Pages

Thursday, April 15, 2010

saya...


saya takde mood dua tiga hari nih..
atau mungkin pat lima hari nih...
mula2 saya takde mood kerana umah saya..
umah saya usang..sepi dan sunyi...
umah saya takde sape2 kecuali saya....
so, saya hilang mood bila saya balik umah sewa saya...
bosan dan amat membosankan....
saya punya sebuah tb,..saiz..hurm..tak pasti..tapi kecik jer..
dah ramai yang suh saya pasang astro supaya saya tak kebosonan dirumah..
tetapi..bila memikirkan piring astro tu lagi besar dari saiz tb umah saya..
saya tak jadi nak pasang astro...wat malu kat mamat yang nak pasang astro tu jer..
kang kalau die tanya "kak, tv nya mana kak?" satu hal plak saya nak tunjuk tb kecik umah saya yang tak agak2 nak pasang astro...hiks...
sedey.....

pastu, saya takde mood kerana kerja saya...
kerja saya pegawai perikanan..tapi spec kejer langsung tak tetap, terang lagi bersuluh..
kadang2 saya rasa mcm kuli..kadang2 saya rasa mcm buruh...
kadang2 saya tak rasa apa2...dan buat kerja tanpa perasaan..
ikhlas ke tak..saya pun tak tahu..
tiap kali bangun pagi, terasa terlalu ingin mengeluh...
tapi saya tak wat mcm tu...nanti rezeki lari..
oleh itu, hari2 saya bangun pagi cuba memotivasikan diri...
tapi bila kaki melangkah ke opis..
jiwa yang bersemangat ni runtun kembali...
aduhai...apa nak jadi?sampai sekarang tak tetap2 lagi.. apa nak jadi????
sadis....

kemudian saya hilang mood kerana merajuk..

saya kuat merajuk...saya sangat kuat merajuk..

untuk perkara2 kecil saya akn merajuk hati..

untuk perkara2 besar, saya membawa hati...

owh..sangat tak seronok merajuk bila tiada yg memujuk...

owh...sangat tak seronok merajuk bila dia langsung tak pandai memujuk...

owh..sangat tak seronok merajuk begini..

tapi saya tak boleh kontrol diri...

kerana saya mmg kuat sangat2 merajuk..

dan kadang2..kadang2 saya merajuk dengan diri sendiri kerana terlalu kuat merajuk..aduhai....

kecewa....

saya.......................







4 comments:

tOyO said...

sabo la ehh..kita serupa ehh..bab keje je tau..hehehe..

cahaya said...

abg..
yeke bab keje jer?
bukan abg pun lebih kurang ke bab2 ngajuk nih?
bawa diri lari balik selangor..kan?kan?kan?
bukan abg ke tue??
hikhikhikhik

tOyO said...

haha..yeke..ada ke abg buat cmtu?..xkanlah abg buat cmtu kot..hehehehe..

sahromnasrudin said...

seseungguhnya kekadang kesunyian mengajar seseorang utk bermuhasabah diri..
tv kecil bukan penyebabnya tetapi pengisiannya tiada..
cuba awk berjemaah di surau atau mesjid berhampiran sambil mendengar kuliah maghrib..insyaALLAH hati yang kesunyian pasti terisi...