Pages

Wednesday, February 10, 2010

suRat cinta berDarah.............


aku ni hanya insan biasa....takde yang istimewa atau terlalu istimewa.....senyum tawa ku seperti insan lain..
duka lara ku mungkIn ada beza nya..namun aku tetap insan biasa.............punya cerita dan ceritera ku sendiri................yang lahir dan tercoret di sini bukan untuk menagih simpati apatah lagi untuk menarik perhatian di sisi...............owh..tidak..tidak..tidak......................tidak samA sekali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aku tak melarang pada yang ingIn membaca hasil coretanku..........aku Juga tidak membEnci pada sesiaPa yang "mengomen" hasil ceritera ku..............malahan aku menerima dnegan terbuKa sekiranya ada yanG membenCi penUlisan kU...kerana telah aku tekankan di siNI......:

""akU puNya ceRita..Aku Punya Persepsi kU seNdiri UntuK seTiaP perkara...aku sUka MenUlis DisiNi...UnTUk KepUasan Ku sendIri...kiRanya AKu TAk MampU unTUk menYuarakaNNya...Aku AKn MenYuarakanNYa Di siNI...peNulisAn Ku BUkaN uNtuK memeRli SesIapa Mahu PUn MenGUtuk..Ia hanYa Buah PikIran dan Rasa Hati...""

kepada sesiapa yang membaca hasil dan buah rasa ku di sini.......CukUplah cerita nih setakat di sini......tak perLu nak hebohkan apatah lagi mewarwarkan kesana kemari..............andai ada rasa yang ingin di kongsi...coretkan saja di ruangan "komen" tersedia.......jangan di tanya aku apa cerita selanjutnya...................anGGap lah kita salIng tak mengenali.................hanya sinGGah di sini.....membaca dan menYingkap seBuah ceritera...kerana iTU ceritera ini tercoret di sini..bukan untuk menagih simpati apatah lagi untuk dijadikan bahan bualan..ia hanya luahan rasa hati......................

salam bloggers semua..mahupun pembaca setia blog "ceritera cahaya" ku ini....JUtaan terima kasih ku uCapkan buat kalian yang begitu bersungguh membaca tiap baik cerita dalam ruangan ku yang tak seberapa ni....apatah lagi meluangkan masa membaca ceritera ku yang kadang2 ntah apa2.....semalam, tanggal 9/2/2010 aku telah menerima surat cinta berdarah dari seorang manusia yang pernah aku tuliskan kepelikkannya dalam ruangan aku ini.....setiap kata2nya benar2 membuat aku tak faham sepatah pun ayatnya.........apa yang ingin disampaikannya sebenarnya pun aku tak tahu dan aku tak pasti..........adakah aku yang dungu atau ayatnya terlalu puitis untuk insan biasa seperti aku ini nak memahaminya?????

di sini, ingin aku berkongsi isi surat cintanya pada aku.....andai ada yang memahaminya tolonglah translate pada aku...yang mungkin tak seberapa ini.........

Salam Keimanan dan Ketaqwaan

Bismillahhirrahmannirahim"Demi buah Tiin dan Zaitun, Dan Gunung Tursina,Serta negeri (Makkah) yangaman ini, - Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yangsebaik-baiknya (dan berkelengkapan sesuai dengan keadaannya). Kemudian(jika ia panjang umur sehingga tua atau menyalahgunakan kelengkapan itu),Kami kembalikan dia ke serendah-rendah peringkat orang-orang yang rendah,Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, maka mereka berolehpahala yang tidak putus-putus.(Jika demikian kekuasaanKu), maka apa pulayang menjadikan engkau seorang pendusta, (berkata tidak benar) mengenaihari pembalasan, sesudah (ternyata dalil-dalil yang membuktikankekuasaanKu mengadakan hari pembalasan) itu? Bukankah Allah (yang demikiankekuasaanNya) seadil-adil Hakim?

Berilmu untuk disampaikan. Beramal untuk bekalan...

Mata dijadikan untuk melihat..telinga untuk mendengar... mulut untukberkata-kata.

Namun bukan untuk tujuan kebatilan tapi hakikat kebenaran.

Saya musykil.. disebalik menifestasi cahaya yang menjadi menjadi tagline andanamun masih wujud kesuraman cahaya itu... seolah-olah dalam kesedaranalpha tetapi tersadung di lelangit betta.

Betapa sedihnya.. golongan betta ini yang diterjemahkan sebagai golonganJabariah ini mengunakan platform "media sesawang" memohon aura darigolongan 'atas pagar' untuk membuat penilaian.

Memohon simpati itu tiada salahnya... namun dengan menyebarkan pendapatpersonal kepada pihak 'atas pagar' (yang kebiasaannya tidak tetappendirian dan tidak konsisten) umpama seekor ayam yang menutup hidung,berkokok riuh sekampung tetapi rupanya ekor sendiri terpalit tahinyasendiri.

Ingat... tiada ke'perfect'kan pada sesiapa manusia akhir zaman ini...begitu juagdiri saya... namun saya berpegang kepada unjuran dan kata-kata Allah s.w.t" Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, Kecuali orang-orang yang berimandan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran sertaberpesan-pesan dengan sabar"

Oleh yang demikian, saya menghormati menifestasi tagline anda "Nur ituCahaya dan Hayati itu kehidupan yang fana". Namun usahlah menggunakanplatform yang sesawang terawang-awang untuk mencari kebenaran yang kitasendiri tercari-cari dalilnya dan yang pastinya hanya Allah yang MahaMengetahuinya".Wassalam--

Noor Zuliana Mohd NorSc.Officer Institute of Tropical Aquaculture,UMTTEL : 09-6683628 FAX : 09-6683390

begitulah bunyi isinya surat cinta berdarah yang dihantar nya kepada ku entah untuk kali keberapa...
aku tak faham..dan aku tak mengerti...kenapa die begitu sekali...setiap apa yang ada pada ku diusiknya..di komennya..umpama die begitu sempurna di hadapan Allah dan makhluk lain.....

betapa aku kasihan akan dirinya...setiap apa yang dilakukannya...menyerlahkan lagi asal dirinya....umpama seseorang yang begitu kurang perhatian dan kasih sayang.............sirius aku tak faham...kalau nak berkawan buat cara nak berkawan..tak payah lah nak wat mcm nih kan.... kalau begitu berani bermain dengan kata2 apatah lagi ayat2 alquran...berdepanlah dengan aku..dan jadilah manusia yang berani kerana benar....bukan hanya pandai menikam melulu......dan ntah kemana2.....

No comments: