Pages

Tuesday, June 9, 2009

kes BeRat ni Bro!!




explaination untuk gambar2 di atas?hurm...camner nak citer...ok...alkisahnya...dalam dua hari ni, pok yi, budak kat umah aku ni ngan rajinnya tolong potongkan rumput n lalang kat umah aku yg dah macam hutan simpan...anyway..hari ni masa die tebas semak kat blakang umah...n for the first time after banjir hari tu, aku bukalah pintu belakang tu...mak aih..mmg ngeri gak upanya blakang umah aku...mmg mcm2 species lah boleh membiak...huhuhuhu...so,ngah sapu2 semak yg dah di potng, yi muncung2kan mulut die suh aku tgk kat tingkap org sebelah aku...mak aih!!!!!terkejut seh!!!!benda alah yg sama aku jumpa bawah peti ais umah aku hari tu....dan aku rasa mungkin ini sebahagian lagi kulit yang aku tk jumpa walaupun setelah satu rumah aku selongkar....giler R!!!!!yi kata, mende tu merayap dari umah aku n masuk ke umah org sebelah...dasat seh....panjang tuh!!!kalau tgk dari gambar pun..mmg nampak sgt ular tu masuk kot tingkap..sb kulit bahagian ekor di luar, dan bahagian kepala terlekat kat celah tingkap tu....dasat...dasat!!!!meremang aku tgk nih.....

bukan nak katalah kan..aku mmg tak paham ngan jiran aku nih....die nih..laki....well, nama terpaksa dirahsiakan...die balik jarang2 sekali....kalau balik pun tetengah malam..time2 aku dah tido...kalau balik petang pun, magrib die kuar semula...n aku rasa dalam seminggu cume berapa kali jer die ada kat umah...bercakap ngan die?never!!!!nak tegur pun tak berani..walaupun bekerja satu universiti....rumah die punyak semak..mak aih...lebih tinggi dari pinggang aku nih!!!gerun aku tau.... yelar ..mengundang bermacam2 species yang tak diingini...huhuhuhu(~~_)pintu blakang die plak mmg dah mcm dark water hang tau dak?? air ngalir jer dari umah tu tak henti2...tingkap depan dah pecah2...die wat dek jer...sampah bertambun2 depan umah pun die wat tak nampak...seteress aku!!!!!!!takkan aku plak yg nak bersihkan untuk die....dah la tu...waktu banjir dulu die tak jenguk pun umah die...3 minggu pas tu baru die balik umah n longgok sumer sampah depan umah die!!!!bengang tak?bengang tak?sikit pun tak pikir pasal jiran sebelah...paling kurang kalau abah dtg...die mesti racun gak semak org sebelah umah aku ni..yelahkan..bahaya tu semak2 nih...kan dah wujud species berbahaya seperi di atas tu....huhuhuhu....

mcmna lah aku nak tegur jiran aku nih supaya bersihkan umah die tu...huuhuhu
(actually kalau korg zoom gambar ni...leh nampa mana kepala mana ekor...)

2 comments:

Raimi Kalam Dunia said...

Mak aii... Ular tu... kalu kena gigit, sapu minyak angin pn xjadi apa ni. tul tak?
Tp kan lelaki memang lebih bertenand dalam situasi kotor, semak dan busuk ni.. Lelaki akan rilex jer walaupun sekotor manapun langsung x stress. kuatkan mentaliti lelaki.
Ko jgn mengata sgt kat jiran ko tu, terasa pulak aku. hahahahahaha

cahaya said...

kuikuikui..namapak cam sepesen jer ngan jiran ku itu....kantoi...kantoi...hahahaha(^^P)