Pages

Tuesday, May 19, 2009

ruMah Ini MenaKUtkan aku!!!!!!

rumah ini menakutkan aku...tapi aku tetap berada di rumah ini...hampir setahun...hampir setahun...walupun rumah ini pernah membawa aku merasai suasana menjadi  mangsa banjir, dirumah ini juga aku telah di rompak dan di masuki pencuri sampai 4 kali dalam masa sebulan...aku ttap tinggal di sini..kenapa?ntah..terlalu sukar untuk jawab soalan ni..mungkin...hurm..mungkin kerana sewanya murah, cuma RM200 sebulan, sgt berdekatan dgn UMT (tempat kejer aku..), dan yg paling penting, aku dah mals nak pindah2 lagi..penat...tapi...tapi..rumah ini..rumah ini kadang2 menakutkan aku!!!!!

alkisahnya...waktu aku duduk ngan een dulu..kitorg dah biasa dgr ada menda berjalan kat atas bumbung umah aku nih..tapi aku slalu ckp ngan een."bunyi tikus jer tu..."kdg2 biler kitorg smayang, kitorg akan dgr org guna bilik air....untuk sedapkan hati een, aku ckp "org sebelah jer tu..biasalah umah rapat2..."kdg2 kami rasa di perhatikan...aku ckp ngan een "takde papelah.cuba jgn pk bukan2...." kini tinggal aku sendiri..bunyi2 tu masih lagi menjadi penghias rumah nih...kdg2 terasa seram sejuknya...ayat kursi jadi peneman setia....

bila malam...bunyi di atas bumbung kadang2 sgt menakutkan aku..kdg2 terasa ingin menangis dan menjerit...tapi aku tak boleh takutkan diri aku sendiri.....contohnya..jam 3 pagi...kedengaran tapk kaki berlari diatas bumbung bilik aku..dari hujung pintu hinggalah ke atas kepala aku 5,6 kali...mau tak gerun!!!!!aku tutup jer mata...kejap2 aku renung bumbung bilik tu dalam kepekatan malam...balik kejer tghri..kdg2 bunyi tapak kaki tu akan menyambut aku dari pintu umah hingga ke dalam bilik!!!! kadang2 biler aku ngah ralit tgk tb..tak kiralah time petang/malam..bunyi tapak kaki tu juga akan mengganggu ketenteraman hati aku nih...akan berlari2 di atas kepala aku...yg peliknya..die takkan main kat tempat lain selain dari atas kepala aku....(huhuhu..meremanglah plak tulis citer nih....) aku cuba jugak abaikan apa yg aku rasa.... tapi..rumah ini benar2 menakutkan aku....ayat kursi tetap menjadi peneman setia aku....

malam tadi dalam kul10, aku iron baju di ruang tamu...tiba2..bunyi tapak kaki datg tepat ke atas kepala aku..kemudian....bunyi ketukkan di atas bmbung...makin rancak...hati aku terasa bagai nak pecah!!!!jantung aku bagaikan terhenti seketika...aku cuba abaikan...bunyi semakin kuat...bunyi hentakan yg membuat aku berhenti mengiron baju...aku pandang atas bumbung ku..mengucap setakat yg termampu..dan aku baca ayat kursi sepanjang aku iron...lama kelamaan, bunyi itu hilang....tapi sesungguhnya...aku takut...benar aku takut!!!!!!rasa bagai nak nangis jer!!!!!

kdg2 rumah ini mmg menakutkan aku....dan kadang2 itu semakin sering terjadi....dan ia amat menakutkan..mmg kadang2 tu rasa nak nangis sgt2....nak jer keluar mintak tolong ke apa....tapi...tapi...aku tak boleh...aku tak boleh ajar diri aku menjadi begitu lemah....dulu..aku pasti akan mengadu pada mask rider...ntah kenapa..kdg2 die mampu menenangkan aku saat aku ketakutan...huuu..kenapalah rumah ini menakutkan aku....(~~..)

7 comments:

RainMe LeoBellicose said...

Pindah.. pindah la....

Princess Liyana said...

hehe scary je dgr. ahaks..byk2 bc ayat kursi;)huhu

Aku... Dia... Kamu.. said...

Bunyi tu agaknya kucing kejar tikus kot. Selalu mmg camtu! Kat umah makcik saya kat kg memang selalu bunyi camtu. Dia cakap tikus. Tikus kat kg besar2 nak mmpus. Stok kucing nak tgkap pun x lalu. Apapun klu rs xble tahan. Pindah lar. Itu yg terbaik. X pun cri teman serumah.

cahaya said...

RainMe LeoBellicose:huhuhu..susahlahnak cari umah kat sini.

Princess Liyana:scarY?gerun tau..huhuhu

Aku.. Dia..Kamu...:Mula2 Pk kucing Gak..tapi dari manakah Kucing Itu memanjaT?hehehe...pk2kan lah...

Aku... Dia... Kamu.. said...

Lor..ble lar! Klu awak nak tahu rumah teres biasanya bghn beam bumbung bersambung dgn rumah sebelah. Cuba awak suruh ayah awak panjat syiling rumah awak tgk kat dlam. Slalunya bsmbung ngan umah sebelah. Sebab tu kucing ble berlari kat atas umah tu. Dia naik dari rumah hujung sekali.

cahaya said...

Aku..Dia..Kamu..:hah..ni yang kompius ni..bukan stakat ayah,member2 pun dah tolong panjat tau...antara rumah ke rumah bumbung kami tak bersmbung dan disekat ngan dinding konkrit tau!!!ha...kompius tak?,misteri kan?kan?hidup ku mmg dah diselubungi misteri...(^^..)

Sang Asura said...

Cahaya: Jgn biarkan hdup anda diselubungi misteriiiiiiiiiiiiiiiii....