Pages

Wednesday, April 29, 2009

aku mmg Dah NIat Dah...huhuhu

hari ni aku mmg dah niat dah..mmg dah nawaitu bebtul dah dalam hati ni..sebaik sahaja sebelum tido malam smalam lagi...mmg aku niat bebetul dah tak mao wat kejer hatcheri lagi hari ni sebb aku betul2 dah penat n tak larat...aku rasa badan aku dah tak boleh nak terima lagi beban kerja yang berterusan mcm ni...di tambah lak ngan takleh nak makan nasi dari 3minggu yang lepas...makan pun yang ntah ap2 je nak wat alas perut...hurm..bukan nak diet pun...masalahnya...tak tahulah kenapa...tak leh nak makan nasi...bukan stakat takleh nak makan..bau pun aku rasa mcm nak muntah jerk...makan mihun goreng tak sampai baer suap ..dah tak boleh nak masuk lagi..mualnye melampau2!!!siyusly, mmg dah takde tenaga dah asa badan nih...so..dengan niat yang jitu,aku pakai blaus ari ni..ingat nak belasah baju kurng jer...(rindu giler nak pakai baju kurung..huhuhuhu..tapi disebbkan mals nak iron aku bantai jer blaus yang mmg dah tersusun n di iron...)sampai je hacheri, dr.abol dah ada kat siu...die perati ikan2 yang aku n the geng dah pindahkan smalam..3 tangki tuh...mmg aku hampir2 pitam gak sb asa mcm dah tak bertenaga sesangat...pastu die cek plak air takungan...ALamak!!aku lupa nak tutup oulet.air takungan jadi sikit...huhuhu...turun dalam semak cari oulet...sebelum die balik opis..dan lagi pesan kat aku suwuh tutup tangga air tu..jgn bagi open mcm tu..n turunkan lampu UV yang kat kolam besar tu..siap bagi ayat best lagi "ringan jer kan lampu uv tu?awak pun boleh angkat.."aku senyum jer...mals nak jawab...lampu tu berat giler...bleh patah bahu kalau pikul..angkat tadi pun 4 org!die nak aku angkat sengsorang...hish..ilang akal!!!! dalam penat2 aku ni..aku kuatkan juga diri aku wat  kejer2 tu n tak lupa membuli kimi sebelum hari2 terakhir die nak benti...hehehehe...panjat tangga air tu gayat betul!tinggi tuh!!!asa cam pening2 lalt gak manjat mender tu tadi...huhuhuhu..mana lagi aku nak kumpul tenaga nih?nak makan tak boleh...huhuhuhu....cedih...cedih...


"hah,ikatnya mcm ni..nanti kimi gantung erk..akak tak sampai..."hehehehe;P (wah...aku lebih tInggi dari BumbUng Hatchery!!!hehehe..gayat...gayat...)

"ati2 sket..tingi tu...jatuh den tak tanggung...hah,ikat2...ikat kat situ jer...;P"memberi arahan sebagai mandur!kuikuikui

"potong jerlah kat tengah tu...nanti kita ikat lah balik kat tgh2 ni pakai kabel tight...cepat wak..lenguh dah nih pegang..."

penat yang teramat...ngan baju dah basah2...huhuhuh...tak boleh nak ayu siket..ada jer kejer hatchery yang kena wat...frust betul!!!huhuhuhu...duk ehat jap...tak larat dah nak turun...huuhuhu....

tadi ptg, kena perli ngan hery...hurm...bukan nya aku tak boleh kena perli...asa dah nek lali dah aku kena perli ngan bebudak ni...n bukan nya aku tak biasa ngan mulut dorg nih...tapi apa yg hery perli aku tadi wat aku terkedu n a bit tersentak sebenarnya.....nak tak nak..aku wat2 bodo gak ngan die...senyuman aku juga tak lekang dari bibir saat diperli...masih lagi cuba berlawak dgn die walaupun berat di hati makin terasa...walaupun rasa bagai ditoreh2 hati ni dgn gurauan tu...tadi ada gak rasa mcm nak benamkan muka ni dalam tanah....huhuhuhu...ntahlah....aku tak marah pun...cumer..tak tahulah..."biarlah rahsia..." hanya itu yang mmpu aku bisikkan pada hati aku sendiri....bukan salah mereka yang bercakap..dan aku tak menyalahkan sesiapa...mungkin salahnya datang dari diri aku sendiri...apa yang terjadi dah pun terjadi...dan aku tetap kena terus bertahn walau selemah mana skalipun aku.....chaiyok!!!chaiYok!!!!(^__^)

p/s:hurm..ada tak makanan yang best untuk dimakan..selain dari nasi?dah lapo sangat2 dah nih..tapi takleh telan nasi atau sumber karbohidrat secara direct...mcm2 dah try makan..sumernyer kuar balik...huhuhu..bagilah suggestion...lapo nih...huhuhu



1 comment:

Yana Ismail said...

alaahai..napa keluar blk?hmm tryla roti ke..