Pages

Saturday, October 24, 2009

POst EmerGency!!!!


semasa aku sedanG menaIp post Ini..taiPan aku perlahan kerana TanGan ku menggigil... gigilan ku terasa ke seluruh badan... kenapa? huhuhu..kerana ini lah post ini aku terbitkan.... jantung ku masih lagi berdegup kencang...peluh masih membasahi dahi...

alkisahnya..sedang aku begitu rajuin menyapu satu rumah.. aku beralih ke dapur... dari satu ceruk ke ceruk yang seterusnya.. sampah ku kumpul dihadapan pinTu dapur... di saat inilah seperti biasa Ku gapai penyodok sampah di bawah sinki..dan tiba2..tiba..... bila penyodok sampah di angkat... terlihatlah sat makhluk tuhan yang sedang berlingkar di bawahnya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ya....iTu lah iya... seeOkr anak Ular!!!!!huhuhuhu... jantung ku berdegup begitu kencang..lantas aku tindih balik penyodok tu di atsnya... tak tahu apa tindakan yang harus aku lakukan... dapat aku lihat kepalanya cuba untuk keluar dari bawah penyodok sampah tadi.. aku berani kan diri..dengan ayat kursi terkumat kamit di mulut... "bismillahirahmanirahim...." aku sodok jer anak ular tu kedalam penyodok dengan penyapu jerami yang ada ditgn kananku... kepala anak ulartu tak berenti2 terjulur2 umpama cuba melepaskan diri... dengan sepantas pelari pecut negara..aku membuka langkah ke luar rumah... aku kebuntuan kat mana nak buang..akhirnya...aku buang makhluk tuhan tu kat dalam longkang... aku tak tahu tindakan ku betul atau tak...hanya itu yang mampu aku pikirkan... huhuhuh..ni dah kali kedua rumahku di masuki ular... aku tak tahu spesis ular tadi berbisa atau tidak... yang aku tahu badannya panjang lebih kurang 25-30cm, hitam pekat dan kepalanya ad jalur putih, badan die tak besar mana.. lebih kurang jari kelingking aku kot... sebb tu aku berani sodok ..kalau tak jangan harap!!! tapi..ia tetap menakutkan aku andaikata time aku berlari tu ular tu terjatuh atas kaki aku..ngeri seh..(;_')

"Ya Allah..terima kasih kerana masih menyelamatkan aku di saat aku leka..."

aku msg mak dan beritau ap ayg baru saje menimpa aku... mak terkejut bila aku bgitau mak yg aku angkat anak ular tu..hahahaha..sesungguhnya aku takut..benar aku takut.... hanya Tuhan yg tau betapa gugupnya aku tika itu..betapa pucatnya muka aku tika itu..hingga saat ini tanganku masih menggigil... tap aku beranikan juga...mau nak menitik airmata tadi... "ish..aku tak leh takut2!!!aku kena berani untuk jaga diri aku!!!" ceh konon bagi semangat kat diri sendiri... pesanan terakhir dari abah yang paling membengkekkan hati nih dan buat aku tersengeh sorg2 atas sofa;

"ngah, abah cakap tu ular jantan tu...die nak suh angah kawen cepat2 tuh..jangan wat2 tak paham plak;P"

ececececeh.... dan lagi abah ni memerli aku di saat aku ngah gugup..sabo jerlah.... huh...stakat ini saja laporan dari tempat kejadian. saya nurul hayati ismail melaporkan untuk buletin utama...hahahaaha

p/s:tk sempat nak amik gambar anak ular tadi sebb dah kecuakan yg amat sgt...hikhikhik


2 comments:

Princess Liyana said...

euwww scaryyyynyeeeeee..kalau yana entahla pa yana buat..alaahai..hiks dear. leh antr alamat n nama penuh ke barbie1706@gmail.com...nk antr something nnti..huhu..

Anonymous said...

mm,..

kate org tua2,..ular jgn dibunuh didalam rumah,..sbb kpcayaan dl yg mgkin byk kali jd knyataan is ble bunuh dlm rumah, akn datg lg yg lain2,..buat spertimana yg anda lakukan,..tp kalo nk buang jgn dibuang dkat2 umah,g buang jauh2..mlm2 si ular cr tmpat bteduh jg,..yg ade sejuk & suamnye,..

mm,..
dl dh penah pesan byak kali ni,..pastikan belerang kuning tu sntiase ade kt umah,..tabur kt muke pntu, tgkap & mn2 lubang yg difikirkn si ular ni blh masuk,..kalo ade katak even kt lantai luar rumah jgn dikuis dkat2 situ jek,..sodok dgn pnyodok tu pastu g buang jauh2 jgk,..katak tu pn daya penarik si pemangsa,...

lpas sume tndakan bjaga2 diambil,..tetap kne ade alat pertahankn diri kt dapur, ruang tamu & dlm bilik,..biar mudah digapai,..jgn ssekali biarkn bnyak brg kt atas lantai,..pnyodok n pnyapu tu kalo blh biar disangkut,..

mmm,..

sekian, sy Mr.JeeP melaporkn utk buletin 9.49pm (^_^)