Pages

Sunday, April 25, 2010

kembali menulis...

dah lama rasanya saya tinggalkan habit ini...bila kali terakhir saya mencatatnya pun saya dah lupa...malahan ia tersadai layu dalam kotak yang masih terikat reben merah..bau gula2 pada setiap helaian juga makin layu dan jauh.... diari merah yang dihadiahkan teman sebilik saya belek2 kembali....
hurm...terasa bagai ingin menulis sesuatu.... janggal terasa.... kekok untuk untuk menyusun baris bicara.... pelik memegang sebatang pen...dan merenung pada helaian kosong didepan mata....
nafas di tarik sedalam-dalamnya.... garis pertama tercipta.... lalu jari jemari menari laju menulis cerita...satu persatu terpahat di helaian yang mulanya kosong...kini dipenuhi luahan rasa..... nafas di hela lega... bila cerita dan rasa yang terbuku lama dapat diluah.... keluhan berat yang tersimpan di eja satu persatu...tiba2 hati terasa ringan..malahan kepala terasa lapang....
owh..betapa lama aku meninggalkan diari yang dulu menjadi teman paling setia.... ke mana sahaja akan berkepit berdua...di mana sahaja bila punya waktu pasti akan aku berkongsi cerita.... owh.... lamanya aku meninggalkan kamu duhai teman setia.... hingga kekok untukku berkongsi cerita dan luahan rasa yg sering menjadi rahsia antara kita berdua...
kini aku kembali..cuba menyambung kembali hubungan yang pernah terhenti.... moga kita menjadi teman paling setia sekali lagi..berkongsi setiap cerita dan rahsia hati...
kini..aku kembali menulis.... di atas helaian2 kosong yang setia menerima cerita ku..rasa ku...dan menyimpan setia rahsia ku...
kini, aku kembali menulis..............

4 comments:

sahromnasrudin said...

ada lagi ke org tulis diari zaman sekarang nie? awak ingat tak autograph..dulu2 popular kan biler nak berpisah dr kursus ke aktiviti tp sekarang nie takde sape kisah coz dh ada fesbuk ka huhuhuh

cahaya said...

hehehe..
ada...sayalah....
ske jer rasa tulis diari tu..hah...buku autograf...hish...ske ngat lu tulis alamat, contact no. kalau boleh kene letak skeping gambar lagi...takut2 lupe...ehehehe...
skarang nih dah maju sangatlah...

tOyO said...

at least dairi lebih privasi dari belog..leh luahkan apa2 yg kita rasa tanpa perlu berselindung, bertapis2..@@,

cahaya said...

toyo:tulah..
hurm..tapi slalu jer tertido bila menulis..
hahahaha..kelakar plak bila baca2 balik..citer banyak separuh2...(^^p)