Pages

Friday, October 23, 2009

Hari ini....??


salam semua...

seperti tak percaya..aku bangUn pagi di hari jumaat yg indah ini...almaklumlah..cuti2 ni jarang sekali aku tak tido balik pas subuh...hikhik...rasanya takde aktiviti berat hari ni..sekadar ingin cuci kereta yg rasanya dah berkarat ngan lumpur dan debu... seperti biasa mengemas rumah dan mencuci baju...hurm..kalau rajin akan ke kampus untuk menyokong pasukan AKUATIMB bermain netball... actually aku sepatutnya menjadi pemain..tapi disebbkan aku tak pernah dtg training...aku telah di reject!!hahahah...padan muka...kukukuku(^^p)

hari ni juga aku layan friendster..lama rasanya tak melayan friendster yg dulu sgtlah popular..tapi disebabkan dah ada Facebook skang nih..friendster umpama dilupakan.... hurm....berjalan2 ke laman member2 sekolah yg dulu....melihat perubahan dan perkembangan dorg... SUKE(^^D)!!!! kebanyakan mereka dah pun berumah tangga... dan ada juga yang dah menimang cahaya mata... hepynyer(~~,)ops..ada sedikit jeles di hati...hikhikhik...itu tandanya aku masih normal!!!hahahah(^^D)

diam tak diam..masa dah pun berlalu pergi meninggalkan aku di penghujung tahun 2009... hurm..2009 dah nak abis...hah?yeke? heheheh..iyeeee(^^.) tiRai 2009 bakal dilabuh lebih kurang sebulan seminggu jer lagi... tak lama dah pun kan... bila dinilai2 balik hidup aku setakat ini..aku masih lagi berada di takuk lama... yang makin dalam dan dalam... bukankah sepatutnya aku dah berada di takuk baru yang lebih selesa? huuurmmm... mungkin aku seharusnya bersyukur kerana aku masih di zon selesa... yah..mungkin aku masih lagi kontrak...tapi yang penting kan aku masih punya kerja dan wang untuk menanggung kehidupan? ALhamdulillah... yah..aku masih lagi begini...org lain dah ada keluarga sendiri... dah diikat rasmi... hurm...memikirkannya... mungkin masa ku belum sampai... mungkin.... yang penting aku masih mampu menjaga diri sendiri... punya keluarga yang menyanyangi..punya teman2 yang menemani... alhamdulillah..aku patut bersyukur...(~~,) terima kasih Tuhanku..kerana masih menyanyangi diriku....(^^,)

apa yang di rancang dan diharapkan tak menjadi kenyataan... rancangan tinggal hanya kenangan... bertahun menanti... merancang dan bermimpi... tapi... hurm..."kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan segalanya..." aku berpegang pada kata2 itu..sekuat mana aku bertahan..aku berusaha...aku mengorak langkah untuk merealisasikan impian ku.... kalau bukan dengan izinNya... ia takkan terjadi... kan? itu yang aku cuba bagitau hati ku sendiri... belajar untuk menerima ketentuanNya dengan hati yang terbuka... huh..untuk menerima sesuatu, mungkin mudah untuk aku lakukan..tapi untuk terima dengan redha dgn ikhlas...?? Ya Allah... berilah aku kekuatan... susahnya... hanya tUhan yang tahu segalanya.... kdg2 aku rasa aku tak mampu untuk bertahan...tapi bila direnung2 kembali... aku tetap berdiri... walau kaki ku lemah... aku tetap melangkah..walau gerak ku perlahan... aku tetap tersenyum ketawa walau hatiku luka... "terima kasih Ya Allah..kerna tak membiarkan aku sendirian... jatuh,,,dan kalah pada kelemahan dri ku..." mungKin aku bukan untuknya..memikirkan kembali kekurangan dan kelemahan diri... aku pasrah... die layak untuk yang lebih baik barangkali... (so, pas ni kita layan lagu "pasrah" dari erra fazira K?hikhikhhik;P)

owh ya..masuk hari nih dah 4 hari aku ignored en.persona.... kenapa?hurm..complicated sket nak criter... kalau aku ada kelapangan...bakal aku ceritakan...heee... tu pun kalau nak ceritalah kan...

ok!!!! tak mau sedih2 lagi...perlu kuatkan diri dan hati agar tak kalah pada kelemahan diri!!!aku perlu happy2!!! tak boleh bagi mak abah risau lagi... tak boleh bagi along dan adik2 runsing lagi... tak boleh!tak bOleh!!!

apapun..semoga bloggers semua happy di hari Jumaat ini yah!!!(^^,) daa(~~,)


5 comments:

sahromnasrudin said...

oh ya..pantai timur ari nie cuti kan..kami kat selatan kerja la..(tp ahad kami cuti heheheh)
sedih bace entri kali ini.jgnla sedih sgt.kuatkan semangat.ada hikmah di sebalik semua ini.mungkin, hikmahnya tidak muncul sekarang.mungkin 10 tahun lg..hanya Allah Yang Maha Tahu..
tabah ya jalani kehidupan ini..jangan la sedih sgt ye.

cahaya said...

sahromnasrudin:ha a..pantai timur cuti..cuti!cuti!!best!!best!!hikhikhik...alahai...sedih ke?huhuhu..takpe..HIdup mestI diteruskan!!chaiyok!chaiYok!(^^,)

m.k.z.e said...

kite semua manusia

memang 1001 perasaan

so, pandai2 la mengawal

sesungguhnya Allah lebih mengetahui nasib umatNya

hidup ini diteruskan atas cinta yang SATU itu

Firdaus said...

datang training pun malas ke?

cahaya said...

apei:heheheh..ha a..lebih kurang r..wat training time keje..camner nak pi?hikhikhik..alasan..alasan...

m.k.z.e:hurm..betul2..thanks(^^,)