Pages

Wednesday, February 17, 2010

rasa ini untuk apa?


rasa macam...
happy sangat2....tersenyum2 sorang2....tersengih2 sorang2.....
tapi....rasa ini untuk apa???

rasa macam.....
berbunga2 hati ini.... mekar menguntum dan mewangi.....
tapi...rasa ini untuk apa???

rasa macam....
luas dada ini.... lapang dan menyenangkan....
tapi...rasa ini untuk apa????

gembira tiba2.... berbunga2 tiba2....lapang tiba2.....
tapi,,,rasa ini untuk apa????

rasa macam....
happy nya hilang...ghaib dan tenggelam....
tapi...kenapa? rasa itu untuk apa???

rasa macam.....
layu dan mati bunga2 di hati.....mekarnya tiada lagi....
tapi...kenapa? rasa itu untuk apa???

raa macam....
sesak dada ini.....dihenyak dan disentap rasa ketenangan yang ada....
tapi..kenapa? rasa itu untuk apa???

untuk apakah rasa2 itu datang dan pergi...
hadir tanpa salam....
pergi tanpa perkhabaran.....
namun...rasa itu untuk apa???

pada Mu Tuhan...aku tadahkan tangan..
memohon kekuatan dan ketabahan diri...
moga aku akan terus berada disini dan masih berdiri....
moga aku masih tersenyum dan ketawa walau apapun yang terjadi...
telah banyak kali ku tersilap langkah dan tersadung jatuh ke bumi....
moga aku tak terus tenggelam dalam kelalaian ku ini...
pada Mu tuhan, aku mohon kekuatan diri.....
rasa ini aku tidak tahu untuk apa...
namun sesungguhnya Engkau yang Maha Mengetahui...
yang buruk itu senantiasa ada dri kejahilan ku...
dan moga segala yang baik Kau kurnia kan kepada ku....
kerana Engkaulah yang Maha Mengetahui segala yang baik dan buruk buat ku..dan hanya pada Mu aku berserah.........

~~~~~(^^,)~~~~~~

No comments: