Pages

Monday, April 26, 2010

mata yg melihat...telinga yg mendengar...

saya tak tahu kenapa....kenapa dengan mata saya...kadang2 cam pelik gak..kadang2 cam karut gak... kadang2 cam mmg tak masuk di akal lah....

mata saya selalu nampak mender yg org tak nampak...takdelah sampai nampak lembaga atau apa...tapi..mata saya selalu nampak ular.... kompis tak?especially bila drive malam2...selalu jer nampak ular melintas tgh jalan..tapi org sebelah saya tak pulak penh nampak... kalau tak melintas..melingkas tgh jalan... bukan kecik...tapi besar punya!!! kadang2 saya asyik terkejut dan berisifar tgh2 memandu tu...bila ditanya kenapa..spontan saya cakap "ada ular tadi...." yang peliknya org lain tak nampak...saya jer yg nampak...aduhai....kompius...kompius.... apa yang tak kene ngan mata saya nih sebenarnya.....

telinga ni plak selalu jer dengr mcm2 bunyi yg telinga2 lain tak dengar...contohnya suara gelak ketawa budak kecil di malam hari..dulu2 meremang tak terkata.... sampai nak nangis pun ada...yelah..pk logiklah kan kalau dah dengar suara anak kecil ketawa tepi tingkap kita memalam buta...apakah itu??? tapi lama kelamaan..dalam takut dan kecut perut tu..mmg istifar banyak2..kadang2 sampai berpeluh2.... paling tak sedap bila dok sorg2..tetiber ada suara menyeru nama saya...alahai.....yg ini lagi lah... mak abah banyak kali pesan jangan nyahut kalau dengar suara tak kenal..tapi kadang2... secara tak sengaja nak jugak ternyahut..lagilah..kalau cam dok sowang2 kat hatch tu... spontan jer nak jawab...alahai... bila pk2 balik mmg ngeri beb.... kadang2 tak semena2 dengar suara memberi salam....pergh!!!mmg berdiri reroma satu badan.....

tapi itulah hakikatnya sepasang mata dan telinga kepunyaan saya....kadang2 ia terlalu menakutkan saya..sangat2 menakutkan... tapi kadang2 org kata alah bisa tegar biasa....


6 comments:

tOyO said...

huhu..seram woo..leh wat movie nie..^^p

cahaya said...

huhuhu..
mmg seram..cam tak biasa plak bila org dah takut giler kat umah tu...

sahromnasrudin said...

sebelum tidur, baca ayat kursi dan 3 kul..pastikan tidur dlm wudu'..slalu nampak ular nie org tua2 kata petanda yg tak baik...

cahaya said...

insyaAllah..
kadang2 wat..kadang2 tu dah ngantuk sangat..
asal bismillah jer hanyut terus,..huhuhu..
hurm..tulah pasal..tu yg slalu tak sedap hati tiap kali nampak ular...
huhuhu...

Anonymous said...

Masih tetap degil sperti dl

cahaya said...

"masih tetap degil sperti dl"
hurm..like u know me well(^^,)