Pages

Monday, May 18, 2009

(~~,)jom!mandi LulUr!!!(^_^)

penah mandi lUlur tak?penah try tak?hurm..kat sini aku nak kongsi tentang mandi lulur..(tolong jgn mandi lulur mcm gambar di atas yerk...heheheh..itu hanyalah gambar hiasan...;p) kepada yg penah try mandi lulur mesti tahu perasaannya melulur badan kan... tak kisahlah korg nak guner jenama apa skalipun...yg pasti skarang ni mcm2 produk lulur dah ada kat pasaran.samada yg tempatan mahupun dari luar negara..ada yg dari bunga2an...herbal...garam dan sebagainya....yang pasti, setiap lulur tu ada fungi dan kelebihanna sendiri....

oklah..antara kebaikan mandi lulur:
1-membuang daki atau kotoran yg tak dapat dibuang oleh sabun yang biasa kita gunakan..samada shower cream ataupun sabun buku...
2- kulit2 mati yang tertanam di bawah lapisan kulit turut tertangal dan di gantikan dengan sel2 kulit yang baru...
3- kulit akan lebih lembut dan bersih..malahan rasa lebh gebu dan ringan...!!!!!
4- sekiranya lulur mandi tu ada fungsi untuk pemutihan terutamana yang berasaskan susu/temulawak/bearberry/apricot/apple dan sebagainya akan membantu proses pemutihan kulit secara lembut....!!!!!
5- mandi lulur juga dapat mengharumkan badan!!!
6- mandi lulur dapat menghilangkan parut di badan!!!
7- ia dapat menghilangkan "kulit buah oren" di bahagian tertentu sekiraya dijadikan amalan!!!
8- kebaiakn2 lain yang terdapat di botol produk itu sendiri(^__^)

so..apalagi..cubalah...(^_~) llaki dan perempuan pun boleh wat.tak semestinya perempua jer k..


3 comments:

Princess Liyana said...

huhu susahnye yana nak komen kat blog ni..hihi;)ntah masalah loading ke hape ;P..Dpt jgak akhirnya..hehe

mcm best je!nak tryla nanti..huhu;)

cahaya said...

yana kena cuba..sb best!!!!!

Sang Asura said...

Cahaya: awk dh penah mandi lulur ke??? kalo laki yg mndi akn jd kulit cm pmpuan ke??hehehe