Pages

Saturday, October 10, 2009

UlaR lAgi???

ha a..ada ular tadi tepi umah aku..actually bukan kat umah aku pun..kat umah jiran sebelah..ngah layan2 citer kat tb org sebelah aku menjerit pangil nama mak..."na!!na!!oowh na!!!!!!" mak aku nih kuarlah ngan kelam kabutnyer..aku wat rilek jerlahkan..bukan nama ku pun yang dilaung... heheheh..tapi, nGah sesodap meneGuk air....."ngah!!!owh ngah!!angah!!!" kedengaran sore mak lah plak.... "ye mak...naper??"aku menjerit dari dalam Umah...."kuar ngah...tGk niha..ada Ular..mak Tak Nampak..."ala...ular?cam lah aku NIh braNI sgt..tapi antara berani dan tiDak,terPaksalah Buat2 beraNi kan? darI kaiN batik aku sarunG balIk jeans Hitam aku...."mana Ularnya mak?" mak yg mmG tak namPak TuRut terngintai2 ular yang diperkatakan dek jiran aku makcik sofea..."kat sini yati...kene tgk dari umah makcik NIh..kat poKok ubi NIh..." alahai..kaT umah die ker? Tgk punya TGk...cari pUnya cari upanya Ular tu menjalar kat PoKok Ubi makck Sofea.... "HalAu ngah UlaR tU...kanG masUk Umah NAnti..."kaTA mak..."eh..aku ke kena halAu..aKu sendiri meremaNG Tgk ULaR tu...."HuhuhuUHu...aku Intai2 gak bhGn Ular tu..kata Org kalaU bawH die KunIng berBisa!!"haDuih...bawah UlaR nih Kuning2 aIR...." so aku asume Ular Tu berBisa...nak Wat mcmana Nih? "mak..GI lah paNGgIl pakcik depan Nih..die kan pandai tangkaP ulaR..." mak Tgk umah PakcIk tuh..."takdelah ngah...die dah Kuar...angah halau jerlah ular Tu..." ayoyoyoyo..mak nih cakap mcm nak halau anak ayam jerk....huhuhu...aku capai peNyapu plasTik yg MakCik sofea bagI..beLum semPAt aku nak menGUis ular Nih..ular tu dah stat menggelongsor ke bawah..cuak2...seb bek den Tukar suar tadi...Tak sempaT nak kUis ke Luar..ular tu menjalAr masuk blAkang umah Aku pLak..alahaI...berlari gi umah sendiri Plak...huh...kelibat Ular Tu pUn aku tak Tahu kat mana..Puas den terbongkok2...terjengah2 cari ulaR Tu...meremang..taPI taKKan nak Biar..dahlah nanti mak TinggaL soRg...taPI tak Jumpa juga...huh..HUjan Lah Plak TuRun..basaH den...mak kata Tak pelah..yanG penTInG die tak KacaU oRg...Huhuhuhu...

Risau Plak nak Tinggal Mak kat Umah... adIk pLak kalau kejer.... huhuhu...ni yang Den tak sodap Hati nak Tinggal mak kaT umah Nih...tapi tadi dah pesan kat Adik cari belerang n tabur kat pintu n so on... hurm...ni lah kalau takde lelaKi erk?akulah yg slalU kene Pretend berani....slaLU gitu...huhuhuhu..saBo jerlah...


No comments: