Pages

Monday, May 18, 2009

MaluNya aku..seSat Kat FPe

terseButnya kIsah..berjalAnlah Aku denGan conFidentNya memasuki bangunan Besar yg Tersergam Indah Milik FakulTi PenguRUsan dan EkoNOmi, UMT...lalu melangkah aku terus ke kaunter PertanYaan...
aku: Tumpang tanya, BiliK en. Wan Zul kat Mana?
oRg FPe: BiliK yer BUkan Kat sini..kat Bangunan Belakang Tu..bLok B..
aKu: Blok B?Kat mana Tu?
oRg Fpe: Yang Belakang2 tu...
aku:(dalam kebingungan,...nak tanya lagi..akak2 tu SibuK bersemBang...) ok..terima kasihnYa...

so..aku pun berlalu lah dengan senyum tawar..melangkah dengan kepala terjengah2 cuba mencari dimanalah blok B yang dimaksudkan tu....aku masuk pulak ke bangunan 3 tingkat yang kosong seperti tak berpenghuni..mak aih..takkan nak kena panjat satu2 untuk cari bilik en.wanzul kot...so dengan dungunya, aku menjelajah ke setiap pelusuk lantai bagunan tu..tak juga aku ketemu bili yang di cari2...tiba2..datanglah sorang gadis berbaju pink dari belakang aku...

aku:um,awak student ke staff?
gadis pink:student...kenapa?
aku:tumpang tanya erk..bilik en.wan zul kat mana?
gadis pink: die fakulti mana?jabatan mana?mengajar apa:
aku:alamak...hurm..fakulti FPE, jabatan bahasa kot...
gadis pink: owh..tu bangunan lain..kena gi bangunan belakang2 tu..bangunan yg sebuah2 tu..bukan kat sini....
aku:eh..ye ker?ok2..terima kasih yer...

so..dengan mengah nya aku turunlah dari tingkat 3 bagunan FPE tu..kenapalah aku jumpa gadis tu kat tingkat3..bukan kat ground floor tadi...menapak lagilah aku ke bangunan yg didakwa blok b tu...agak jauh juga..bile samapi ke blok yg dimaksudkan..aku dah kepenatan...pusing, punya spusing...jumpalah bilik yang di cari2....hish..kawasan ni mcm kawasan peninggalan aku tgk...berdebar gak duk kat situ lelama..hikhikhik...ketuk punya ketuk..die plak takde kat situ!!haduih..so, aku selitkan jelah cd laman web baru akuatrop tu kat bawah pintu die..harap2 die bukalah bila balik bilik die nanti..huhuhu..so, aku kena berjalan agak jauh untuk ke kereta aku semula...di sinilah bermulanya insiden yg agak memalukan...aku di tegur oleh sorg staff dari FASM kalau tak silap..

staff FASM:nak kemanatu?(yang melihat aku menggalas beg sambil berjalan...)
aku:hanya tersenyum, sebb die tu ngah bawa kereta...(eh..tetiber die gi bentikan keter die kat tepi jalan...menunggu aku..alamak!!!!
staff:dari mana nih?nak balik opis ker?
aku:sengeh2...menahan malu nih....dari blok hujung sana..nak balik opislah nih..
staff:mehla..saya tumpangkan..jauh tu nak jalan kaki..
aku:sengeh2 lagi...eh,,takpe..ada kereta..kat sana tu..sambil menuding ke arah bangunan besar FPE..
staff FASM:jauhnya parking!!!!
aku:ehehehe..tersesat tadi...tu yg parking jauh...(menahan malu yg tak terkata...)
staff FASM:hanya gelakkan aku...dan berlalu pergi sambil mengangkat tgn...
aku hanya tersenyum dan mengangkat tgn balik pada die tanda terima kasih...

kihkihkih..malunyer...sesat kat dalam kampus sendiri...dulu penah gak aku jelajah bangunan FPE...tapi tak tahulah pula bangunan ni luas dari sangkaan ku...hish..ntah ap2 lah aku nih..tak pasal2 penat panjat tangga...(^^p)

No comments: