Pages

Thursday, January 14, 2010

alahai syg,,kenapa wat mcm tu??


alahai syg..kenapa wat mcm tu????
hurm..betul..kamu sayg..kenapa wat mcm tu???
tak berharga kah dirimu untuk kau jaja cerita mu dan die untuk tontonan umum?????

hai..salam bloggers semua...
penah tak korang terfikir...hati yang kecewa mampu buat apa??? penah tak korang terfikir cinta yang tak kesampaian effectnya apa??? hurm....
banyaknyer yang boleh terjadi...
aku tergerak untuk mencoret di sini..kerana ia berlaku disekeliling ku..dan mungkin juga kepada aku....
aku dah tgk...apa org kecewa dan sakit hati mampu lakukan...
n you know what..its terrible!!!!siriusly..you cant even think straight!!!!
apa yang hati mahu di turuti...
amarah suruh,,,semua diturutkan...
sampai kadang2 tak sedar yang maruah diri mcm di henyak2 kaki sendiri...dan membiarkan org disekeliling mu mentertawakan mu....ish...ish..ish..
alahai syg...kenapa wat mcm tu??

dulu, beriya2 kau khabarkan pada dunia...
kau lah yang kecewa..kau lah yang ditinggalkan...
kau babitkan keluarga mu...kaum kerabat mu...
kau pamerkan bukti2 percintaan mu...
malah dengan berani kau laungkan disitu "kau lah kekasih gelapnya...."
alahai syg...kenapa lah buat mcm tu...
kebenaran apa yang cuba kau pamerkan di situ...
kawan2 mu dtg menyokong mu?
datang memberi kekutan pada mu?
atau hanya menjadi minyak dalam api kemarahan mu????
alahai syg,kenapa lah wat mcm tu....
tba2 hari ni...
kau pamerkan kau bersama yang lain...
dengan senyum tawa mu...
terfikir sejenak..diri ini...
apa yang ingin kau pamerkan sebenarnya....
benar...aku terfikir..dimana kau melatakkan diri mu dan akal mu tika itu.......

dulu,
kau bercinta dengannya..
bertahun2 kau bersamanya...
dialah yang satu..dialah raja hatimu...
namun bila kisah cintamu berakhir....
kau buruk2kan die umpama kau tak pernah menyintainya....
kau perkatakan tentang die, umpama die begitu hina dimata dan hatimu...
alahai syg,kenapa wat mcm tu????
mungkin aku tak memahami luka hati mu,,,derita jiwa mu...
namun aku juga penah merasai nya....
untuk memburukkan insan yang aku cintai...
aku tak tahu mcmna...tergamak kah aku?membuka segala keburukannya?mencipta segala kehinaan yang ada dalam dirinya????atau sebenarnya hanya rekaan semata2???
alahai syg,kenapa wat mcm tu???

hati yang luka...jangan dicabar.... takkan ada yang mustahil untuk dia lakukan tika itu...
hatiyang luka, mampu memusnahkan kehidupan yang lain...
hati yang luka, mampu merosakkan hubungan yang lain...
malah hati yang luka mampu memporak perandakn dunia mu hari ini, esok dan seterusnya...
kerana hati yang luka penuh dengan kesakitan dan DENDAM...
DENDAM inilah yang akan meracuni segalanya.....
alahai syg..kenapa lah wat mcm tu...
tak tahu nak kata apadah....
aku tak kata kat org lain...
mungkin aku juga ada wat mcm tu secara sedar dan tidak...
tapi syg..kenapa wat mcm tu....
huuu.....

manusia...punya akal....tapi nafsu dan kata hati juga dituruti.....
manusia punya perasaan...tapi amarah juga yang dimenangkan...
manuasi punya iman....tapi nafsu juga yang menundukkannya....
aku juga manusia...
aku juga kadang2 melakukan kesalahan2 begitu....
tapi sayang...jangankah wat mcm tu....

.......................................(~~")......................................


6 comments:

nizamanuar said...

Eh..janganlah ada perasaan suke berdendam & benci..tak baik..berdosa..Tuhan marah. Perlu memaafkan walaupun si dia tu musuh yang paling awak benci. Jernihkan hatimu dengan perasaan Kasih & Sayang...Agar wajahmu indah & cantik bagai bulan purnama yang menyinari dalam kegelapan. Ermm awak dah lah hitam manis, kalau selalu marah-marah, makin gelap lak...

tOyO said...

nape nie syg?..ehh tersyg plak.
sape wat syg cmni?..ehh tersyg lagi..
hehehe..

sabar la ehh..
wat bodo sudah..
cool ehh..
marah jgn lelama ehh..
^^,

cahaya said...

Toyo:hikhikhik..
abg..abg..
slalu wat nurul tergelak sengsorg..
wat org sengih2 jerk....
heeee(^^p)

sahromnasrudin said...

manusia lumrah sebegitu..biler suka semua dipuja, bile benci semua dicaci..tetapi, kekadang yang tak suka itu adalah yg terbaik utk dirinya dan yg disukai itu juga adalah yg terhina utk dirinya.jadi, sentiasa istiqomah dlm membuat keputusan..

nizamanuar said...

Tak leh panggil nama Y***. Nurul? CaHaYa? Awk?

Anonymous said...

Sayang?