Pages

Thursday, May 28, 2009

oUt Of My LiMIt!!!

salam wbt...

lama rasanya tak online....adalah dalam 3hari....mmg tak sempat langsung nak OL...bile dah OL, hurm..suker jer baca post2 blogger yg lain....mcm2 cerita ada...sedikit sebanyak, buat aku tersenyum membacanya....

penat....itu yg mmapu aku luahakan disini...penat yg amat sgt.....yang teramat sangt...aku rasa aku dah habis limit tenaga aku...bekerja keras sepanjang 3 hari berturut2....mmbuatkan aku kepenatan yang teramat sangat.....betul2 tak larat....sepanjang dua hari, Dr. Abol kerah untuk siapkan piping RAS kat hatcheri kelah.... 12tangki asuhan (3tan), sand filter, tangki takungan dan juga sistem aeration...aku,,en,shanon dan shafiq menyiapkan semua dalam masa dua ari...hari kedua, yg tinggal hanya aku, een dan shanon..so, sepanjang dua hari nih mmg jadi kuli batak jer kat hatch tu....penatnya...nak angkat gelas pun tak larat....dua hari berturut2 ni membuatkan aku kehilangan semua tenaga yg ada.... tangki 3tan tu..masYaAllah, beratnya tak mampu aku gmbrkan dgn kudrat yang tak seberapa nih....letihnya Ya ALlah....

hari ni, aku pakai agak feminin...no..actually mmg feminin...berskirt hitam, blaus batik satin, bersandle dan sedikit touch up dgn blusher pink untuk menutup muka letih...sampai kat hatch, mcm biasa..pakai but walaupun berkain....bagi makan ikan2 aku..round sistem tgk mana yg tak kena...dalm jam 9,dr. abol dtg..ayat pertma die nampak aku "hah..kenapa awak pakai ayu sgt nih?" aku sengeh jer..malas nak jawab soalan die...die pusig sana, pusig sini..tanya sistem dah ok blm..aku jawab "begheh boh" sambil tersenyum...pastu aku ngadulah..tangki no9 dah kotor sgt...waste termendak kat bawah..tangki takungan pun dah kotor...apalagi...die suwuhlah off sistem...wat itu ini...so..my feminin dress..."gudbye to you..." dlm masa 10minit,aku berseluar slack,bertshirt,dan but..korek lubang sana...sb outlet dah tenggelam 1kaki dalam..penat seh...mmg aku tak larat giler dah sebenarnya...bersihkan tangki lagi...aku terpaksa wat sorg..sebb een demm..shafiq plak cuti...huhuhuhu..dari pagi ngan tak makan paper..aku wat semua tu dgn baki kudrat yg ada...sirius penat....balik opis..aku tak mampu pun nak tgk org..haniff yg tegur aku pun aku tak pndang pun muka die...mesti die terasa ngan aku....sorrylah...mmg penat sgt....

time ehat tu aku balik umah, even farewell lunch untuk ayong pun aku tak joint...mmg tak larat...nak bercakap pun tak lart...nak senyum tak larat..nak makan apatah lagi...penat smpai menggigil tgn aku...yang aku mampu hanya berdiam...dan tiba2 tanpa aku pinta..ada butiran jernih jatuh dari mata aku...kerana terlalu panat aku tak mampu pun nak hentikannya...sirius..im out of energy....kepenatan ku tak mampu untuk aku luahkan ngan kata2....yang ada hanya air mata yg keluar tanpa sedar....penat...mmg penat betul........

penat aku bertambah2 ngan masalah hati yg tak sudah2,...BosaN!!!jemU...dan muak...hanya itu mampu aku gambarkannya....yang pasti, kini aku jalani kehidupan aku seadanya...sebagai aku sekarang..lantaklah org nak kata apa..penat dah aku....penat.....huhuhuhuh...


No comments: