Pages

Tuesday, March 9, 2010

saje2(^^,)

salam semua bloggers...
lamanya tak menulis didalam nih..kebelakangan nih terlalu sibuk dengan hal2 tertentu.. kerja..peribadi n yang ntah apa2.... hingga tak punya waktu yang panjang untuk membebel di sini... melihat page2 member yang lain banyaknya cerita baru yang dikongsi bersama.... mcm2 cerita dan hal...

begitu juga dengan aku...banyak hal happen lately...lepas satu...satu datang menguji ketabahan sekeping hati.... cewah....ayat jiwang plak... takdelah...too many things happen..tak menang tangan n masa nak handle semua sekaligus.... berulang alik ke kampung lately buat aku penat... kat umah plak mmg jarang2 online.... kalau ada ariff buah hati ku pasti masa ku banyak habis kat die.. pastu apa lagi...tido lahkan... hikhikhik...kalau tak kuar ngan member2 or mak yang akan minta dihantar ke sana ke mari.... walaupun penat.... aku menikmati masa ku seadanya.... ariff dah semakin besar sekarang.. um dah 6bulan gamaknya.... kecomelannya ...keletahnya sentiasa mengubat hati yang lara... kata along...dengan makngah die jer yang die galak semacam...menjerit2...mengigit...ketawa.... dan begitu agresif... habis tudung ku di tarik2... hidung dan pipiku digigitnya... happy sangat melayan kerenah ariff... moga die membesar dengan sihat dan sentiasa dirahmati Allah.... kerana die buah hati ku... buah hati keluarga kami...huh..tiba2 jadi rindu padanya....

diam tak diam..dah 3bulan pi membantu aku di hatcheri.... smalam merupakan hari terakhir die di sini... masih setia di saat akhir menguruskan hatcheri kelah nih.... hari ini tanpa die..rasa lain jer...cam patah kaki gak nak wat kejer.... yelah..selama 3bulan mempunyai pembantu yang senantiasa sedia menerima arahan dari aku..begitu meringankan beban kerja yang aku pikul sendiri di hatcheri nih... yang berat sama dipikul..yang ringan sama dijinjing.... sekarang nih?yang berat pikul sengsorang...yang ringan apatah lagi.... huhuhuhuhu.... kalau mampu gajikan si Pi tu..mmg dah lama aku gajikan die untuk mbantu aku kat sini.... bila sendri mcm nih..nak wat kejer pun jadi cam...huuuuu....susahnya!!!!!!!!! stress plak aku rasa.... huhuhuhuhu......skarang nih mmg tak berani nak angkat berat2... aritu dah kene warning betul dengan dr. pasal tulang belakang nih.... gara2 terseliuh hari tu effectna tak habis2 lagi... angkat barang berat sikit jer...rasa mcm nak putus urat pinggang!!!(hikhikhik..sebenarnya aku tak tahu mcmna rasa putus urat pinggang....bayangan jer lebey2...) tapi siyusly sangatlah sakit.... mmg tak boleh tido malam lah gamaknya..terlengtang salah...menelungkup salah, mengiring pun salah...semuanya serba salah... pas2ni nak amik surat rujukan Dr. plak untuk jumpa neurologist.... better prepared for the worst kan... huuu....

berbicara tentang kerja....hurm..semuanya going just fine kot...even kadang2 datang rasa muak pada kerja yang aku ada sekarang..tapi aku masih lagi bersyukur kerana punya kerja.... penat..borng..tu semua rencah pekerjaan i guess.... cabaran dan dugaan org2 sekeliling...kadang2 wat aku semakin ingin berada di sini..dan kadang2 membuatkan aku merasa kalah dan ingin sekali mengundur... benar!!! tapi...alhamdulillah..aku masih kukuh disini, walaupun kadang2 aku begitu goyah.... emel berdarah dari pegawai tetap yang serba sempurna masih lagi aku dapat setelah dua emel nya yang lalu..nak komen sal die banyak2..rasa muak lah pulak...tapi tak sangka...dalam diam die pengikut setia blog aku rupanya...hingga ke tahun2 yang lepas di bacanya satu persatu.... dan dikomennya dalm emel sedetail yang mungkin....banyak tol masa die... almaklmlah..org tak de kerja kan..ahaks... (^^p) tapi emel2 nya hanya membuat aku tersenyum sendiri....ntah kenapa.... sakit hati..tapi terasa lawak...lantak die lah... dah takde kejer sangat agaknya... terpulanglah kat die.... i never ask her to read or follow my story... n its up to her lah nak tulis apa pun..mals den nak layan.... nanti kang dengan aku sekali jadi tak betul...nauzubillah.....


baru2 nih aku amik off dua hari... sepanjang off tu mmg rasa badan nih tak sihat sangat2.... hati pun hari2 sakit...hahahaha...so off dengan tak off sama jer... makin stress plak rasa lepas off hari tu...hikhikhikhik...ntah pape lah.... mungkin cuaca yang terlalu panas membuat aku mudah panas hati kot..kot...kot laaaaaaahhhh....hiks..... hurm...nak kata tak enjoy langsung off hari tu...takdelah sampai mcm tu...there always moments which i'll never forget.... insyaAllah..selagi nyawa dikandung badan...cewahhhh....poyo jerk...(^^p)

lately..banyak aku rasa aku terlalu banyak berfikir...mcm2 mende aku pk..sampai sakit kepala aku pk..n sampai tak tahu apa yang aku pk sebenarnya.... ahaks.... semakin dalam aku pikirkan tentang sesuatu tu..semakin blur aku dibuatnya...semakin tenggelam aku dalam kedalaman pemikiranku... ish..ish..ish... sakit gak otak nih.... especially bila ku pk tentang dia.... makin sakt rasa kepala nih.... hati tak yah cakaplah kan..hanya tuhan yang tahu.....ok..mcm nih...

"bila msg...salah....tak msg lagilah salah.... bila msg kata nak cari pasal.... bila tak reply msg pun cari pasal gak... bila msg kata nak gado....bila tak msg kata tak setia.....senyap salah.. tak senyap pun salah... so...apa yang betul sebenarnya??? apa yang harus aku buat sebenarnya... tanya salah... tak tanya tak tahu.... tanya kata tak faham....bila tanya kene marah.... tanya kata mendesak...bila tak tanya diam tak tahu penghujung... so..salah ke sebanranya aku tanya??ke sepatutnya aku tak boleh tanya...ke mcmna????? haduih...sakit kepala aku pk..mana yang betul dan mana yang salah sebenarnya...... katanya kenal sangat perangai aku..tapi kenapa tak boleh baca tingkah ku.... katanya faham sangat pemikiranku...tapi kenapa tak boleh baca buah fikiranku... katanya tahu sangat rasa ku... tapi kenapa tak pernah merasai nya.... aku jadi terkedu dan tak tahu lagi nak cakap apa....serba salah jadi nya.... ke mana hilangnya hati yang pernah aku kenali.... kemana hilangnya ketenangan yang pernah aku miliki.... ke mana hilangnya dia yang penah menjadi sebahagian dari diri ini.......... aku buntu...dan aku keliru.... apa yang betul dan salahnya............. apa yang patut aku buat sebenarnya ......... ya Allah..bantu aku....."

ops..terpanjang plak cerita aku nih.... ok..air dalam tangkipun dah penuh... im going back to my ofis...paneh betol kat hatc nih... rasa cam dok dalam oven jer dari tadi...hikhikhikhik....

moga jumpa lagi...insyaAllah....
salam wbt(^^,)

No comments: