Pages

Sunday, February 15, 2009

aku pernah melihat...

Aku Pernah Melihat...
seOrang jejAka yg NampK TulUs Wajahnya...Nampak Ikhlas dari Kata2nya..namPak JujUr PerilakunYa,,,Namun...jejaka iNi jugalah Yg melakukan Kesilapan Dan kesalahan dalam Hidupnya tanpa rasa Segan Silu..Tanpa Rasa BeRsalah dalM hatiNya..MalaH MenganggAp ia Satu NikMat Dn pelUang yg Diberi oLeh tUhan PadanYa...

Aku Pernah MeliHat..
SeoRang Jejaka Yg Meluahkan Kata2 ManiSya..Hingga Lebih Manis Dari Gula dan Madu Yg Ada Di DuniA..MenabUr janJi yanG tak kan Mampu Di kEcapi dan Di kotanYa...namun janJi2nya tamPak IkHlas..Penuh Makna....yg KataNya laHIr dari Rasa Cinta Yg tak berBelah Bahagi..namun..Dia Jugalah Yg meluKakan Hati seoRang waniTa yg Begitu MempercaYai Nya..dan Ia Terus MenganGGap semuA itu PerkaRa Biasa baGInya...walaupUn ia Begitu Melukakan Hati Wanita Itu...

aKu PerNAh Melihat...
seOrang wanita Yg nampak begitu Lembut Luarannya...begiTu halus Kata2nya...Begitu Manis senyumnya...namUn di Hati nYa penuh Kelukaan tak tercerita....Penuh kesdiHan tak tertangis...Penih RAhsia Tak terduga....

Aku pernah Melihat..
seOrang Wanita yang Indah RupanYa...caNTik perilakuNya....Boleh tahan AgamaNya....naMun Kecundang keranA seBuah Cinta......Kalah paDa seBUah Janji....lemah paDa sebUah Kata2....yang akHinya Wanita terpaksa Menanggung Derita Di hati Seorang Diri.....

aKu pernah Melihat iTu dan Ini...yanG menjaDi layaR kehidupan di Dunia Fana iNi...kadang2 Ia menakutkan ku...kadang2 ia menginsafkan ku...kadang2 ia Buat Aku TerTanya2...Mengapa begini...meNgapa begitu....

Tuhan....
liNdungi aKu dan Isi Bumi Mu Ini...Moga kami BeRada Dalam KeredHaan Mu..MogA langkah Kami dilIndungMu....Kerana munGkin Kami salah satu darI mereka Yang lemah HatinYa...yang nipis iMannya..yang Cetek IlmuNya...dalam MelaYari keHiduPan penUH ranjau durI ini.....Andai Kami TeRsalah Langkah...MohoN ampuni Kami...kEmbaliKan Kami KejAlan yG bEnar...dan LinDunGi hatI kaMi...sesUnggUhnya Pada Mu..kaMi berMohoN...


amiN...ya RabbaL Alamin....

3 comments:

Yana Ismail said...

aminnnnnn....

Sang Asura said...

Semoga Allah makbulkan doa sekalian umat muslimin & muslimat didunie ini...Aminn

MaSHee said...

InsyaAllah...amin..