Pages

Wednesday, April 7, 2010

anTara janji...


JANJI.... bunyinya mudah dan ringkas...namun amanahnya??berat dan tegas....

bolehkah kita memungkiri janji di atas sebb2 tertentu...atau kita seharusnya menepati janji itu selagi nyawa di kandung badan?selagi nafas masih melekat di dada...selagi jantung masih mengepam darah ke seluruh urat belikat yang ada?

terbelungu dengan sebuah janji..membuatkan seseorang itu menjadi buntu...keliru..dan kadang2 terbeban...beratnya sebuah janji....tak mampu di timbang...dan tiada alat pengukuran untuk menimbang....

janji dibuat kerana apa?terpaksa atau dengan rela hati...hurm..mungkin kedua2nya... dengan rasa kasih dan sayang... atau mungkin kerana amarah yang tak terpendam... namun janji yang di ikat dengan rasa kasih ini... membuatkan hati luka terhiris bila ia tidak ditepati...atau tak mampu untuk dipenuhi... rasa kasih pada janji yang terikat..mampukah dimeterai...jika apa yang diimpikan dan dijanjikan tidak kesampaian...atau tak mampu di gapai..pada janji inikah yang ingin di kejar dan di pegang...

beratnya sebuah janji...berdosakah kiranya janji ini dimungkiri atas sebab2 tertentu...adakah diri bakal bergelar seorang pengkhianat kerana memungkiri janji yang di lafaz??? atau adakah diri ini akan dihukum seberatnya kerana tidak mampu bertahan memegang sebuah janji yang tiada nampak harapan untuk dimakbulkan... adakah diri ini akan dipersalahkan di atas kesalah ini??

buntu...buntu..buntu....tidak tahu mana nak tuju...apa yang harus dilakukan...apa yang harus difikirkan...keliru...keliru...keliru... tak tahu mana yang betul lagi..dan mana yang salah lagi...semuanya tertompok di sudut hati yang inginkan jawapan...dan penat dengan penantian yang seperti tiada penghujung....

antara janji.......... dan keinginan hati....

9 comments:

sahromnasrudin said...

lama tak anta komen kat blog awak coz kne block kot..ape khabar skrg?nape saya tak leh nak anta komen sebelum ini? apepun, jgn suka berjanji kerana khuatir janji tinggal janji shj..

sahromnasrudin said...

nice blog wz the new face..bravo ;-)

tOyO said...

boleh komen sudah..^^,

janji?..cant talk much about that..
masih dibelenggu dan terbelenggu..

cahaya said...

sahromnasrudin:salam bro..ha a..lama bro tak komen..eh..kene lock ke?tak tau plak...
hurm..ntah lah bro..kadang2 kita berjanji untuk meyainkn sesuatu...untuk punya sesuatu untuk dipegang...hurm....bila anji tinggal jani nih mmg sakit...samada ditinggalkan..atau meninggalkan janji tue...huhu...complicated asa...
anyway,comelkan skin baru nih...hikhikhikhik...asa sweet jer...pepun thanks bro(^^,)

toyo:eh..sbelum nih tak bleh komen eh?lah...tak tau pun...hikhikhikhik...
abg terbelengu dengan jaji sape?dibelengu dengn janji dari sape?nape nurul tak tau nih?????

sahromnasrudin said...

lor..empunya blog sendiri tak tau yg blognya tak leh nk dianta komen coz kne block??? huhuhu..bahaya nie..ingat awk sj blok kan bhgn komen tue rupanya awak sendiri pun tak sedar erk...

tOyO said...

nurul:
ops..biarlah rahsia..bulan 4 plak nie..hehehe

cahaya said...

sahrom:betullah..tak tao pun..ingat2 dah takde yg bca lagi..hehehehe...error tol...(^^p)

toyo:la..berahsia plak?takde..takde...kene gitau gak...tak kira!(walauun abg tak suh kira..)

tOyO said...

Nurul:
kalau nk tahu gak kena tipon..mlm2 sket..tp bertuah la nurul nak tipon abg..hahahaha..

cahaya said...

hikhikhik..
tulah kan..bertuahlah kalau nurul tepon org...(^^p)