Pages

Saturday, May 16, 2009

aku,die, belon dan dot..dot..dot...

setelah penat aku pusing semua kedai kain yg ada kat tengganu nih..takde satu pun kain yang wat aku berkenan....ingatkan nak gak cari speasang dua kain nak wat baju raya..alamklumlah..puasa pun tak lama lgi kan..kenalah get ready awal2...walaupun hutang puasa ada beberapa hari lagi belum bayor..heheheh...tp, apa yg aku cari aku jumpa....walaupun tak begitu serupa..aku asa cam ok jer...so melayang lah duit aku 40 hinggit..huhuhuhu... aku singgah m'd..mengisi perut yg seharian kosong..huhuhuu...

sebelum balik...tringin plak nak singgah TTC yg tgh ada function...hurm..boleh tahanlah...ada exhibition khas untuk hari guru...so aku ngan een ni menjelajah ke setiap pelusuk booth yg ada..sempat gak aku singgah kat booth CCM untuk beli vitamin mata buat ibu tercyg!!! beli sekotak dapat berkotak2 vit percuma..kompius aku...mungkin sebb sekotak tu pun dah beratus kot...hehehe..takpe2...Alah membeli,menang memakai...yg pentg mak cihat..kan..kan..

so..sebelum balik..aku dan een menapak di hadapan booth yg berdekatan ngan pintu masuk/keluar...kami merenung setiap belon yg ada sambil tersengeh2 tgk brother yg menyimpul belon tu...biler bro tu tgk kami..kami tersengih2 mcm kerang bucuk tunjuk2 belon tu kat die...ngan slumbernyer..aku cakap.. "nak tu..nak tu..." sambil menuding jari kat belon yang berbagai bentuk tu... pastu bro tu ckp.."nak belon kena jawab soalan kuiz dulu..."  ngan  ngengadernyer.. "ala..takkan kitorg pun kena jawab kuiz kot..bagilah..bagilah...boleh lah...."sambil sengeh2 lagi..akhirnya kami dapat 2 belon...wakakakaka..sambil2 menunjuk2 kat bebudak kecik yg kena jawab soalan lu..kihkihkih....puas hati melepak kat booth tuh...yang kelakornya...ada sorg bro yg hensom mcm hitrik roshan dtg kat kami n tya..."you girls study in which school?" aku sengeh sambil jawab..study kat UMT...sempat gak r menggatal kat situ dalam setengah jam ngan mamat hensom tu...wakakaka...yg penting...kitorg dapat belon tu n wat bebudak kecik yg lain jeles!!!!!mmg wat muker slumber jer r tadi..puas hati..puas hati...hehehehe....yang tak puas hatinya..aku yg mintak belon bentuk hati...een plak yang dapat...tp dapat sekuntum bunga dari bro hitrik tu pun jadilah...wakakakaka....

p/s:tadi bro tu tya kami..."kenapa buaya makan batu?"so,kami yg tak tahu cakaplah..buaya mana makan batu...." bro tu bawa kitorg n tunjuk 1 ensiklopidea..dalam tu tertulis "crocodile eat stones to make sure they sinking to hide and attack thier preys easily..." aku ngan een sengeh2 lagi kat bro tadi...interesting facts huh...malu2...sb tak tahu...(^^p) dah lah slumber cakap kat brother tu "nawok"...kihkihkih..seb bek brother tu tak marah n hanya tersenyum melihat gelagat kami yg kalah anak2 kecil yg ada kat situ..kihkihkihkih(~~P) 

the end...

2 comments:

Sang Asura said...

Salam Cahaya...

awk ni kn, g mane2 msti tgk org...asyik tgk jek...pastu wat loghat tgganu tu...adui...

cahaya said...

sang asura: abis tu nak tgk apa lagi?awak ni pun..huhuhuhu('~~,)