Pages

Sunday, May 17, 2009

beNgkel AkuakuLtuR, AKUATROP 09

gambar ini diambil seminggu sebelum bengkel untuk sediakan benih yang berumur seminggu..masa nilah baju hijau aku menjadi mangsa telur2 ikan keli..hehehe..

gambar kenangan bersama peserta dan AJK bengkel....

aku mmg suka menyibuk kat meja pendaftaran.kihkihkih...ni kakwan(tgh) n Noor (hujung)

time ni ngah bagi penerangan pada peserta tentang aktiviti2 praktikal yang bakal dijalankan selama dua hari..sepatutnya en.azmi yg bagi peneranngan ni..tapi ntah kenapa tak pasal2 aku plak yang dibidang terjunkan..cuak gak r..men ngan pakcik2 yg mmg "nakal" tahap gaban ni..pantang salah sebut sikit....

ni ahli kumpulan aku..kumpulan tujuh...aku ajar mcmna nak inject ikan...arah mana..berapa darjah jarum tu n so on...

samalah....memerhati apa yang ahli kumpulan aku buat....banyak yg aku suwuh dorg wat sendiri..baru dorg tahu..mcmnan nak handle ikan keli nih untuk breeding...

ni bagi penerangan kat peserta mcmna nak masukkan hormon dalam jarum....n alatan2 yg diperlukan untuk wat induced breeding nih...pakcik depan aku tu tgk n renung muka aku semacam jer...betapa khusyuknya die belajar(^^P)

so, the entire workshop going well n smooth...jumpa org2 yang lebih tua dari aku,..,,mengajar org yg dah berumur ni mmg agak lain sikit....cara nak bercakap...cara nak tunjuk....lagi2 lah aku ni perempuan...gurauan  pakcik2 ni kadang2 wat aku cam "terbisu" sekejap...jauhnya..tak tercapai akal ku..hehehehe..apapun satu pengalaman yg amat lain n enjoy....(^^,)

4 comments:

Sang Asura said...

Cahaya....

Dorang sume tu dtg dari mn????
sy rs dorg kmungkinan besar ingat2 lupe ape awk ajar sbb dorg lebih khusyuk tgk muke awak..hehe...

Blh awk ajr sy lak cmne nk breeding ikan keli???..leh sy ajar org lain (nk buat duit dgn ngajar org yg nk jd usahawan ternak ikan keli.hehehe...)

RainMe LeoBellicose said...

Saya tau pencing ikan jer

cahaya said...

sang asura:ooo...nak jadi kaya cara mudah eh?silap2 haribulan bukan kaya..tapi kayap!!

RainMeLeoBellicose:hehehe..pancing ikan tak pandai..pancing org lagilah..hancus..wakaka

RainMe LeoBellicose said...

Ada kat umt ke? pancing orang takyah guna joran kan.. wahahahaa