Pages

Sunday, April 19, 2009

sAkiT,.,.,.,.,

berterus terang pun salah..
tak berterus terang pun salah...

kalau aku tahu ia begitu menyakitkan,,,
aku lebih rela berdiam diri seribu bahasa...
paling kurang hati aku tak seremuk ini...
remuk yang tak mampu aku luahkan di sini.....

kalau aku diberi peluang untuk mengundur masa...
aku tak mahu melalui semua saat yang telah aku lalui bersama mereka..
kerana andai aku tahu akhirnya begini...
mungkin aku patut ambil haluan yang lain...
yang aku harapkan tak begitu menyakitkan begini....

kalau tak berterus terang...
aku menipu namanya...
kalau aku berterus terang...
aku dan dia sakit akhirnya...
mana harus aku pilih...
jujur atau terus bersembunyi dengan rahsia hati....????

aku menjawab setiap persolannya...
dengan penuh rasa gugup dihati...
dengan debaran yang mampu menghancurkan hati ku sendiri..
namun aku cuba untuk bersikap jujur...
walau aku tahu aku sendiri akan terluka...
kerna aku tak mahu dilukai lagi...atau melukai sesiapa..
adakah silap aku bersikap begini....

huuu...
rasa remuk hati ini....
panggilan diakhiri bukan dengan senyuman atau rasa tenang di hati..
tapi penuh dengan tanda tanya....
dan rasa sakit di hati...
rasa bagai hati ku ku disentap dan hancur berkecai....
kenapa...aku tak tahu...
tapi itu yang aku rasa...
mungkin die lebih terluka...
tapi kenapa aku yang terasa sakitnya??
kenapa aku?

sakitnya rasa malam ini.....

2 comments:

Aku... Dia... Kamu.. said...

Peliknya kita manusia ni ialah..kita tahu sesuatu tu akan menyakitkan hati tapi kita masih juga nak alami/hadapi lagi!

Kita boleh pujuk hati utk jauhkan diri tapi kenapa utk melupakan sgt sukar sekali!
Hati oh hati...rumit sekali persoalannya!

cahaya said...

aku..dia..kamu..:samalah mcm peristiwa adam dan hawa...Allah telah melarang..telah mengingatkan..tapi adam dan hawa tetap melakukan apa yang dilarang...kita sebagai cucu cicitnya,mengikuti jejak langkah yang terdahulu..manusia punya rasa ingin tahu yang terlalu mendalam..mencuba dan ingin merasai...mengambil risiko untuk terluka...
hati mmg rumit..saya penah post penulisan tntg "hati oh hati"...hati ini milik ita...tapi,hati yang memiliki kita...rumitkan?
huhuhuhu...(~~_)