci yang nih""nanti pindahkan yg ni masuk sini..""induk ni biler nak tagging?""anak2 ni biler nak sampling" "nanti yang dalam tagki ni kuarkan, tagging dan asingkan" and etc..etc..etc...wah..aku pening..aku betul2 pening...aku angguk..aku mengiyakan setiap arahan...tapi aku tetap satu dan tak mampu untuk menguasai teknik pembahagi bayang untuk melakukan semua nya sekaligus....aku punya pembantu..namun mereka juga punya tugas2 lain yang peru diselesaian...aku pening..pening..
kenapa Dr.?kenapa mcm ni...sabar sket boleh tak...aku baru jer terima tanggungjawab nih..aku pening2 kucing lagi nak memahami keseluruhan perjalanan sistem kat hatcheri nih..kang kalau tersalah cabut paip kang...tak pasal2 jerk....kenapa aku di asak sebegini skali?aku mmg tak mampu nak cuci tangki konkrit 3 biji tu sengsorang...aku mmg tak mampu nak siapkan semua kerja yang dia arahkan sekali gus...mmg aku tak mmpu...huhuhu..kenapa aku di asak mcm nih...kudrat ku hanya kudrat seorang wanita,...tulang 4 kerat u tak segagah tulang 4 kert seorg lelaki..aku punya keterbatasan yang terbatas...tolong fahami wahai Dr tersayang yg amat aku hormati.....usahlah di asak aku begini....huhuhuhu...
arini aku seperti bulan2 yg sebelumnya...diulit rasa sakt yang hanya sesetengah org jer yg tahu dan faham...hanya yang pernah mengalami senggugut yang tahu batapa azabnya menanggung sakit nih...betapa siksanya sakit nih...petang tadi aku tak masuk opis...mmg tak boleh nak bawa diri..dlam meeting thri tadi aku cuber buat muker slumber..walaupun muka aku dah pucat giler time tu..aku cuba lupakan sakt yng tgh menyiksa aku...sehabis nyawa aku menahan...habis jer meeting...aku terus angkat kaki balik umah..mmg tak tahan sgt2...berguling salah, mengiring salah, semuanya serba tak kena...akhirnya aku tertidur sendiri....(sebenarnya aku tak tahu aku pengsan ke aku tertido..hehehe)huuuu...sakitnya hanya tuhan yang tahu.....
the end..

6 comments:

teethBenthic said...

Ok skit dr DR ak, slalu dpt idea baru..arini suh wat cmni, esk jmpe lg cm2 plak..den sterusnya.. sntiasa wat bnde baru..tension, geram etc..tp be mature n profesional. at least evryday ak dpt s'thing baru..ilmu makin btambah pnuh di dada, aja2 kuat kn smngat n jgn sesekali putus asa..

Anonymous said...

salam..Sbr ye Cik Cahaya..jgn pikir mcm tue..fikir positif..Cik Cahaya mampu lakukannya..tapi jangan wat keje berat2 ye,pgg tue nak pakai lama:)..Nnt Cik Syg sakit,susah hati org disini:)

cahaya said...

TtB: hurm..samalah ngan bos nih,,ada jer idea baru die..susah gak kejer ngan org bijok nih..kiter yg tak berapa bijok nih penat nak ngikut kehendak die..huhuhu

Anony:hurm...yelar..yelar..tak wat kejer berat2 dah..tapi kalau namanya tanggungjawab..kena gak buat...

Sang Asura said...
This comment has been removed by the author.
Sang Asura said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Sang Asura said...

Salam Cahaya...

Jgn keje kuat sgt..hatcheri dicipta utk keje bpasukan..n sy pcaye ade laki2 yg bkeje dihatcheri jg...yg berat bg dorg yg buat eh?? yg awk mampu, awk buat...tp igt, kalo buat keje berat n tlalu pnat akan beri kesan pd prestasi awk keesokkannye...