Pages

Thursday, April 16, 2009

hAri Ini daN seMalamsemalam:

"hari ini kau datang riang..tersenyum buat ku senang..kau hias dirimu..."lupa dah apa lirik seterusnya...hahahaha...so...aku baru je abis interbiu kat spa wisma negeri tengganu tadi..fuhh..bodobar tu mcm tak penah kena interbiu..sedangkan bukan 1st kena interbiu nih...tapi dua org yg interbiu tu mmg physco abis lah...sampai aku asa muka aku ni kejang tahan muka cuak dari terkuar...overall...aku asa aku tak dapat pun..sebbnya aku sendiri tak yakin beb jawab soalan2 die..walaupun aku jwb tu mcm konfident jer...huu..yang penting aku dah cuba..lagi pun aku tya orh tu..berapa chances aaku untuk jawatan ni...die jawab..

"ok..cik nurul..i bagi you numbers, you calculate sendiri ok..kite ada 3 kekosongan, 6 untuk simpanan, 60 org kita panggil interview dari ribuan yg memohon..so you calculat
e k..."

aku terkedu dgr die bagi jawapan gitu..so,..dalam hati...aku tahu nak dapat jawatan ni mmg kira 1 dalam beribu lah gayanya...takpelah..yg penting aku dah cuba..daat tak dapat tu..aku berserah pada yang Maha Esa..rezeki kan ada kat mana2.
..betul tak?

masa nak daftar tadi adalah sorg girl ni dok pandang muka aku..aku senyum jer...sepanjang tempoh menunggu tu aku tak berbual pun ngan die..aku berbual ngan abgngah jer..ohyer..abgngah pun dpt gak pgglan interbiu ni...biler aku dah kuar dari bilik temuduga, judges tu kuar minum jap..so...apalagi...berkongsi maklumat lah tadi ngan dorg...junior2 aku kebanyakannya yg dtg interbiu nih...so..ngah berbual2 tu..adalah sorg adk ni tegur..

"akak kat umt lagi eh?"
aku: ha a...kat umt lagi.adk dak umt ker?
budak tu: haa,,,junior akak..die pun..(buda
k yg tgk aku masa daftar tu..)
aku:owh..yg ni akak kenal..penah tgk kat dinner hari tu kan?
girl2:ha a.. akak batch berapa ek?
aku:akak batch 4 kalau tak silap..taun 2006..
girl2:owh..saya ada abg gak course ni..die yg promote kat saya course ni..
aku:owh..yeker?saper abg tu?
girl 2:nama die saiful...akak kenal?
aku:owh...saiful....kenal...kenal....die kat kb lagi ker?
girl2:ha a...(budak tu sengeh.....)

aku pun sengih jerlah..mau nyer aku tak kenal abg die...hilang akal apa aku tak kenal abg die...tapi...kenapa aku wat2 mcm tak kenal hah?kenapa erk?huhuhuhu...sebenarnya biler aku tgk die tadi..aku dah berdebar semacam...waktu jumpa die kat dinner aritu pun aku dah berdebar...telan air liur jerlah tgk muka die...kenapa berdebar?unexplainable...tapi die sgt mengingatkan aku pada abg die....aku dah agak dah yg die akan juga mention nama abg die...huhuhu...last2 aku mcm hilang di awangan jap....mcm tergantung dalam kereta kabel yg tak bergerak.............mcm tu ker?hurm..lebih kuranglah....sebelum aku balik tadi dan lagi aku
 senyum kat die n cakap.."sampaikan salam kat abg erk..."ceh..apala aku nih....giler...!!!!

so tulah cerita hari ni..sepagi aku di wisma....huhuhuhu.....
..........................................................................................................


semalam:petang:pas habis kejer...

smalam pas habis kejer aku ke bandar..sebb aku tak tahu jalan untuk ke wisma negeri tu..maklumlah..aku ni kan "kedaratan"sket...bab2 jalan ni mmg aku fail..so..kenalah round2 sket cari kat manalah bangunan ni menapak...hurm..biler lepas jer jalan depn mydn tu aku dah cuak..pening2 semut pun ada...mak aih...jalan dah totally berubah...jalan yg dua hala dah jadi sehala...banyak kali gak aku patah bali..sbb byk jalan short cut g aku biasa guna dah jadi jalan sehala..ceh..hampeh betul..seb baik aku usha2 lu kat mana wisma nih..kalautak...mmg kirenya aku bakal lewatlah untuk interview nih....huhuhu...rupa2nya dah lama benar aku tak turun bandar or jejalan kuar erk...hahahaha..ketinggalan zaman betul aku....!!!!kuikuikuikui(^^P) gelakkan diri sendiri...
setelah penant dan pening aku mencari jalan pulang..aku singgah jap Mydin Mall yg tak penah lekang ngan kelompok manusia yg aku sendiri tak tahu apalah yg dorg dok borg kat sini...aku ke foodcourt...hurm..tringin plak nak makan kfc time2 dtg buln nih...time2 mcm ni mmg aku tak layan nasi...bau nasi jer aku mual..mcmna nak makan?hahahaha..mmg kalah kaka aku yg tgh pregnant tuh..kuikuikui....pas beli kfc, aku beli plak eskem semangkuk but penyejuk tekak....walaupun sebenarnya time2 mcm ni tak berapa digalakkan makan mender2 sejuk...wakakaka...pantang2 ni mmg aku tak layan r..pastu..tergolek2 sakit perut..hahahah..padan muka ...nasihat org tua tak nak dgr...best tau eskem ni..aku amik perisa cokelat n strawberi...kuikuikui....


so..itu lah post aku untuk kali ni...Hari Ini dan Semalam..wakakakaka(^^P)

No comments: