Pages

Wednesday, March 4, 2009

??wEb dEsiGner???

aku ker?betul ker aku?aku internet pun tak berapa pandai..nak jadi web designer?kejer giler nih!!pertapaan kat hatcheri pun tak tamat lagi..nak tambah kejr baru?bio betul cik nurul oiiii!!!!

huhuhuhu...itu lah yang telh menimpa aku....itulah yg telah dijatuhkan ke bahu aku...sebabnyer?sebab ada makhluk tuhan ni tak menjalankan tugas die sendiri...n sebab ada sorg lagi makhluk tuhan ni yg membakar2 dan mengata aku kat prof yg aku ni tak wat kejer langsung...dok rileks jer kat opis...huhuhuhu.....so..antara terpaksa dan rela hati aku memikul tanggungjawab nih...antara nak dan taknak...aku lah...web designer akuatrop....wargh!!!!!!!!!!!!!!!!

frankly n truely..aku mmg rabun IT sket...bab jaringan2 nih mmg aku tak reti...nak wat blog ni pun aku blajar slow2...inikan plak nak design web..untuk institut aku plak tu...bukan sorg dua yg akan tgk..bukan local people je yg akan browse....huhuhuhu...sakit jiwa aku memikirkannya....jadi sakit hati pun ada juga....

aku disuruh blajar tntang program web design.."dream weaver" tapi biler akunak dload program tu, kena bayar lah..kena itu lah...inilah...aku dah pening2 kekura kat situ..last2 aku rujuk kat keluang man gak..sebb die terre bab2 nih...so..dgn seng hati die ajar aku satu2..siap bagi aku satu prgram web design nih..tapi aku tetap pening2 kekura sampai asanya mcm nak jadi ninja turtle jerk!!!semua yang die ajar tak masuk pun dalam kepala otak aku yg kecik dan dah tepu nih...huhuhuhu...sian die, penat die terang..aku terkebil2 tgk die sambil tahan nantok tahap gaban...

so..sekarang nih aku masih lagi merangkak belajar bab edit web nih..mmg bebengong gak aku nak paham setiap fungsi button nih...dah la takleh copy paste sesuka hati aku kan..tak pasal2 kena wat baru..salin satu2...penat tuh!!dahlah penat hatcheri tak hilang2...penat memerah otak plak bertambah2 memenatkan aku..penat..penat....aku ngadap laptop aku nih mcm nak terkeluar dah bijik mata aku nih...kalau leh cabut, mmg aku cabut, aku rendam dalam ais..bio sejuk sket mata aku nih...huhuhuhu

aku tak tahulah prof akan suka ke tak ngan design yg aku wat nih...aku takut gak kalau kena reject n start over frm the very begining...mmg giler lah jiwa dan raga aku pasni!!!!huhuhuhu...

"ya Allah..tabahkan hati ku..kautakan semangat ku....padaMu ku bermohon pertolongan...."

4 comments:

Sang Asura said...

Biar lambat asal slamat..(^_*)...blh x nk tgk hasil last web tu nnt???

♥aQilah♥ said...

wah...web designer..ok per..sy thu,mmg sush nk blaja bnde tuh..sy yg ambk course tu pon mengong lg..so blja pelan2 ye..it's tke time..hikhik..

cahaya said...

sang asura:hehehe..nanti lawat la laman web akuatrop...huhuhu
pelangi senja:tula pasal..saya nih mg taktahu mender pun nih...web tu mmg simple sesangat2..

Anonymous said...

wah3..dasat betul Cik Cahaya nie yer..tue tanda dah jadi og kepercayaan tue..bukan senang org nak bagi tanggungjawab..Yakin boleh!!..hehe..cayo2:)