Pages

Friday, October 16, 2009

aku Tak TahU aKu AYU diMaTanYa!!??


"Saya sangkakan apa yang video paparkan benar2 hebat. Memang video tu hebat,tapi REALITI di hatcheri sungguh mengecewakan. Banyak tangki daripada isi. Sebahagian sahaja staf penyelidikan ada kesedaran

hendak buat perubahan positif untuk institut.Tak ganggu orang .Fokus. Baguslah kepada yang ada kesedaran. Kepada

Pengurus Hatcheri dan Ketua Makmal,jangan terlalu angkuh pada jawatan sampingan. Jangan ingat orang tak nampak

ape yang anda buat. Siapa sebenarnya yang memberontak merungut depan NC.

Tanggungjawab sendiri tapi nak salahkan jabatan lain.Siapa Sebenarnya yang tak beri kerjasama!

Apa maksud kerjasama pada anda berdua?Saya ni bukan balaci awak berdua. Berkali kali saya ingatkan

pasal inventori. Macam mana layanan awak berdua pada saya? Kasar!!Tolong guna jari untuk benda baik,

bukan untuk mengarah orang lain saja.Institut tak perlu orang lebih banyak kontrol ayu untuk berkerja di

hatcheri dan makmal. Kalau tak mampu, letak jawatan, bagi je kat staf lelaki @Fara yang lebih

berkelayakan. Banyak cakap, pelet pon tak de. Bagi kat anuar pun tak pe, walau ade isu semalam,

dia cepat tersedar bhw nak jadi pegawai tetap tak leh buat silap dari segi kewangan,

rajin pon rajin orangnya.

Akhir kata, Selamat Hari Raye, Maaf zahir kepada yang terasa bersalah pada saya."

begitulah bunynya emel berangkai yang telah di hantar oleh Puan Noor Zuliana,Pegawai Sains (tetAp)

kat tempaT kejer aku....ntah buang Tebiat apa pun Aku Tak tahU...dULu akU penah tuLis Post TenTanG

kePeliKKan dirinya...eh..kaLi Ni..die melakUkan SesuaTu yanG lebIh pelIk DarI iTu..emel Ini telaH pUn diHanTar

kepDa seMua Warga AkUATROP..TujuannYa..takLain dan Tak BUkaN adaLAh uNtuk menGaIbkan dan

menJatUhkan aKu a.k.a PenGurus Hatcheri dan juga KakzaN a.k.a Ketua MakMal...hikHikHik.memUla Dapat emel

ni..menYirap asa Darah Nih TUhn jer yg Tahu....Rasa TanGn Nih laJu je Nak Gi TamPor Muke PegawaI saIns

tetap Nih...amBoi2..menTanglah die tetAp..sesuka hatI die jer nak MengHina den Yg KonTrak Nih erk..

perghhhhh!!mmg menYiraP darH den NI ha..Tapi Biler di teNunG dan direNUng...akhiRnya den tergelak sendiri

jerk....tak leh nak kaTa apa dah...aku asa..even Kakzan slalu panggil akU ni "senGet"..tapi upaNya..

ada Yg leBih teruk dari akU!!hikhikhikhik...yang PaLinG tak Tahan biler die soUnd aKu "konTrol Ayu"..hahahaha..

aku tak sangka aKu aYu rupaNya di Mata die...hahahahak!!mmg tak leh nak Kata Ap r.... pakai tsHirt ngan siper

pun die sound kontrOl ayu...!!apa lagi yg MampU aku katakan UnTuk membeLa diri?hahahahaha...

minah nih betul2 cari pasal ngan aku....tapi kewarasan mash di tahap yg memberangsangkan...so..abaikan jer..

emel berangkai nih dah jadi bahan gurauan kitorg jer kat opis...setelah emel nih masih ada lagi emel berangkai

lain yang dikirimkan...malahan lebih dasyat dan drastik!!!mmg aku salutelah ngan kepelikkan perangai die nih..

dah sound2 org..bleh plak die sengeh2 mcm tak bersalah!!argh...mmg bengkek jer tgk muke die...

kadang2 asa mcm nak langgor keter TAS1127 tu ngan buldozer tao...bio kemek peyek..mmg sakit hati jer..

dahlah giler kuasa semacam...kalau nak sangat jadi pengurus hatcheri tu..amiklah...cam best sgt jerk...

dahla kejer tempat panas...takleh pakai cantik...huh..."kontrol ayu" hontaks die.... ucapan selamat hari

raya die tuh mmg aku tak leh nak kata apa r.kalau org dah asa diri tu serba perfect...apalagi yg mampu

aku katakan di sini...die umpama si Luncai dan laBu2nya... tak hiraukan org lain...hidup dalam dunia

die sendiri...dan kadang2 umpama kera sumbang jerk...kesian...tapi...die tak kesian kat diri die sendiri..

so untuk apa org lain kesian kan die kan?no Use lah....

3 comments:

Yana Ismail said...

hish jahattnye tkdo kojo lain ko org tu. haih

sahromnasrudin said...

biarla dia dgn labu-labinya..jgn diambil pusing...lame2 dia bosan la tu klu org tak layan

cahaya said...

Dear: ha a...jaHat Tol die tuh..kukukuku

sahrom:masalagnyer dah dua tahun kitorg wat derk kat die..die dan labu labiny apatang nampak Org senaNg...