Pages

Thursday, January 7, 2010

teruskan lah Hidup!!!

teruskanlah hidup!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mungkin itu yang termampu dan paling daya untuk dilakukan..setelah pelbagai dugaan dan cabaran...setelah bergunung ujian....teruskanlah hidup selagi kau bernyawa!!!!!! apapun yang terjadi..berjalanlah tanpa henti...andai kakimu penat berlari...berjalanlah...andai kakimu penat berjalan...berhentilah seketika...berehat...dan tenangkan jiwa mu..atur semula nafasmu... perkirakan semula langkah mu..arah yang perlu kau tuju...jangan penah menyerah dan mengalah ....!!!!

selagi kau bernyawa..sayangi dirimu... ingat mati kerana Tuhan mu..,.bukan kerana kekecewaan mu...bukan kerana kelukaan hati mu... bukan kerana patah jiwa mu....namun ingatlah..ajal itu datangnya dari tuhan mu...yang Maha Esa lagI Maha menentukan... takkan Tuhanmu menguji mu jika kau tidak mampu menghadapinya.... hanya dirimu saja yang tidak sedar kasihNya pada mu dalam mengajar pahit getir hidup..dalam menarikmu untuk rapat Dan mendekatiNya...sepenuh Jiwa Dan raga mu...BUkanKah haTi yang menanGis dan meRinTih itu senantiasa Dekat denganNya.... senantisa dalam perhatian Nya... kekecewaan mu bukanlah erti penamat Hidup mu...tapi satu permulaan kehidupan yang baru...bertahanlah wahai jiwa yang lemah.... jangan sekali kau mengalah!!!!!

senyum dan ketawalah..wahai hati yang sedang menangis.... jangan kau tambah kesedihan diri mu dengan tangisan yang tiada henti...pasti sakit..yah...kau pasti merasa sakit dan letih untuk terus tersenyum disaat hati mu merintih...namun jangan lah sesekali kau menunjukkan betapa lemahnya dirimu dengan tangisan dihadapan mereka... biarpun kau tak cukup kuat untuk bergembira kerana sebuah kehilangan....janganlah kau biarkan air mata mu gugur dihadapan mereka yang tak mengerti derita mu.... senyum dan ketawalah.... agar kau tak dibayangi kesedihan hidup yang begitu menguji mu... janganlah pernah kau mengalah pada kesedihan ini...jangan sekali kau mengalah....!!!!

teruskanlah hidupmu.... walau seberat mana bebanan yang terpikul di atas bahu mu....
teruskanlah hidupmu...walau sehebat mana retaknya jiwa mu......
teruskan lah hidupmu.... walau sebanyak mana rahsia hati mu....
teruskanlah hidup..dan jangan penah mengalah.......................

..................................................its not end here........live is too short to be wasted.......................

3 comments:

sahromnasrudin said...

bukan awak seorang berjalan, ramai yang mengiringi awk..bukan awk seorang menangis, ramai yg meratapi awk..bukan awk seorang terhinjut, ramai yg menongkatkan awk..bukan awk seorang pemandu, rmai org menjadi penumpang awk..layangkan minda awk dengan meluaskan langit pemikiran awk, yati..segalanya ada disana..

Unknown said...

teruskanlah (x tahu nk komen apa..hehe)..

P/s: black diary, tp x hitam pun..ke kisahnya hitam, xpun tuan dia hitam..hehehe..

cahaya said...

sahromnasrudin:alahai...huhuhuhu,,,bro kalau berkata2 boleh sambung post yang saya publishkan...hurm..truely wat post nih lepas baca blog member... tetiber jer datang idea...sekali bila bro cakap gitu mcm terkena btg hidung sendri plak...hikhikhikhik(^^p)

p/s: pelik rasa panggil saya "yati"...org yg rapat jer panggil gitu..ekekeke...

toyo:yela..yela..nanti nurul tukarla...tadi boring sgt..tukarlah template baru...abg nih..sajer jer...